Pedigree Dogs ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diesel84

Pedigree Dogs ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 22:41

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:16

Tja, dit is natuurlijk al langer bekend. Er zijn zo verschrikkelijk veel rassen waar het "ergens" fout is gegaan. Alles wordt altijd door de fokker geperfectioneerd als wat ZIJ (en de keurmeesters) mooi vinden. Kopjes nog kleiner dan klein. Neusjes korter dan kort. Het zijn dan toch de keurmeesters waar we het van moeten hebben. Die laten dergelijke fokfouten, want dat zijn het in mijn ogen zodra het richting ongezond gaat, winnen.

Als ik in dit filmpje kijk naar die keurmeester op de Crufts (notabene!) welke Duitse Herder BOB wint :r Als die dat mooi vinden, dan wordt dat met de tijd vanzelf de standaard. Het draait tenslotte allemaal om het grote geld. Ook bij vele fokkers! Een pup uit een kampioen willen we namelijk graag meer voor betalen.
Zolang er nog altijd grof geld voor een rashond betaald wordt zal dit in stand blijven. En die prijzen zijn echt niet alleen door de testen die ze met de honden doen. Veel testen hoeven slechts éénmalig, maar wordt wel bij elke pup doorberekend. En het volgende nest en het volgende nest.

leanneXXnona

Re: Pedigree Dogs ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:18

tja. zelfs de berner sennen is doorgefokt.
( we hebben er zelf 1 dus daar hou ik me wel mee bezig)
zo zonde.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:23

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:44

Zoals Nikka hier boven al zegt, dit filmpje wordt in het genoemde topic uitgebreid besproken.
Daarom hier een slotje.