Je paard.. of toch je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Je paard.. of toch je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:54

Voor de bokkers met paarden (eigen of verzorg) én hond(en):
Als je moest kiezen, welke zou dan blijven? (als je niet kijkt naar het geld dat je kwijt bent maar gewoon qua emotienele waarde..

Ik zelf heb geen eigen paard maar wel een pony die ik zo kan beschouwen, verzorg haar zelf en ben de enige die eraan zit enzo.. ;) Als ik moest kiezen tussen mijn hond of haar hoef ik niet lang na te denken.. hond is belangrijker voor me. ;)

Hoe zit dat bij jullie? En waarom is dat zo?
Wat voor hond-paard heb je?

Ben benieuwd! :)

Princess_

Re: Je paard.. of toch je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:55

Heb geen eigen paard, maar als ik naar het verleden kijk kwa verzorgpaarden zou ik altijd mijn honden kiezen. Honden staan mij toch dichter bij het hart als paarden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:56

ik zou niet kunnen kiezen..ze zijn mij allemaal even lief!
Mijn 6 honden en 3 paarden...

Yell

mm dat is een lastige..

Toch mijn hond denk ik..

Pikeur

Mijn paard. Ik vind de hond echt niet minder lief dan mijn paard ofzo, maar ik vind met paarden bezig zijn nu eenmaal leuker dan met honden bezig zijn.

Als ik zou moeten kiezen tussen katten of het paard zou ik het echt niet weten..

Maarja, ik denk er ook maar niet teveel over na :D Er moet wel een héle goede reden zijn voor er hier een dier verkocht wordt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:57

Wij hebben 5 honden, 2 katten en 2 paarden.
En ik kies dan toch echt voor mijn eigen pony.
Heb ik een veel hechtere band mee, kan ik altijd mijn ei kwijt :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:57

ik kies ook mijn hond, maar misschien zal het ooit veranderen als mijn 1e eigen paard komt, maar nu zeg ik: mijn hondje :+:
al 4 jaar lang beste vriendjes!

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:58

Als ik moet kiezen tussen m'n vz paard of m'n hond kies ik zeker voor m'n hond. :) Als ik een eigen paardje zou hebben zou ik nog voor m'n hond kiezen. Hij staat nog dichter bij me en met hem heb ik echt een band die ik met geen enkel ander dier heb.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:58

Paard, zeker :j
mijn hond van 2 zou namelijk nog een goed tehuis kunnen vinden,
terwijl het bij mijn 'oude' pony vast véél moeilijker wordt ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:01

De hond. Heb ik toch meer mee, ben gewoon een hondenmens.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:05

Lastig heeel lastig

Maar ik zou denk ik voor me paardje kiezen. Aangezien ik die echt niet kan missen. Me hond trouwens ook niet.. Want ik ken genoeg mensen die mijn lieve meid zou willen hebben. al zou ik haar echt niet kwijt kunnen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:47

Ontzettend moeilijk, maar als ik MOEST kiezen zou ik toch voor mijn hond kiezen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat ik één van de twee kwijt zou moeten raken. Maar mijn hondje kan ik altijd bij me hebben, kan ik lekker lange stukken mee wandelen, dat soort dingen. Met de paarden ook hoor, maar savonds op de bank met het pukje op schoot vind ik toch ook echt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:46

Nou ja, ga je niet eens met je paard op schoot op de bank zitten? >;)

Belachelijk.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:47

zou mn paarden kiezen
heb 2 eigen paarden en heb 1 hond gehad die is ingeslapen maar heb liever paarden

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:48

Mijn honden.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:49

Ik zou kiezen voor mijn paardje. Zonder haar zou ik me geen raad meer weten, zij is mijn alles. Met mijn paard bezig zijn vind ik leuker dan met mijn hond, ookal is dat ook echt een schat hoor :)
Laatst bijgewerkt door Naomi_unique op 18-12-09 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:49

pff, dat is echt een heel moeilijke keus. Ben bang dat als het dan echt moest ik idd voor mijn hondje zou kiezen. Maar ow, wat zal ik mijn knollies missen. Ben blij dat de kans niet zo groot is dat ik zo een keus nooit echt hoef te maken.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:52

Honden, die hechten zich ook meer aan een baasje. Ik zou het hartverscheurend vinden ze ergens bij anderen achter te laten.
Paard maakt waarschijnlijk nieuwe paardenvriendjes en degene die hem voert is zijn beste vriend.
Toch verschillende beesten, ik weet ook zeker dat honden mij zouden verkiezen boven andere baas. Paard .... tja, paard tis een paard he? als die maar paardenvriendjes heeft en te vreten :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:53

pff..dat is een moeilijke

Het kan heel simpel bij ons :P, ik kies mijn paardje, mijn zus een kat en mijn moeder een kat en dan zijn alle diertjes weer onder de pannen.

Maar als ik alleen moet kiezen dan wordt het denk ik toch de poes..... die heeft een zeer aparte gebruiksaanwijzing en mijn pony kan wel iemand anders vinden als combi

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:55

Mijn paard, als mijn hond net zoveel zou kosten iedere maand was ze allang weg :o :D

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:06

ik rij op een manege maar als ik moest kiezen tussen die lessen (1x in de week ontzettend gelukkig zijn, veel plezier hebben en ook echt gek zijn op die beestjes) en mijn hondje dan weet ik het wel...
mijn hondje is mijn allesje, ik kan niks met hem, hij kent geen trucjes en amper zijn eigen naam maar ik ben gewoon echt gek op hem en ik kan me geen leven voorstellen zonder Romeo..
bovendien heeft Romeo me door hele moeilijke dingen heen gesleept :+:.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:13

Op dit moment zeg ik mijn hond. Ik doe op het moment te weinig met mijn paardje.
Hond kan ik lekker mee knuffelen binnenshuis, kan nog eens wat makkelijker mee in de auto. 'Nadelend' van de hond is echter dat je veel meer moet plannen rondom. Als paard maar binnen gezet wordt met zijn voer en water dan is het al goed. Hond moet toch wat meer aandacht.

Zou erg moeilijk zijn trouwens.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:24

De enige reden om te moeten kiezen zou vanwege het geld zijn, en dan zal mijn paard toch weg moeten. Maar in iedere andere situatie zou ik niet kunnen kiezen. Het is heel goed mogelijk dat ik allergisch zou kunnen worden voor mijn katten, maar dan gaan ze echt niet weg :n.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:31

ik wil niet kiezen , ik ga niet kiezen :Y)

en idd wat hyppolyte zegt, dan is het geld...tja dan de duurste....al kan die hond er ook wat van met zijn 55 kg!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:34

tussen de hond en mijn paard, zeker mijn paard
maar als het om mijn katten gaat verliest het paard
in een huis zonder katten voel ik me niet thuis