Kat eet niet na sterilisatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Kat eet niet na sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:26

Hoi! Gisteren zijn onze twee poezen binnengegaan voor een sterilisatie. Alles is goed verlopen, ze waren erg suf uiteraard maar niets abnormaals. Vandaag zijn ze al wakkerder, Lana heeft zichzelf al druk gewassen en ze zijn allebij erg oplettend als je een speeltje voor hun neus zwiert. Ze hebben echter nog altijd niets willen eten... Ik weet heus wel hoe een sterilisatie in zijn werk gaat en wat erna volgt, het is niet de eerste keer dat we een poes laten steriliseren, maar ik ben zo'n zorgenmiep dat me die vorige sterilisatie echt zwart wordt :\ Ik moet zometeen weg en mijn vriend komt pas deze avond thuis, vandaar dat ik momenteel erg gestresst ben !!
Is er een buitenstaander die me kan kalmeren ? ;( Of iemand die nog weet hoe lang het geduurt heeft bij zijn of haar poes?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:47

Toen ik mijn poes ophaalde was ze al goed wakker en slingerde gelijk rond in de krabpaal :P ik heb nog bij de DA navraag gedaan of dit kwaad kon.
Eten ging niet zo maar wel nadat ik haar lievelingseten(vis) heb uitgeprobeerd lekker warm voor de geur.
Ik zou je geen zorgen maken zolang ze maar drinken dat eten komt wel,en anders moet je het een beetje warm maken :Y)

Nickeltje

Re: Kat eet niet na sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:50

Dat ze de eerstvolgende 24 uur na dergelijke ingreep niet eten is niet heel erg erg hoor...
Je zou kunnen kijken of je ze kunt verleiden met iets heel lekkers, desnoods iets als leverpastei of een lepeltje vla om jouw eigen zorgen een beetje af te nemen.

Het kan goed dat ze zich een tijdje na de narcose misselijk voelen, zoals wij mensen dat ook hebben, alleen uiten katten dat niet zo makkelijk.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:50

Die van ons at ook bijna niets en dit hoor ik vaker, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken :)

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:49

Die 2 van ons hebben ook niet gegeten de eerste dag na het steraliseren. Daarna was alles weer goed.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:54

Ok, dan ben ik iig al gerust :) Lana heeft ondertussen gegeten, die is er alweer door :) Lily echter wil het nog steeds niet maar ze is wel vrij levendig... Mijn ouders hebben als tip gegeven om een beetje water met suiker en zout in een spuitje toe te dienen. Dit zou een beetje werken zoals een baxter en op deze manier wordt ze toch niet te flauw!

@gaby12 dat is een goed idee, ik ga eens wat proberen opwarmen!! :)

dankjuliewel, ik ben weer heel wat rustiger! :)

(maar ben toch maar weer bij de poesjes gegaan, anders slaap ik toch niet := )

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:57

Het kan zijn dat ze nog iets misselijk zijn van de narcose, niet echt iets om je zorgen om te maken, maar uiteraard wel iets om even in de gaten te houden. :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:03

Mijn poes heeft na de ingreep ook 2 dagen niets tot heel weinig gegeten en gedronken. Daarna werd het langzaam meer. Zorg dat er wat eten klaar staat (niet te veel) en laat haar dan met rust. Kijk een paar uurtjes later of ze dat eten al aangeraakt heeft :) Ze gaat vanzelf wel weer meer eten :j

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:48

In onze praktijk is de stelregel: de dag na de operatie MOETEN ze drinken, de tweede dag na de operatie MOETEN ze eten. Zoniet, bellen ! Als ze de nu de eerste dag na de operatie dus nog niet willen eten, zouden wij ons nog niet direkt zorgen maken, mits het dier een fitte indruk maakt.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:07

Vandaag wou ze nog niet eten, we hebben ze wat verleidt met sandwish, boter etc (omdat ik weet dat ze dat altijd wilt stelen) en dat at ze met veel smaak! Haar gewoon eten ecter nog niet, dus hebben we ze terug gedaan bij de DA. Alles was in orde dus waarschijnlijk gaat het gewoon om een beetje misselijkheid van de narcose :) ze heeft alvast een pijnstiller gehad en dit moet ze nog drie dagen krijgen, dan zou het normaal moeten goedkomen!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:08

Ze eet wel lekkers, dus ze eet ! Geen zorgen dus.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 15:32

Siggy schreef:
Ze eet wel lekkers, dus ze eet ! Geen zorgen dus.

Inderdaad, de DA vond dat ook heel positief :) En al moeten we ze nu melk geven en andere slechte dingen, maakt het niet uit als ze maar wat eet, zei ze ook :)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:40

*\o/* Het werkt *\o/* Lily heeft deze ochtend brokjes gegeten! (:)