Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 14:05

Wij doen ze namelijk altijd binnen, de hele dag. Omdat we bang zijn dat ze weglopen..
En jullie?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:15

Mijn katten zijn binnenkatten en hebben dan de mogelijkheid om naar de slaapkamer te gaan (liggen dan op bed) en mijn hond is dan gewoon bij ons, buiten hou ik haar wel aan de riem.
Konijnen blijven wel buiten in hun hok met genoeg eten als afleiding.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:15

We hebben honden dus die lopen sowieso niet weg, tuin is geheel afgezet :P Houden ze meestal binnen, maar ze moeten af en toe ook plassen. Ze zijn gelukkig niet bang :)

Appeltje00

Re: Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:17

Mijn kat haal ik van te voren naar binnen die mag lekker boven op op bed lekker gaan slapen of lekker beneden bij ons komen zitten.
Mijn konijn blijft gewoon buiten net als de kippen natuurlijk hou ik het wel in de gaten wat er achter huis gebeurt ben toch de hele avond thuis

Babsiej

Hond gaat aan de riem mee naar buiten en katten zijn altijd binnen.

Vieren wel oud en nieuw hier zodat ik ze niet alleen hoef te laten.

Anoniem

Uhhh, niks :+
Honden zijn binnen en de kat ook.
De hamsters zitten veilig op me kamer.
En de konijnen zitten gewoon gezellig met zijn 2-en buiten.

Doe nooit wat extra´s eigelijk :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:19

Katten mogen 's ochtends vroeg nog even naar buiten, vanaf een uur of 8/9 moeten ze verplicht binnen blijven en dan laten we ze lekker met rust.

De hond wordt gewoon normaal uitgelaten maar gaat niet extra naar buiten..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:21

de kat komt hier al niet meer buiten,ze vind de sneeuw maar niks en knallen houd ze helemaal niet van.
de konijnen blijven in hun hok zitten,dikke deken ervoor om de lichten en geluiden wat te dempen en die overleven het wel :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:21

Konijnen en cavia's gaan de schuur in.
Wolf blijft lekker los lopen in huis maar Mazzel gaat iets voor 12 de bench in, anders raakt ze helemaal in paniek terwijl ze in haar bench gewoon rustig gaat liggen kijken.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:24

Onze katten bij mijn moeder zitten sowieso binnen (zijn net verhuisd) en onze hond heb ik nog geen idee van hoe die er op reageert maar dat zal ook wel wat mee vallen hem kennende. :) Gaan gewoon met hem wandelen 'savonds, als jij je niet bang op stelt is hij het ook niet.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:26

katten krijgen eerder eten dan normaal, uur of 4/5 en na het plasje gaat het kattenluik opslot tot de volgende ochtend. hond wordt om 22.00 voor het laatst uitgelaten en ligt dan onder tafel.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:26

De katjes blijven gewoon binnen, ze vinden het gelukkig ook helemaal niet leuk om buiten te zijn met nieuwjaar en de hond krijgt dit jaar voor het eerst relax tabletten omdat ze in deze nieuwe buurt toch wel erg angstig is geworden en nerveus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:49

Mijn katten mogen vanaf nu tot 3 of 4 januari niet meer naar buiten. Op oudjaarsavond staat de gangdeur open zodat ze ook naar zolder kunnen. Daar kunnen ze helemaal donker liggen zodat ze het vuurwerk ook niet zien. Maar de praktijk leert dat ze daar toch te nieuwsgierig voor zijn en toch steeds weer voor het raam willen komen kijken beneden...

