Politie schiet waakhond neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Truusant

Politie schiet waakhond neer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 01:58

Deri

Re: Politie schiet waakhond neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:05

tja lijkt me niet meer als redelijk.
en waakhond hoort zijn eigen terein te beschermen, maar mag niet uitbreken om daar mensen te pakken.
scheelt dan toch wat in de opvoeding.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:10

Mijn honden mogen op eigen terein alles pakken en bijten wat er niet hoort. Maar buiten eigen terein tandjes op elkaar.

De gemiddelde waakhond is geen chichi maar dan wel dikke herder of rotweiler... en die bijten hard.

Hond kwam waarschijnlijk nooit van zijn eigen terrein(zoals de meeste echte waakhonden), dus weet hij veel.

Dan is het kiezen....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:14

[NM] > [BB]

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:18

Oh dus je zelf verweren door een hond dood te schieten mag wel en als je bedreigt word door een mens mag niet, dan word je aangeklaagt..

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:37

Een jammere gebeurtenis, maar een losgeslagen hond die een bedreiging vormt voor andere mensen moet toch echt wel gestopt worden. Helaas loopt niet iedereen met een verdovingspistool op zak, dus wat moet je dan doen... Heel luid 'zit' roepen en hopen datie luistert?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:39

Willy_UrsB schreef:
Oh dus je zelf verweren door een hond dood te schieten mag wel en als je bedreigt word door een mens mag niet, dan word je aangeklaagt..

Mwah word liever door een mens gebeten dan door een dikke herder.

Tja, het is natuurlijk appels met peren vergelijken....

Als jij kunt aantonen dat het uit zelf bescherming is(tandafdrukken) ga je echt de cel niet in.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:39

@Willy_ursB: als je het zo bekijkt haal je de woorden inderdaad uit me mond.... maar zo gebeuren er zoveel onrechtvaardige dingen met dieren. De hond kon er niks aan doen dat hij niet anders gewend was/is.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:40

guanacotje schreef:
Een jammere gebeurtenis, maar een losgeslagen hond die een bedreiging vormt voor andere mensen moet toch echt wel gestopt worden. Helaas loopt niet iedereen met een verdovingspistool op zak, dus wat moet je dan doen... Heel luid 'zit' roepen en hopen datie luistert?

_O-

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 03:17

Dat vind ik er zo jammer aan, Honden worden neergeschoten terwijl het ze geleerd word om te waken, het is aan de mens om het dier op eigen terrein te houden.
Maar om nou het dier dood te schieten..
@smokey: Dan bedoel ik iemand die niet in orde is die met een mes, vuurwapen op je af komt.

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 09:22

Dit is idd onterecht in mijn ogen...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:31

Ik vind het aan de ene kant niet vreemd. Als zo'n waakhond buiten zijn terijn ook andere mensen pakt dan moet er iets gedaan worden. Maar het is aan de mensen hun honden te leren wat kan en niet. De hond in kwestie heeft geleerd om mensen weg te houden van de plaats waar hij is. Dat is de fout van de mensen, de hond wist niet beter. De baas heeft de plicht de hond op eigen terein te houden.

Mijn honden waken ook als ze thuis zijn. Maar de tanden blijven op elkaar. En buiten eigen terein word er helemaal niet gewaakt en hoeven ze niet aan te slaan als er iemand langskomt. Aan de lijn zijn het ook leuke lieve knuffelhonden.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:28

Laatst ook nog meegemaakt, nouja mijn zus en mijn moeder. Mijn zus woont naast een bedrijf waar ook een agressieve waakhond rondliep. Hij was toen ontsnapt, en viel voorbijgangers aan. Zelfs een oudere vrouw in zo'n invalidewagentje, gelukkig beet hij alleen in de wagen. Deze hond hebben ze ook doodgeschoten. De eigenaar beweerde dat het niet zijn hond was (was het wel, aangezien de hond reageerde op zijn naam en mijn zus herkende de hond).

Vind het meer dan logisch, wanneer de hond echt gevaarlijk is, ja dan mogen ze afgeschoten worden als ze buiten hun terrein zijn.
Laatst bijgewerkt door Flits__ op 23-12-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:33

Willy_UrsB schreef:

Wij "normale" mensen mogen dat inderdaad niet. Maar volgens mij mag een agent ook iemand neerschieten als het noodweer is en wordt ie dan niet aangeklaagd.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:36

Ptries schreef:
Willy_UrsB schreef:

Wij "normale" mensen mogen dat inderdaad niet. Maar volgens mij mag een agent ook iemand neerschieten als het noodweer is en wordt ie dan niet aangeklaagd.

Een politie mag dan wel schieten, maar er wordt wel een compleet intern onderzoek naar gedaan.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:37

Oké, maar als dan blijkt dat het terecht was wordt 'ie toch niet aangeklaagd?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:37

Ik vind dit een terechte actie van de agent.
Er hadden heel wat meer slachtoffers kunnen vallen.

Dat de eigenaren een dikke boete mogen krijgen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:48

zeer spijtige, maar terecht actie van de agent, ja.

Hond is 'simpelweg' weer maar eens de dupe geworden dan het baasje dat de hond duidelijk niet voldoende geleerd heeft. Anders had ie nooit zo agressief geweest buiten eigen terrein. :n

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:34

Die waakhonden op industrieterreinen worden nou meestal niet zo goed getraind. Hond had waarschijnlijk sowieso niet een heel vrolijk bestaan. Ach, ik ben het wel eens met de actie. Vind mensen altijd belangrijker of 'hoger' dan dieren.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:55

Fitch schreef:
Vind mensen altijd belangrijker of 'hoger' dan dieren.

Helemaal mee eens.