Mijn konijn heeft vlooien, en we zijn dus naar de apotheker geweest voor vlooienpoeder en we hebben Bolfo meegekregen, voor katten en honden (ook puppy's) weet er iemand of je die dan ook voor konijnen mag gebruiken?
Ik zou het niet doen, ik weet zo niet wat de werkzame stof is van Bolfo. maar frontline spray is bijvoorbeeld voor kittens goed werkzaam en voor konijnen dodelijk.
Je kan bij de dierenarts Stronghold pipetten halen, deze zijn veilig en werkzaam tegen vlooien, mijten en wormen (niet alle)
benangelique
Geplaatst: 18-12-09 17:32
propoxur is de werkzame stof van bolfo, van frontline spray is dit fipronil.
niet gebruiken voordat je advies bij een konijnkundige dierenarts hebt ingewonnen.
Faniek
Geplaatst: 18-12-09 17:53
Ik zou niet zomaar bolfo gebruiken, beter is Stronghold te halen. http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ghold.html Konijnen krijgen meestal vlooien bij een verzwakte weerstand is die verder gezond? (vlooien komen anders weinig tot zelden voor bij konijnen)
heb DA gebeld en mochten het gebruiken dacht er daarnet trouwens aan dat vrienden van me het ook eens hebben gebruikt. Nee verder is hij helemaal oke, 7jaar oud en nog steeds heel erg energiek en vrolijk.