Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weissjee schreef:haha jaa tuurlijk is en blijft het een hond.
Mijn hond komt ook zeker niet op mijn kamer en krijgt gewoon der brokken.
Maar ik bedoel dus meer van de band als met een vriendin of als een huisdier.
HBVisser schreef:Ook mijn hond is mijn allerbeste maatje, en ja zij mag ook aan het voeteneind van mijn bed liggen.
Niet alleen omdat ik dat gezellig vind, maar omdat ook bewezen is dat veel contact met de baas/roedel belangrijk is.
Honden/wolven gaan ook niet uit elkaar als ze gaan slapen. het is juist volkomen natuurlijk roedelgedrag om samen te slapen.
Ik verschillende cursussen met mijn lieverd doorlopen, en ik mag wel stellen dat ik een zeer brave hond heb.
En dat alles zonder dat ze op "haar plaats gehouden wordt"
Ik vind het pas gek als je je hond niet overal bij betrekt. Als je een hond als hond wil behandelen, dan zal je het een en ander moeten leren over hoe honden leven in groepen. Dan zal je erachter komen dat iedere hond/wolf in die groep een eigen functie heeft en dat ze samen overleven.
Daarom worden mijn meiden overal bij betrokken. Het is mijn roedel.
Billy schreef:Mijn honden stinken niet en hebben ook geen teken. Kwestie van goede verzorging
Adil18 schreef:Wil je daar mee zeggen dat wij onze honden niet verzorgen?
Adil18 schreef:Echter geen reden om zo'n belachelijke opmerking te plaatsten als "kwestie van goede verzorging..."...Nee, het is ook een kwestie van waar je woont en wat je met je hond doet...
tinkert_tje schreef:onze hond is mijn maatje hij hoort er helemaal bij net als ieder ander hier in huis
maar hij word wel behandeld als hondhij komt niet boven niet op de bank en zeker niet in mijn bed