Vorige week met de sneeuw was hij helemaal dol en heeft erg veel gerend, we zagen hem toen op het laatst rood plassen, daarmee zijn we direct naar de dierenarts gegaan.
We hadden urine opgevangen (na die ene keer rood plassen, was het daarna gewoon weer geel), daarin was ook geen bloed te vinden.
Hij was in goede conditie volgens de DA (dat hadden we al gemerkt, hij wordt steeds drukker/energieker

Deze was wel normaal van vorm (aan alle kanten lichtjes vergroot), dus eigenlijk was het oordeel; hormoonkwestie...
De DA wilde hem chemisch castrateren (met spuitje om de zoveel weken) maar dat hebben we niet gedaan; in gedrag merk je niet dat hij niet gecastreerd is dus vonden we dat niet nodig, bovendien zouden we hem indien nodig liever gewoon castreren ipv telkens een spuit halen...
Goed, nu met de sneeuw was hij steeds erg druk, we dachten dat het aan de sneeuw lag en dat het enthousiasme was.
Hij begon sinds vorige week echter steeds vaker te piepen en bleef onveranderd druk, plaste steeds vaker tijdens het uitlaten (normaal 4 halflange plassen ongeveer, nu een stuk of 20!). Dit zou ook door de sneeuw kunnen komen, overal zien we gele sneeuw en dus valt het misschien meer op voor de honden?
Vandaag met uitlaten bleef hij de hele weg piepen, in huis doet hij het ook de hele tijd door.
Ik liet ze nog even los op een veld en toen rende hij meteen heel ver weg, de wijk in.
Dit doet hij anders nooit, hij luistert altijd als de beste

Ik zag hem een spoor volgen, hij bleef heen en weer rennen op een pad en hoe ik ook riep, hij kwam niet!
Na een paar minuten had ik hem te pakken, ben er zelf naar toegelopen om hem weer aan te lijnen.
Hij bleef piepen.
Onze andere hond is echt een jachthondje, gaat graag achter hazen aan enz maar die reageerde niet alsof er iets had gelopen wat interessant was. Hij is echter gecastreerd.
Thuis zit de hond nu op de bank, uit het raam te kijken en te piepen, af en toe bij de deur staan en piepen.
Als we hem uitlaten (omdat we denken dat hij nodig moet), doet hij onverschillig een plasje en blijft piepen, dat is het dus niet.
Wij denken dat er lichamelijk niets is, aangezien hij zo vitaal is en we hem vorige week nog hebben laten nakijken door de DA.
Kan het zijn dat hij op zoek is naar een vrouwtje?
Dat hij daarom zo piept, en een vrouwelijk spoor volgde met uitlaten?
Hij is in oktober een week wezen logeren bij mijn tante, die twee (gesteriliseerde) teefjes heeft, misschien dat hij daar door heeft gekregen wat vrouwelijk schoon is, er is niets gebeurd, maar misschien dat hij daar ontdekt heeft dat er vrouwtjes bestaan?

Overal op zijn kussen en andere plaatsen zien we ook witte vlekjes, hij lekt meer uit zijn koker en dat vlekt behoorlijk.
Na de kerstdagen wil ik weer met hem naar de DA, want dit gedrag klopt gewoon niet.
Misschien kunnen we beter meteen een afspraak maken voor een castratie?
We gaan niet met hem fokken dus reu houden is niet nodig, het was hiervoor alleen nooit nodig om te castreren gezien zijn goedzak-karakter.