Help! Kater pist alles onder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Help! Kater pist alles onder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:46

Ik heb een hele lieve kater zoë hij is nu zo'n 3 a 4 jaar oud en altijd al zindelijk geweest, hij gaat heel graag naar buiten om zijn plasje te doen maar sinds vorige maand wil hij bijna niet meer naar buiten want hij vind het te koud, dus hebben we er een kattenbak bij gezet voor hem (hij wil niet met de poesjes plassen op dezelfde bak).
Ik hoor hem vaak zat graven op de bak, maar vanochtend heeft hij voor de 2de keer mijn stapel schone kleding onder gepiest ;(
gisteravond is er tegen me kast een stapel schone shirtjes neergezet en hij heeft weer eroverheen/erop gepiest...

alles stinkt en moet in de week en wel 3x de wasmachine in...

waarom doet hij dit nu zo ineens? hij heeft dit nog nooit gedaan... van de zomer heeft hij trouwens ook op het badmatje in de badkamer geplast, en ik rook beneden ook kattenpies.. weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Anoniem

Re: Help! Kater pist alles onder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:05

Al langs de dierenarts geweest voor een urinecheck? Kost niet zo drastisch veel en dan heb je toch de meest voor de hand liggende medische oorzaken uitgesloten, kan je daarna naar gedragsoorzaken gaan kijken. Want stel dat het wel iets medisch is en je kijkt alleen naar gedrag, voel je je achteraf goed rot als het toch iets medisch was waarmee hij rond heeft gelopen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:36

Even naar de DA om lichamelijke problemen uit te sluiten. Kan zijn dat hij een blaasontsteking heeft, of een beetje blaasgruis.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:25

Ik heb hetzelfde probleem alleen betreft het een poes die alles onderpiest,er is niets medisch aan de hand dit is al uitgezocht door de DA.
Ik ben ten einde raad de poes zit nu s'nachts in een mega grote bench en in huis staan inmiddels 4 kattebakken tot haar beschikking.
Ook heb ik feliway verdamper geprobeerd zonder resultaat.
Nog even en er is geen andere keus om haar te herplaatsen op een adres waar ze als zij wil naar buiten kan,dit is bij mij niet mogelijk.
Dus ik volg het even voor tips

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:29

Vaak als een kater overal gaat plassen, is er iets aan de hand met zijn nieren of blaas. Of er is iets in huis veranderd waardoor hij dit gedrag is gaan vertonen uit bijvoorbeeld stress..

Is er in huis iets drastisch veranderd? Zo nee, dan zou ook mijn advies zijn om het dier te laten controleren door een dierenarts. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:55

als het niet iets medisch is zou hij het dan niet elke keer moeten doen? hij heeft nu 2x op mn stapel schone wasgoed gepiest 1x op het badmatje en 1x beneden in de wasgoed, dit in 5 maanden tijd, lijkt me dan niet dat hij een blaasontsteking heeft oid? maar ik zal hem wel even laten checken al lijkt het me stug, heb meer het idee dat het luiheid oid is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:56

Zo denkt een kat niet :+

Een kat doet iets met een reden ;) Niet omdat hij denkt: Hee dat is een makkelijk plekkie om een plasje tegenaan te doen.. :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:58

xDramaQueen schreef:
als het niet iets medisch is zou hij het dan niet elke keer moeten doen? hij heeft nu 2x op mn stapel schone wasgoed gepiest 1x op het badmatje en 1x beneden in de wasgoed, dit in 5 maanden tijd, lijkt me dan niet dat hij een blaasontsteking heeft oid? maar ik zal hem wel even laten checken al lijkt het me stug, heb meer het idee dat het luiheid oid is.

\
mijn lieve kat deed dit nadat ze van het balkon af was gevallen
bleek een bbeschadiging in de hersenen te zijn
waardoor ze op de was ging plassen
ze loopt nu gewoon lekker bij stal
daar maatk het niet uit waar ze plast

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:00

Het is neem ik aan wel al een geholpen exemplaar?
territorium bepaling kan dan meespelen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:15

Over onzindelijke katten, zowel katers al poezen bestaan inmiddels heel veel topics hier op BB.

Daarom hier een slotje.