Mijn 3 jarige kater niest de afgelopen 3 dagen. Zo ongeveer 2 keer per uur niest hij een paar keer. Hij heeft geen koorts,drinkt en eet goed, normale ontlasting en gedraagt zich verder helemaal normaal. Uiteraard is hij altijd netjes op tijd geënt.
Ik heb wel het 1 en ander over niesziekte gelezen, maar daar wordt vaak gesproken over neus en oog vloeiing. ( dit heeft hij niet)
Kan hij ook gewoon verkouden zijn? En hoelang zouden jullie zoiets aankijken? Als hij zich ziek gaat gedragen of verhoging krijgt dan ga ik uiteraard gelijk naar de dierenarts. Maar vroeg me af of iemand ervaring met zoiets heeft?
Alvast bedankt,
Agnes.
Er was wel een topic over dit onderwerp van september, maar daar kon ik verder niet echt informatie vinden.
Niesziekte kan ook zonder oogproblemen. De mijne heeft het juist andersom. Wel een traanoogje, niet niezen, maar wel niesziekte. Even dierenarts bellen voor advies kan geen kwaad. Zou ook lichte stofallergie kunnen zijn.
hoi, mijn kat niest ook veel, maar dat is alleen in de winter dat ie dat dat doet iedere winter weer...:S dus hoeft niks ergstig te zijn, maar idd ff dierenarts bellen...
Oh oke, dus ze kunnen ook niesziekte krijgen als je ze netjes ent? Hmm, ik ga morgen voor advies mijn dierenarts wel even bellen dan.. Jeetje,mag toch niet hopen dat het zoiets is.
Ja, dat kan helaas... Enne, met niesziekte is goed te leven hoor. Mijn dierenarts vergleek het met een koortslip. Ze dragen het virus bij zich, maar komt pas tevoorschijn met een lagere weerstand. Ik heb Kiora's oogje tot nu toe 2x moeten smeren. Het is nu al een tijd heel schoon en ze heeft nergens last van.
Nessah
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-09 23:17
Even offtopic maar wat heb jij mooie katten zeg!
Oke, ik ga dus morgen even mij dierenarts bellen.. Was er van overtuigd dat ze geen niesziekte krijgen bij de juiste entingen. Bedankt elk geval!
zoetjes
Geplaatst: 17-12-09 23:19
De mijne heeft ondanks correcte entingen een zware niesziekte opgelopen in een kattenpension! Leeft er inmiddels al ruim 10 jaar mee. Ook hij niest nu weer sinds een dag of 3, maar ik weet dat het weer overgaat. Beetje extra vitamines wil ook nog helpen.
Succes
Anoniem
Geplaatst: 17-12-09 23:20
Katten van mijn buren hebben ook niesziekte gekregen dwars door de enting heen. Een kitten van mij heeft het ook gekregen, werd ook altijd netjes geent. Snel naar de DA want voor je het weet wordt het chronisch en dat wil je echt niet hebben
Daihyo
Geplaatst: 17-12-09 23:21
Kans is heel klein. Maar je hebt altijd uitzonderingen. Maar kan ook gewoon gevoeligheid voor iets zijn als stof bijvoorbeeld. Is het een buitenkat? Er zijn namelijk ook aardig wat katten die in de zomer veel buiten leven, maar in de winter weer veel meer binnen zijn. En sommigen krijgen dan last van bepaalde stofjes.
En bedankt
Nessah
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-09 23:25
Jep het is een echte buitenkat, is eigenlijk alleen maar binnen om te eten en voor de kattenbak en om te slapen.
Hij heeft echt een mega wintervacht en is nu dus ook in die sneeuw de hele dag buiten, hij vindt het prachtig!
T kan wel niesziekte zijn. Paar jaar terug hadden onze katten daar heel erg last van (alle katten die ziek waren hebben we toen tijdelijk ergens anders heen gebracht). Het kan ook zijn dat hij drager is. Of idd door het weer.
Symptomen bij onze katten waren veel niezen, en dan vaak ook klodders die eruit kwamen. Vieze ogen, vieze neus.
Myra87
Geplaatst: 19-12-09 22:14
Mijn jonge kat van 7 maanden had het vorige week. Dat uitte zich later in een neusverkoudheid, ja zelfs katten kunnen het hebben Ik ben met hem nog op zondag naar de da geweest omdat hij zo raar ademde en ik het niet vertrouwde. Bleek een infectie te zijn. Week AB en het is over Beterschap O ja, de andere 2 katten hadden nergens last van, DA zei dat die waarschijnlijk meer weerstand hebben, kan ook wel kloppen want de jongste komt bijna niet buiten