De paarden staan 's nachts altijd op stal en nu ook. Om half 12 krijgen ze hun nachthooi en de radio's in de stallen gaan aan. Ze hebben d'r niks van. Ze gaan in de dagen voor de jaarwisseling ook gewoon naar buiten en staan dan met belangstelling naar het geknal en gefluit te luisteren.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:51

Onze katten gaan meestal op oudejaarsdag al weinig naar buiten maar in de loop van de middag zorg ik dat ze binnen zitten. Ze kunnen overal naar toe in huis, maar meestal eindigen ze toch achter de bank/onder de kast. We laten ze lekker hun gangetje gaan hier.
Vorig jaar zijn ze beide kwijt geweest met oud&nieuw, ontsnapt toen iemand de deur niet goed dicht had gedaan. Godzijdank kwamen ze de volgende dag terug, maar ik moet toch zeggen dat er toch flink wat paniek heerste hier!
Dit jaar ben ik dus extra voorzichtig..
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 25-12-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:51

wat denken jullie hoeveel dagen voor oud en nieuw moet ik mijn kat naar binnen laten
want hij is al een keer heel lang weggeweest rond oud en nieuw

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:53

Mijn katten zijn gewoon binnen en komen nooit buiten. ;)
Kunnen zich verstoppen onder het bed ofzo maar ze gaan altijd naar het vuurwerk kijken.

Ik TeM even trouwens, dit hoort bij PF. ;)

LZP --> PF

Anoniem

Mijn kat zit altijd binnen, dus ook met Oud&Nieuw. Ze is heel bang voor vuurwerk dus ik zorg dat ze de slaapkamer in kan waar de gordijnen dicht zitten en ze onder het bed kan gaan zitten.

De ratten vinden het meestal wel prima, maar die krijgen vlak voor middernacht een grote bak vol lekker eten zodat ze afleiding hebben.

Anoniem

Ligt eraan hoe erg het knallen is en hoe ver je evt buitenaf woont. Ik hou ze vanaf nu al binnen want mijn (ex-) kater wil wel eens een nachtje overslaan met thuiskomen en dat risico ga ik vanaf nu niet meer nemen. Hier wordt vanaf de komende dagen al flink geknald en karbiet geschoten.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:54

Onze katten (binnenkatten) gaan vaak gewoon op bed liggen slapen, onze hond is echter wel heel erg bang die blijft vaak op ze kleed liggen, wel blijft me moeder voor de hond thuis met oud&nieuw. Overdag gaan we met hem naar het strand op oudejaarsdag zodat ie tenminste nog iets doet en lekker kan uitrazen, op het strand is namelijk nooit vuurwerk bij ons ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:54

De kat blijft binnen, ivm vuurwerk. Mijn hondje gaat mee naar mijn opa en oma, maar dat is puur voor de gezelligheid. Het rolluik gaat naar beneden, en de kippen e.d worden al opgesloten, zodat ze hem niet smeren.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:55

Niets. Onze kat is altijd al binnen dus die blijft ook binnen. Ze raakt er nooit echt panisch van en zoekt zelf een rustig plekje op en dat gaat prima.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:56

Katten gaan rond 21.00uur naar binnen en dat blijven ze tot een uur of 2/3. Katten zijn sowieso veel binnen als het koud is ;)

Hond trekt zich er weinig van aan, dus die gaat wel gewoon mee naar buiten overdag, 's avonds zit ie gewoon binnen bij ons ;)

Paard staat 's avonds altijd op stal, rond half 12 geef ik em extra hooi en zet de radio harder aan. Lamp laat ik aan! Totdat het vuurwerk minder wordt, ook hij trekt zich er weinig van aan.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 14:58

Onze honden vinden het wel spannend en de katten kruipen onder de bank :(:)
We gaan ook regelmatig dan bij de paarden kijken om te checken of ze rustig blijven

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:01

Wij doen niets bijzonders, de honden hebben niets van het vuurwerk. Dus de één gaat mee naar stal, de ander gaat thuis snurkend het nieuwe jaar in. :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:04

Niks bijzonders, de konijn zitten sinds het vriest in de schuur, dus daar hebben ze minder last van de knallen, de hond is bang voor vuurwerk dus die blijft gewoon binnen als het heel erg knalt. :)