VogelVraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

VogelVraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 17:31

De vriezer even ontdooid en nu heb ik een aantal (zelfbereide) kliekjes over die ik niet meer op wil eten.
Die kliekjes heb ik ontdooid en bestaan uit verschillende groentes (bloemkool, broccoli, spinazie, sperziebonen en worteltjes) aardappeltjes met een halve eetlepel jus en stukjes kip. Kan ik die buiten op een plateau neerzetten voor de vogeltjes? Of is er iets wat ze niet mogen hebben? Vind de vogeltjes zo zielig nu en vind het zonde als ik het aan hen kan geven om het weg te gooien.

Let me know! The birdies are hungry!

Pilgrim

Re: VogelVraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 17:39

Ik heb ook nog wat fruit wat niet meer helemaal oké is...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:56

Ik weet niet hoe het met spinazie zit, maar wij mogen dat iig niet meer hebben als het 2 keer is opgewarmd.... Verder appels enzo mogen de vogels in ieder geval hebben.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 17:57

Spinazie is één keer gegeten en toen ingevroren, dus wat dát betreft kan het geen kwaad, dat weet ik iig zeker :). Appels dus wel. En de rest van de groentes? En aardappelen?

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:02

Zijn vogels misschien net zo kieskeurig als paarden zijn? Dat ze eigenlijk niets eten wat niet goed voor ze is?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:10

De aardappels kun je zo voeren, appels liefst niet in stukjes (i.v.m. bevriezen).
Of ze alle groenten eten weet ik niet. Volgens mij vinden niet alle vogels dat lekker.
Verder mag je geen zout voer geven en geen margarine, dat werkt nl erg laxerend bij vogels.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 22:06

dank! daar heb ik wat aan.