Help! Hond loopt over vijver??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Help! Hond loopt over vijver??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:20

Dit is niet de eerste tuin waar we een vijver hebben, maar wel de eerste waar onze hond letterlijk op het water loopt!
Ik ontdekte haar net boven op de vijver, en ze had er dus al flink over gelopen. Het heeft gesneeuwd, dus je ziet de pootjes heel goed.
Voordat het sneeuwde, kan ze er ookal op gelopen hebben maar nu zie ik het dus.
Maar ik vind het zo eng, nu is het ijs misschien nog wel sterk genoeg, maar als het morgen wat minder vriest, dan zakt ze er straks doorheen! En aangezien wij niet de hele dag buiten gaan zitten om haar in het oog te houden, weet iemand misschien een oplossing? Binnen houden is inderdaad een oplossing, maar niet echt de meest leukste voor haar
Ik heb er al aan gedacht om de vijver af te zetten, maar zal er helaas niet in zitten. Ene kant van de vijver is dus onbegaanbaar voor ons, de hond loopt er gewoon onder de bosjes door..
Help!?

horse_girl

Re: Help! Hond loopt over vijver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:21

Misschien kun je het ijs kapot slaan, zodat je hond nu (met jou erbij) kan leren dat het niet begaanbaar is?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:22

Misschien kun je hem bezighouden met iets anders zodat hij de vijver minder intressant vindt?
maar heeft het bij jullie al gesneeuwd dan :D?
wat leuk!

Uppojono

En schrikdraadje voor de vijver en de bosjes zetten? Ik zou dus de bosjes gewoon bij de omheining trekken, want zoals je al zegt is het echt gevaalrijk als het gaat dooien..

SaBiNa_S

Dat had mijn tante ook, en die heeft het afgezet meteen stroom draadje. Maar aangezien dat bij jou geen oplossing is...

Dus gewoon als je dr betrapt op dr donder geven. Komt ze er van zelf wel achter dat het niet mag.

Of tòch binnen houden. Ook al is het niet leuk voor je hond, het is voor de eigen best wil.

En dan ga dr je toch vaker uitlaten?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:23

je mag bij een visvijver nooit het ijs kapot maken,

dat s mijn in ieder geval altijd aangeleerd.

mischien afstraffen als je hem dat ziet doen,

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:25

Is het een visvijver dan? Er staat alleen vijver? En dan nog, vissen hebben toch zuurstof nodig? Hier slaan ze juist de sloot stuk zodat vissen lucht kunnen happen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:34

nou sorry hoor, maar bij een vijver denk ik vissen.
WAS ALS TIP wat ik ooits gehoord heb dat da niet mag!!!

maar er zit zuurstof in het water, daar hoef je echt geen ijs voor kapot te maken hoor, mijn is altijd verteld dat als er eenmaal ijs opligt bij VISVIJVERS dat je dat niet kapot mag maken, vissen zijn dan helemaal onderin het water als het gevroren heeft en als je eht dus kapot maakt de kans is dat ze naar boven komen ofzo iets.

ben niet een echt viskenner maar heb het zo geleerd en had ook nog andere reden maar geen idee wat dat was.

maar het gaat hier niet om een vijver maar over de HOND die zijn schaatskunsten laat zien

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:37

Ja, en dus is het voor de hond misschien wel handig als je het ijs kapot slaat, dan merktie snel genoeg dat hij er niet op kan staan (wel eerst even meelopen voor de zekerheid). Ik ben niet begonnen over vissen, maar laten we daar dan ook maar over ophouden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:38

Misschien een net er strak overheen spannen? :)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:41

Eerlijk gezegd denk ik dat die hond slim genoeg is om te weten als het niet meer sterk genoeg is. Bedoel in de zomer proberen ze er ook niet overheen te lopen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:41

als er inderdaad vissen in zitten dan mag je het niet kapot maken
volgens mij kunnen ze dan een hartaanval krijgen en ja ze hebben zuurstof daar beneden

een net er over spannen misschien dat ie t niet meer doet?
maar k wacht hier nog even op de sneeuw....

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:43

Ik denk dat als het niet mogelijk is om de vijver te omheinen, TS waarschijnlijk ook niet de vijver kan bedekken met een net?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:43

Zoefff schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat die hond slim genoeg is om te weten als het niet meer sterk genoeg is. Bedoel in de zomer proberen ze er ook niet overheen te lopen.

Maar ze kunnen de zwakke plekken helaas niet zien en als ze daar eenmaal op staan is het al te laat. Gewoon dat ijs kapotslaan, onze hond is eens achter een kat aan gegaan en kwam in zijn achtervolging ook op het ijs terecht. Hij is er halverwege dus wel doorheen gezakt. Mijn moeder moest het water in om hem eruit te halen want het lukte hem zelf niet... Dus ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en het gevaar dus wegnemen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:45

Het is idd een visvijver en die mag je volgens mij toch niet kapot slaan?

sabina1998 schreef:
Dus gewoon als je dr betrapt op dr donder geven. Komt ze er van zelf wel achter dat het niet mag.

