Buiten kat, verwaarloosd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Buiten kat, verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 13:07

Mijn poes die bij mijn moeder is gebleven na mijn verhuizing is een echte buiten kat. Ze is al zeker 5 jaar bij ons, en van die tijd is ze gewoon het liefst buiten.. Nou hebben wij van die achterburen die op een gegeven moment haar zijn gaan voeren en dan dus geen brokjes, maar dikke vette vis en vlees..
Al meerdere malen hebben ze bij ons al schreeuwend aan de deur gestaan dat wij onze kat verwaarlozen ed, terwijl missy echt een volle kat is (misschien zelfs wel iets te vol) en goed in haar vacht zit. Ze glanst en als ze er is dan is ze erg aanhankelijk.. PRobleem, ze wil gewoon niet langer dan een half uurtje binnen zijn, dan begint ze te mauwen en wil ze weer weg..
Swinters binnenhouden is dus ook echt geen optie, dan houdt ze de hele nacht iedereen en de buren wakker..

Nou hebben die achterburen het dieren asiel gebeld en de dieren ambulance? Zeiden ze.. Wij zouden haar geen eten geven en verwaarlozen. Er staat binnen elke dag nog steeds eten klaar, mocht ze thuis komen, maar idd af en toe laat ze zich wel 3 weken niet zien.. Ook staat er meestal bij de schuur brokjes in een schaaltje...

Met andere woorden, deze kat wordt goed verzorgt ALS ze er is.. Als ze er niet is dan is dit haar eigen keuze, ze komt nog steeds graag een aai halen.. Maar snelt er ook weer tussen uit..

Ik heb het asiel al proberen te bellen om mijn kant van het verhaal te doen.. Maar die nemen nog niet op..
Niet dat ze straks missy komen ophalen, wij onze kat kwijt zijn en een dikke boete krijgen!!

Jullie nog tips hoe ik hier mee om kan gaan!? Vervelende is dat ik er niet meer woon en mijn moeder dit dus allemaal op haar dak krijgt terwijl ze echt haar best doet..
Praten met de achterburen hebben we al geprobeerd, heeft geen enkele zin.. Die blijven volhouden dan wij onze kat verwaarlozen..
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 16-12-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek aangepast.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:20

Die buren kunnen wel meer beweren, zolang jullie kat er goed uitziet hebben ze weinig bewijs. Als ik jullie was zou ik hún eens goed de huid volschelden (nouja, eens goed om de tafel zitten) want vette vis is helemaal niet gezond voor een kat. Vind het sowieso maar idioot om andermans katten te voeren.
Hebben jullie je eigen kant van het verhaal weleens verteld, of zijn je buren daar oostindisch doof voor?

Is de kat gechipt of heeft hij een halsband met plaatje om? Dan neemt het asiel altijd contact met jullie op, maar zomaar een dikke kat meenemen doen ze ook heus niet.

_Lola_

Re: Buiten kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 13:52

Oost indisch doof die mensen.. Geen chip, wel gesteriliseerd ed.. Dus dat toont ook al aan dat het geen zwerfkat is (denk ik).
En idd die vis.. 1 het is hartstikke slecht voor haar en 2 tuurlijk gaat ze daar liever die vete zooi eten ipv de brokjes die ze van ons krijgt.. Weet zij veel...
Ik probeer het asiel nog steeds te bellen..

_Lola_

Re: Buiten kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:34

Ik heb net de voicemail van het asiel ingesproken, ze zijn gesloten vandaag.. Ik heb inmiddels ookal begrepen dat het bij het contact tussen de buren en asiel al afgesproken is dat de ambulance haar zou komen halen en dat wij dan moesten betalen.. Ik dacht het ook.. Stel gekke Haha..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:37

Pfff...
Hier ook zo iemand in het dorp die alles voert wat langs komt lopen.
En dan klagen dat mijn katten bij haar zitten te mauwen! :roll:

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:42

jodi schreef:
Pfff...
Hier ook zo iemand in het dorp die alles voert wat langs komt lopen.
En dan klagen dat mijn katten bij haar zitten te mauwen! :roll:

Ja het ergste bij ons is dus dat Missy vaak bij hun op zolder gaat liggen.. Ja heel eerlijk, ze hebben er zelf voor gezorgd dat missy graag daar is.. Na al die vette hapjes ed.. Dan vraag je er ook om..
Als ze haar nou gewoon niets hadden gegeven dan was ze waarschijnlijk vaker thuis komen eten en hadden hun er geen last van gehad!

_Lola_

Re: Buiten kat, verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:26

Niemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:39

Een dierenambulance gaat geen kat meenemen waar niks mee is (meestal niet dan, je hebt er mafkezen tussenzitten die alles willen 'redden' en dan dus wel doen). Het asiel mag zoiets ook niet zomaar afspreken overigens (weet ik zeker omdat ik zelf als vrijwilliger rondloop op het asiel hier). Dan zou de dierenambulance als taxi worden ingezet, en dat is niet de bedoeling. Als er echt iets is (waar dus een melding van gemaakt wordt) komen de mensen van de ambulance kijken of het echt erg is, en pas als het een spoedgeval betreft mogen zij het dier meenemen.

In jouw geval is het geen spoedgeval. De ambulancemensen hebben onderzoeksplicht als het dier niet praktisch voor dood ligt, en moeten dus eerst contact opnemen met jou/je moeder (indien de buren naar jullie verwijzen), als het goed gaat kunnen jullie dan jullie kant van het verhaal vertellen.

Let wel dat er vaak iets misgaat, mede omdat de mensen van de dierenambulance niet geschoold zijn maar vaak vrijwilligers zijn met grootheidswaanzin die denken dat ze elk 'sielughe' diertje moeten redden :+ (nee ik heb geen hoge pet van ze op, heb er al teveel negatieve ervaringen mee middels het asiel) en er worden dus weleens katten meegenomen waar weinig mee aan de hand is. Op zich zijn de kosten dan van jou maar als je dit verhaal vertelt, kan ik me niet voorstellen dat iemand het je kwalijk neemt dat je niks gaat betalen...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:18

Nou vandaag met Asiel gebeld, en het was inderdaad allemaal meer groot praat.. Ze hoorde gelukkig aan mijn verhaal dat ik toch echt wel wat verstand heb van dieren en of ze gezond zijn en of goed verzorgt worden.. Hebben wel even afgesproken dat ik Missy deze week nog laat chippen.. Dan worden wij iig altijd eerst gebeld mocht ze ooit toch meegenomen worden..

Verder hoefde ik mij gelukkig geen zorgen te maken.. Ze gaf trouwens wel al meteen aan dat er gisteren ook door een man werd gebeld die het zelfde klonk als onze achterburen, of hij met de katten opvang in roermond sprak. Dus waarschuwde ze mij dat als we missy niet zagen een week lang wij even moesten bellen naar het asiel in Weert en dat hun dan contact op zouden nemen met Roermond. Erg aardige mensen dus.
(ik kende hun ook al wel persoonlijk van stal vroeger dus dat scheelt..)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:25

Ga die poes van jullie toch maar even laten chippen als ze er weer is? Dan kun je tenminste aantonen dat ze van jullie is. Daarnaast is die 'vette vis' en het verse vlees echt wel beter dan brokjes hoor ;-) Wat denk je dat ze eet als ze 3 weken op stap is? D'r groeien geen brokjes aan de bomen hoor.