ik heb een 2 jarige kater. hij doet dit al bijna zijn hele leven maar ik word nu toch wel nieuwschierig waarom hij dit doet.. wat doet hij.. : hij "graaft" tegen de muur aan.. met 1 poot met 2 poten maakt niet uit.. najha hij graaft eigelijk wel vaker.. overal eigelijk beetje.. en niet op een manier dat hij pijn heeft.. als ik op de wc zit bijvoorbeeld wilt hij ook altijd binne om in het fontijntje te gaan zitten ( hij heeft een mega liefde voor water en denkt/hoopt water te krijgen om ermee te kunne spelen.. ) dan is hij dus eerst tegen de buitenkant aan het grave tegen de deur.. dan laat ik hem erin en dan loopt die eerst een rondje en graaft hij tegen de muren aan en tegen de deur.. dan springt hij in het fontijntje en gaat hij daar ook in graven dan gaat hij erin liggen... maar als hij tegen de deur graaft en ik laatem er weer uit wil hij enit de wc uit dus het is niet omdat hij weer weg wilt.. dat van op de wc is het meest makkelijke voorbeeld...
Dat zou kunnen. Het is denk ik een manier die je minder vaak ziet dan het bekende kopjes geven.
Casarell
Geplaatst: 19-12-09 00:19
Die van mij doen het ook, vooral als ze willen spelen... Meestal volgt na dat 'graven' een spurt
Chichiba
Geplaatst: 19-12-09 10:38
Die van mij graven tegen de deuren...Dan willen ze de gang of kast in... Niets bijzonders eigenlijk...Ze verlangen van ons dat we de deur voor ze open doen...
xtostarlight
Geplaatst: 19-12-09 10:42
Mijn kleine (wilde) poes doet dat ook, die graaft met name tegen spiegels en tegen ramen, maar ook tegen deuren, in het bad, tegen aquarium, in de wasbak echt op verschillende plekken. Meestal gaat dat gepaard met de gekke 5 min. Ik zeg dus altijd dat Wum van gekkigheid niet weet wat ie moet gaan doen en dan maar gaat spaaien. Overigens graaft ie buiten ook gaten en helaas in mn planten ook..