transport kat met de kou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

transport kat met de kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:18

tsja morgen ga ik naar mijn vader toe voor de kerstdagen. Dat betekend dat ik mijn transportmand op de boodschappenwagen zet
Afbeelding

zo dus ongeveer, alleen maar 1 transportkrat tegenwoordig.
dat gaat allemaal heel handig maar toen ik na sinterklaas terug op weg naar huis was merkte ik dat Eshra het toch wel wat koud had toen we moesten wachten op het station ( koude wind)
ik heb er een fleece deken in liggen , maar nu het ook nog eens rond vriespunt is vroeg ik me af of mensen nog tips hebben om het zo aangenaam mogenlijk te maken voor Eshra. we zijn een dikke anderhalf uur onderweg.

siskeh

Re: transport kat met de kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:20

Iets van een pittenzak in het mandje leggen waar ze op kan liggen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:23

Ik zou een fleecedeken er rondom wikkelen, en alleen het deurtje vrij laten. Dan kan de wind er niet doorheen, blijft de warmte dus wat beter hangen :)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:30

41Ik heb vorig jaar in de winter toen het -10 was van die ijzeren babykruiken bij de katten gelegd.
De kruik goed ingepakt met een handdoek en daar nog eens 2 dekentjes overheen.
Een dekentje erover heen? Dan kan ze alleen niet meer "buiten" kijken maar dan waait het er niet in.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:36

pittenzak of kruik heb ik niet , maar een fleece deken erom heen zou wel kunnen. en dan deur een beetje vrij laten , wil niet dat ze helemaal geen frisse lucht krijgt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:37

Kruiken kan je ook vrij makkelijk zelf maken, als je nog een stevige literfles hebt(sommige stevige 0,5 literflesjes willen ook)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:38

flessen heb ik dus ook niet xD (ik drink geen frisdrank) had er wel aan gedacht maar helaas dus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:41

Katten kunnen best wel wat hebben :) Ook binnenkatten maken een wintervachtje aan, en als ze het koud krijgen zetten ze die vacht mooi rechtop :D
Onze binnenkat is vanmorgen nog even de sneeuw in gelopen haha, zag er niet naar uit dat hij last had van de kou, terwijl het binnen toch 20 graden is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:46

als ze los buitenloopt dan is ze in beweging waardoor ze het minder snel koud krijgt ( bij wijze van , mijn kat komt nooit buiten , het is een binnenkat) maar in de reismand kan ze niet bewegen, zit ze stil , vorige keer zat ze goed te rillen, dus vandaar dat ik haar wat warmer wil hebben op de stations enzo en als we stukken moeten lopen van en naar het station.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:16

Door te rillen houd ze haar lichaam op temperatuur het wil niet zeggen dat ze het koud heeft. ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 19:24

nee maar het feit dat ze moet rillen om op temperatuur te blijven betekend wel dat ze het kouder krijgt. anders zou ze niet gaan rillen. of dat nou automatisch gaat of niet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:27

Of je doet er een extra deken bij en dat meer voor het deurtje, en je doet er dan een deken erover heen, en een gat in de deken knippen voor het handvat erop zit, zo dat je hem voor de zekerheid kan tillen :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:16

hmmz ik hoef de krat nergens echt te tillen omdat hij op de boodschappenkar staat. maar ik denk dat ik er gewoon een deken omheen doe.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:33

kranten in de binnenkant ? komt geen wind doorheen, en dan de voorkant gewoon open laten (met fleecedeken erin natuurlijk !)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:57

Aaan de zijkant de gaten dichtplakken met plakband en stuk karton, kranten op de vloer, kruikje erbij en warm dekentje en voorkant gedeeltelijk open laten voor de frisse lucht. Rillen kan ook angst zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 22:57

ik geloof niet dat ze bang is. ze gaat al van kitten af aan mee in de trein en komt niet angstig over op wat voor manier ook. Ze is van nature geen angstige kat en gaat eerder nieuwschierig op dingen af dan in een hoekje bang zitten wezen.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:28

ik dee altijd ruime handoek of deken eromheen... je hebt ook speciaale hoezen voor mandjes.. maarja die kosten wel wat.

het gaat voornammelijk om tocht wat schadelijk is voor katten.