Ik ben opzoek naar een online dierenwinkel die betrouwbaar is en niet te duur. Ik heb ooit mijn grote konijnenkooi uitgeleend, en het ziet er niet naar uit dat ik die terugkrijg Nu wij besloten hebben om "gezinsuitbreiding" te krijgen heb ik echt een grote binnekooi nodig. Voorkeur gaat uit naar 1,40. Wie weet een goeie site.
Ik weet dat ik een paar van die gekleurde 1 meter kooien heb met gekleurde tralies, maar ik vind het ondingen, ze blijven nooit zitten zoals ik wil. Heb zelf 3 kooien van Ferplast 1.40m alleen dan de oude versie met alleen deurtjes bovenop en die zijn super.
He faniek bedankt! Die was ik nog niet tegen gekomen Heeft er iemand zo'n dubbele kooi, met 2 verdiepingen? Lijkt me niet practisch of meen ik dat nou maar?
Ik heb denk ik een fijne site gevonden. Chewies-online.nl Daar hebben ze een kooi van 1,20m voor 39.95. Ik heb 1.40m eens opgemeten maar dat kan ik hier echt niet kwijt. Ze zullen het met 1,20m moeten doen, ach ze lopen toch de hele dag los, alleen als ik langer dan een half uurtje weg ben moet hij vast, dat is vooral voor mijn gevoel, ik denk niet dat hij echt wat uithaalt.
Faniek
Geplaatst: 17-12-09 01:24
Die dubbele kooien zijn zeer fijn, veel gebruikers op Bunnybunch gebruiken die. Wat je trouwens ook heel goed kan doen is een buitenhok binnen zetten, veel mensen hebben dat en persoonlijk vind ik dat ook erg mooi staan (mooier dan zo'n kooi). Bijv. http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ack/100576
Komen ze die trap dan wel goed op? Bij dat buitenhok lijkt me dat niet zo'n punt maar die binnenkooien? Ik wil wel graag een traliekooi, vind ik voor binnen fijner. Denk dat ik voor een gewone kooi ga, ze lopen zoveel los hier.
Ik heb een twee verdiepingenhok van 120 van chewies voor mijn cavias. Ik heb het laddertje op een blokhutje gezet en er een leuning aan gemaakt. Voor konijnen zou je met plateaus kunnen werken. Mijn ene konijn kreeg het voor elkaar om zonder trap (was ik aan het aanpassen dus zat er niet in) naar de bovenverdieping te springen, alleen naar beneden durfde hij niet meer...
Besteld bij Chewies ja. Ik heb op vrijdag besteld en betaald en ik geloof dat de kooi er woensdag was. Overigens niet geweldig verpakt (in plaats van 1 grote doos, 5 in elkaar geschoven dozen die vast geplakt waren en met die harde plastic banden vast gezet waren. Ben een half uur bezig geweest om het open te krijgen) en de tralies van de bovenkooi zaten zo in elkaar gehaakt wat niet hoorde, dat ik het met geweld met de achterkant van een hamer uit elkaar heb moeten trekken. Maar nu hij staat ben ik er heel tevreden over hoor. Maar moet zeggen dat ik 92 euro inclusief verzendskosten voor zo'n kooi niet veel vind. Bij de Diskus verderop staat de Ferplast versie van de 100 cm kooi. Die is 130 euro, dus 2 keer 20 cm kleiner en je mag em zelf naar huis brengen. Ik moet ook zeggen dat ik niet zo te spreken ben van Ferplast, maar dat is dan mijn mening. Veel mensen vinden het goedkopere weer niets.