Labrador met vieze oren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Labrador met vieze oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 00:29

een van onze Labradors heeft steeds weer vieze oren, heb eerst met spul uit de dierenwinkel geprobeerd tegen mijten (weet zo de naam even niet) dat hielp dus totaal niet dus op naar de dierenarts toen heb ik Auribiotic meegekregen dit is dus met antibiotica omdat zijn oor een beetje ontstoken zou zijn hij was rood vanbinnen maar heb het gevoel dat dit ook niet echt helpt, dierenarts zij wel mocht het niet helpen gewoon weer langs komen dit ga ik uiteraard ook doen zodra het spul op is (moet 2 a 3 maal daags worden gebruikt) maar heeft iemand ook zoiets gehad met zijn hond?

Vraag me af wat de dierenarts dan wil doen als dit niet werkt..

Anoniem

Re: Labrador met vieze oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:04

Als ik jou was zou ik een kweekjes laten zetten, mijn hond had een maand geleden ook een vies oor, was een ontsteking, had mijtenzalf ook niet tegen geholpen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:29

Onze labrador heeft dat ook. Kan komen door dat een labrador van zwemmen houd, en dus water in de oor kan komen. Wij hebben al een keer zijn oren laten schoon spuiten. Maar het komt steeds wel weer terug. Wij gebruiken otaclean (zo iets) en dat moet je in de oor spuiten. Goed in masseren en dan met watten de oor zo ver mogelijk schoon maken. Zo houden wij de oren van onze labrador zo schoon mogelijk. Ze zijn wel zo nu en dan vies, maar niet meer ontstoken.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:34

Je kan bij de da ook gewoon earcleanser halen, deze moet je 2 x in de week in spuiten, even lekker soppen en daarmee houd je ze schoon

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:26

Onze hond heeft ook wel eens een ontstoken oor gehad, dit is zeer pijnlijk voor de hond.. Het ontstaat door bacterien, voornamelijk bij honden die veel in t water komen komt het vaak voor. Wij gebruiken oorcleaner, als het een beetje vies word maak ik ze 1 keer goed schoon met dat spul en dan is het goed. Goed bijhouden en dan komt het nooit verder dan dat. Wij hebben 2 middeltjes, 1 echt waterachtige lotion en 1 flesje met meer een zalfje.. werkt beide goed. Wij gebruiken het in combinatie. Uitgebreid schoonmaken met de zalf en met de lotion af en toe ff erin, vuil loswrijven en dan schud hondlief zelf de rommel eruit. :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:27

pubelia schreef:
Onze labrador heeft dat ook. Kan komen door dat een labrador van zwemmen houd, en dus water in de oor kan komen. Wij hebben al een keer zijn oren laten schoon spuiten. Maar het komt steeds wel weer terug. Wij gebruiken otaclean (zo iets) en dat moet je in de oor spuiten. Goed in masseren en dan met watten de oor zo ver mogelijk schoon maken. Zo houden wij de oren van onze labrador zo schoon mogelijk. Ze zijn wel zo nu en dan vies, maar niet meer ontstoken.

Ik heb geleerd dat je nooit met watten-wattenstaafjes in het oor van je hond moet. Ik doe het gewoon met m,n vingers..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:40

Ik heb dit wat ik nu dus gebruik ook van de dierenarts er zit antibiotica doorheen wat een eventuele ontsteking moet tegen gaan.
Mijn lab zwemt wel af en toe maar de laatste tijd zijn wij niet meer met hem naar een plas geweest (wij wonen op een boerderij dus loopt hij gewoon los op het erf, en normaal gaan we 1x per week met de honden een middag weg naar een grote plas waar ze kunnen rennen/spelen en zwemmen) ik hoop dat dit spul alsnog goed gaat werken, onze andere lab heeft nergens geen last van, de dierenarts zei inderdaad wel dat het heel vaak bij labjes voorkomt en andere honden die graag zwemmen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:41

Afbeelding

Je zou toch zeggen dat zn oren wel goed kunnen schoonwapperen haha (ff geintje tussen door hoor :P )
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:42

stronghold in de nek druppelen helpt ook

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:44

oke, dat kan ik ook nog eens proberen, bel vanmiddag ook nog even naar de dierenarts wat te doen als dit middel alsnog niet zal aanslaan, vind het erg vervelend en zielig voor hem namelijk!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:44

Chiqa schreef:
Als ik jou was zou ik een kweekjes laten zetten, mijn hond had een maand geleden ook een vies oor, was een ontsteking, had mijtenzalf ook niet tegen geholpen.

Wat hebben ze aan die ontsteking verder gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:11

Heb dr een oorzalf voor gekregen die ik een week lang moest inbrengen.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:01

geerke schreef:
stronghold in de nek druppelen helpt ook

Dit helpt alleen als de hond ook oorMIJT heeft. Stronghold werkt niet tegen oorontstekingen en tegen overtollig oorsmeer. Aurobiotic is een goede zalf voor oorontstekingen. Als de hond veel oorsmeer produceert, zou je otoclean of AST oorreiniger een paar dagen achter elkaar kunnen proberen, om het oorsmeer mee te verweideren (weekt het oorsmeer los van de binnenkant van het oor, de hond klappert dan zelf de viezigheid eruit) icm de aurobiotic. Oorontstekingen komen relatief vaak voor, met een beetje geluk ben je er snel vanaf. Let er wel op dat je goed diep met het tuitje in het oor gaat en de gehoorgang goed vol doet. Je hond krijgt van de cleaner en de zalf wel een vettige kop, maar dit verdwijnt vanzelf weer als je de zalf mindert. Eventueel kun je de oorschelpen met een tissue van binnen naar buiten schoonvegen, niet met je vingers naar binnen gaan, dan druk je de smeer weer naar binnen. Wel op controle gaan bij de dierenarts, die kan kijken of de ontsteking helemaal weg is, zoniet en je stopt met zalven dan kan de ontsteking weer de kop op steken. Succes! Oorontstekingen zijn meestal pijnlijk, maar na een dag of 2-3 wordt het snel beter.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:27

Voor de labrador die wij hadden gebruikte ik otoclean.Er in spuiten in masseren en schoonmaken.

Nou is het algemeen bekend dat honden met hangende oren snel last hebben en de dierenarts zei tegen mij dat de labrador op nr 1 van de de lijst staat met honden die allergieën heeft dus daar moet je ook op letten dat de oren niet gaan ontsteken dan ben je verder van huis.

Ik kreeg de mijne met een oor ontstekking van ruim 6 cm(van de 10 cm ingang die ze hebben).Dat verholpen en toen onderhouden met otoclean.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:04

Heb je het oor laten zien bij de DA of gewoon wat mee gekregen.
Ik denk dat je van de dierenwinkel Sire oorcleaner of iets dergelijks mee hebt gekregen.
Dit werkt idd tegen mijt BUITEN het oor en niet tegen de mijt IN het oor.

Wat voor oorsmeer zit er in het oor? Bruine vochtig -> oorsmeer
Zwart korrelig -> oormijt.

Auribiotic werkt alleen tegen een buitenoorontsteking. Daarbij heb je nog een middenoorontsteking en een binnenooronsteking.

Tegen oormijt moet je weer Otimectin hebben.

Verder heb je nog oorcleaners zoals Otoclean bijv.

Mocht je er nog niet naar hebben laten kijken, zal ik dat wel even doen.
Want bij een binnenooronsteking ben je zo bij de hersenen en loopt je hond voor altijd met een scheef koppie