Ja ze wordt verwacht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Ja ze wordt verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 21:52

Met vreugde kan ik u mededelen dat ze verwacht wordt!

Niet na een dracht van 11 maanden of 9 maanden, maar gewoon even een telefoontje.
1 maand wachten en dan wordt ik pleegmama van Jenny!

Even het verhaal:

Ik heb al een hondje, hier ook wel bekend als Joep.
Aangezien ik een erg wisselend rooster heb zit Joep veel bij mijn ouders, maar is ook zo af en toe wel alleen.
Kom ik thuis van mijn werk, ga ik Joep op halen, eet ik wat en ga ik naar de paarden. En zit Joep alleen.
weet dat een hond best even alleen kan zijn maar dat vindt ik gewoon zielig.
Daarom heb ik ervoor gekozen, aangezien ik eigenlijk eind deze maand zou verhuizen naar mijn nieuwe huisje MET tuin en PARK! om er een hondje bij te pakken.
Dan kan ik zonder schuldgevoel een avond op stap ;) En omdat ik het gewoon super gezellig vind 2 honden.
Heerlijk met uitlaten, naar het strand, naar het bos mee naar de paarden mee op concour..

NU hebben mijn ouders al een aantal jaren Galgo's (hazenwinde) deze honden zijn geadopteerd vanuit Spanje, hebben daar een zeer slecht leven gehad.
Nu heb ik altijd gezegd, ik wil ook een hond uit spanje, maar geen Galgo. Galgo's zijn jachthonden, moeten veel kunnen rennen en loslaten kan eigenlijk niet.
Nu hebben zij bij GINN (greyhounds in nood) ook adoptie mix honden, en daar heb ik mijn oog op Jenny laten vallen.
Jenny is een totaal onherleidbare teef van 2 jaar oud. Niet zwaar getraumatiseerd en een leuke maat :) vergeleken bij Joep is ze reuze groot.

Nu heb ik de telefoon gepakt, gebeld en verwacht dat ik door de vragen molen zou worden gehaald. Dit was echter niet noodzakelijk.
Ze kende mij al door mijn ouders en wilde graag Jenny voor me reserveren.
Eerst moest ze nog gecontroleerd worden op een (weet ik veel) ziekte en daarna zou ze worden gechipt en geent.
Verwachte aankomst datum zou februari zijn.
Nu kreeg ik een kerstcadeautje! Jenny vertrekt 2de kerstdag vanuit Spanje naar Nederland en 3de kerstdag kan ik, wanneer alles volgens plan verloopt, haar komen ophalen!
Ben helemaal door het dolle heen.

We hebben Jenny al omgedoopt. Nieuw leven, nieuwe naam. Haar naam wordt: Romy

Meet Jenny/Romy!

http://94.100.121.93/824350001-82440000 ... _95ve.jpeg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 26-12-09 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reeks afbeeldingen in link geplaatst. Meerdere foto's mag je op BB-ITP plaatsen.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:01

Wat goed zeg! Wat een leuke hond! geeft toch voldoening, dat je zo'n hond een mooi leven alsnog kan geven!

Mijn tante doet dit inderdaad ook, momenteel even niet, toen ze een pleeghond ging halen (zij leert de stadnaart dingen, zindelijk worden etc, dan gaan ze naar een vast baasje) zat er een nest puppy's, galgo's, die zijn meegenomen, en heeft mijn tante 1 van meegenomen. Hond met een onwijs moeilijk en heftig karakter, hecht zich niet, dus ze heeft haar handen vol aan haar. inmiddels is de hond 2, en begint rustiger te worden..

Waventy

Re: Ja ze wordt verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:11

Helaas het mindere nieuws dat door het weer het transport wordt verzet naar 2 januari en een transport op 16 januari. Weet dus niet met welk transport ze mee komt...
Als ze maar heel aankomt!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:28

Hi, leuke hond hoor en januari komt ook snel genoeg. Ik vind haar heel veel op een laufhund lijken, een deelgroep van de brakken. Google daar maar eens op.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:30

En dat zijn ook jachthonden..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:41

Nog 1 dag en morgen je 2e hond.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:32

Oh dat verzetten van transporten gebeurt heel vaak, wij hebben dat vanuit Turkije ook heel erg regelmatig.
Maar wel leuk dat je er een tweede hondje bij neemt, altijd gezelliger voor je hond.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 00:12

Dit is een kruising braque (als ik dat goed schrijf) idd ook jachthonden, ( dat was al gezegd ;) ) maar dat is Joep ook.
Moeten zien, kan ze los dan gaat ze los, kan ze niet los dan blijft ze aan de lijn :). Heb gelukkig een tuin en een weiland waar ik gebruik van mag maken als ze niet los kan.
We zullen zien. Galgo's zijn gewoon niet mijn type honden hoewel ik ze ontzettend lief vindt, heb liever iets meer uhm hond??

Verwachte transport is 2 januari.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:15

ik vind het super dat je zo'n hond een kans geeft :)
we willen ook een hond uit het buitenland halen over een tijdje, dat geeft toch een goed gevoel zo'n hond redden