En dan ga dr je toch vaker uitlaten?

Betrappen en op haar donder geven heeft juist omgekeerde effect bij onze hond, dat vind ze leuk (krijgt ze aandacht) en doet ze het expres nog eens. Negeren werkt het beste als straf voor haar, maar momenteel niet echt handig dus..
We zijn dus net meer als een uur gaan lopen, en nu kan ze wel weer even binnen blijven. Maar zodra het zo weer gaat sneeuwen staat ze te springen om naar buiten te gaan!

Paardje_13 schreef:
Misschien kun je hem bezighouden met iets anders zodat hij de vijver minder intressant vindt?
maar heeft het bij jullie al gesneeuwd dan :D?
wat leuk!

Jep, het heeft gesneeuwd hier! Het is echt maar weinig en niet echt de moeite, maar toch :D

Tallie1979 schreef:
Misschien een net er strak overheen spannen? :)

Idd misschien een goed idee. Even kijken of dat mogelijk is, want we kunnen aan de andere kant niet echt aan..
Ohja, stroomdraadje is niet echt handig, ten eerste voor die ene kant, ten tweede al geprobeerd om met dit weer paaltjes in de grond te slaan :))

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:48

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:52

StalNollie schreef:

Onze vissen zijn vorige winter gestikt toen de vijver een aantal weken dichtgevroren was. Wij tikken mooi het ijslaagje kapot, waren dure vissticks :=

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:55

Euhm lekker laten gaan. Hier lopen de honden ook over het ijs.

Het water is dan wel koud, maar hij gaat er echt niet dood aan hoor. Onze jachthonden gaan nu ook gewoon door het water om geschoten wild te halen. En ze leven allemaal nog

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:56

Vanillia schreef:
StalNollie schreef:

Onze vissen zijn vorige winter gestikt toen de vijver een aantal weken dichtgevroren was. Wij tikken mooi het ijslaagje kapot, waren dure vissticks :=

Als je planten in het water hebt kunnen ze praktisch niet stikken aangezien planten zuurstof afgeven!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:21

Planten geven zuurstof door fotosynthese, dr lag ook sneeuw over de vijver. Weinig licht erin, weinig fotosynthese, dat in combinatie met een dichtgevroren vijver..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:25

Je mag het ijs op een vijver indd niet kapot slaan,
Dat is als het goed is omdat die vissen dan in 'winterslaap' gaan.
En dan zijn ze beter bestand tegen de kou, en als je ze dan wakker maakt (door het ijs te breken)
Dan maak je ze wakker en kunnen ze overlijden.

Tenminste, dat is wat mijn lerares dierhouderij mij ooit heeft verteld. ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:37

Lies_Tijger schreef:
Je mag het ijs op een vijver indd niet kapot slaan,
Dat is als het goed is omdat die vissen dan in 'winterslaap' gaan.
En dan zijn ze beter bestand tegen de kou, en als je ze dan wakker maakt (door het ijs te breken)
Dan maak je ze wakker en kunnen ze overlijden.

Tenminste, dat is wat mijn lerares dierhouderij mij ooit heeft verteld. ;)

Eind herfst gaan ze sowieso op de bodem liggen. Of het nou vriest of niet. Vissen mag je dan ook niet voeren!

Als je een goede vijver hebt, heb je ook planten die boven het water uitkomen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:40

K heb niet alles gelezen, maar je kan m ook afdekken met bijv betonijzer?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:45

Hier hadden we vorig jaar 5 karpers in een vijver met volop waterlelies en riet. Wij hebben toen het ijs gelaten voor wat het was, maar alle 5 kwamen ze na het smelten van het ijs boven drijven. Ze waren al wel langer dood. Het verhaal van ijs niet kapot maken gaat mijn inziens dan ook niet op.

Om op de hond van de TS terug te komen: Ik zou dus wel proberen om het ijs kapot te slaan. Nu kan het nog omdat het nog niet al te dik is.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 08:31

Naja, we laten de vijver voor wat het is :P
Maar we hebben dus besloten om haar gewoon binnen te houden en aangezien ik nu toch vakantie heb, ga ik gewoon elke dag een uur met haar wandelen (daarnaast wordt ze ook uitgelaten hoor, maar niet zo lang ;) ) en haar alleen buiten te laten onder toezicht. Het probleem is niet dat ze niet kan zwemmen, maar het is een vdiepe vijver dus als ze er zeg maar door zakt kan ze zichzelf er niet uit helpen.