van kast naar konijnenhok?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

van kast naar konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:51

hallo,
naar meerdere malen op internet ontzettende leuke kasten te hebben gezien die omgebouwd waren tot konijnenpaleis ben ik zelf op jacht gegaan naar een kast.
aangezien ik zo'n standaard hok te klein vind, en konijn lief nu groot en wijs genoeg is om zijn castratie te ondergaan en een leuke chick te gaan vinden.

bij de kringloop een mooie kast gevonden.
alleen nu de vraag hoe kan ik die het beste indelen.
hoe groot moeten de ''gaten'' worden voor de trappetjes naar de verdieping eronder/boven.
wat is het beste kwa verdiepingen? 2 of nog eentje derbij ofzo?
heb al aardig gezocht op google maar erg veel info staat er niet bij.
het gaat om een nederlandse hangoordwerg.

dus als je info heb over de maten indeling enzo laat het me weten.
foto's van eigen hokken zijn ook heel erg welkom als inspiratie.

_Ananas_

Re: van kast naar konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:07

Kijk eens op www.bunnybin.nl daar staan en foto's en tips! Liever geen trappetje maar een plankje ter overbrugging :)) Ik heb zelf wel trappetjes (had ik toen nog niet gelezen :+ ) Mijn hok staat in het topic in mijn onderschrift!

Wel foto's maken en plaatsen he!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:12

bedoel ook meer wat jy in je hok heb zo'n plankje met een paar latjes tegen het uitglijden.
jy heb trouwens echt een mega hok haha, hij moet bij ons in de kamer blijven dus word iets minder mega, maar mag wel lekker los dus dat scheelt.
op bunnybin had ik al gekeken maar was niet echt wat ik zocht :o veeleisend nee hoezo :')

_Ananas_

Re: van kast naar konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:15

Ja binnen zou ik hem ook wat kleiner houden :+ Wij hebben het een beetje op de gok gedaan. Hoogtes van verdieping ong 50 a 60 cm denk ik. Boven iets kleiner. Wel idd trap, stevig met anti uitglijd latjes (heb er laatst een voor m'n cavia's gemaakt, gewoon simpel plankje en dan een soort plint er tegenaan gespijkerd met hele kleine spijkers. Je kan ook lijmen)

Hoe lang en hoog is de kast?