Geen dierenrechten in china arme beesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chicopicaro

Geen dierenrechten in china arme beesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:28

Snappen jullie waarom een land als china geen dierenrechten heeft ?
We kunnen hier wel allemaal gaan zeuren over onze bio-industrie ( die ook vreselijk is ) .
Maar heeft iemand wel eens gezien hoe het daar de honden en katten vergaat ?
Hier heb je nog transportregels voor slachtvee maar in china zijn helemaal geen regels what so ever....
Ik heb vanmorgen een filmpje gezien die mijn maag meerdere malen deed omkeren..
En waardoor ik mij afvraag hoe kan een land geen dierenrechten hebben?
Hoe kan dit nou gebeuren ?????

Moderatoropmerking:
De link naar het filmpje is verwijderd. Deze is niet geschikt voor het (jonge) Bokt publiek.
Laatst bijgewerkt door chicopicaro op 16-12-09 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Geen dierenrechten in china arme beesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:28

China is niet de enige wat dit betreft...

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:30

dat zal ook wel niet inderdaad , maar hoe kan dat nou dat er in die landen gewoon niet word gevochten voor dieren.. ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:30

China doet niet eens veel aan mensenrechten, laat staan dierenrechten :=

Er komen gelukkig steeds meer mensen en bedrijven die China (en andere landen daar) boycotten. Veel meer dan dat kun je helaas niet doen.

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:32

ik heb een chinees teken op mijn schouder , tattoo , door dit soort zieke dingen ben ik zelfs geneigd daar iets anders van te laten maken ... bahhh

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:33

In China hebben ze al lak aan de mensenrechten, dus waarom zouden ze zich druk maken over dieren?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:34

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:34

je ziet hoe de mensen zijn, aan hoe ze de dieren behandelen....
boycot van chinese spullen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:36

Overal ter wereld gebeuren zeer nare dingen met dieren, zo ook in China. Heb daar eens een filmpje gezien van een herdershond die in een jutenzak werd gestopt, met het touwtje tot zijn nek dicht. Hond zat lekker om zich heen te kijken van: oh, wat spannend, wat gaan we doen? En toen kwam er iemand met een knuppel en die sloeg vervolgens zijn hersens in. Want er werd iets van de hond zijn vachtje gemaakt.

Ik kan er niet tegen, wordt er verdrietig van en krijg emoties waar ik niks mee kan, want ik kan ze niet kwijt. Daarom ga ik jouw filmpje ook niet kijken. Puur omdat ik er niks aan kan veranderen. Ik ben lid van de WSPA en van het WWF, zorg altijd erg goed voor mijn eigen dieren en zorg dat ze niks te kort komen. Wat kan ik anders doen?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:36

klopt, in China kennen ze volgens mij ook geen mensenrechten...
Ze gaan nu stuwmeren aanleggen om energie op te wekken. 800.000 mensen moeten nu van hun huis/land weg omdat het onder water gezet wordt... Daar houden ze echt geen rekening met je hoor

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:42

Majo schreef:
Ik kan er niet tegen, wordt er verdrietig van en krijg emoties waar ik niks mee kan, want ik kan ze niet kwijt. Daarom ga ik jouw filmpje ook niet kijken. Puur omdat ik er niks aan kan veranderen. Ik ben lid van de WSPA en van het WWF, zorg altijd erg goed voor mijn eigen dieren en zorg dat ze niks te kort komen. Wat kan ik anders doen?

Je hebt ook gelijk , je hoeft ook niet te kijken , ik heb nu hetzelfde gevoel , wat moet ik ermee weetje wel.. bah..

en het feit dat er ook geen mensenrechten zijn is natuurlijk ook vreselijk , ik word alleen altijd zo ontzettend boos als het om dieren gaat , ze kunnen niets , ze weten niet wat ze staat te gebeuren ze leiden onnodig veel pijn , als ze dan al opgevreten moeten worden laten ze ze dan snel en pijnloos slachten ... ipv dood geknuppeld , opgehangen langzaam stikken.. ik vind het zooooo ziek !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:43

Majo schreef:
Overal ter wereld gebeuren zeer nare dingen met dieren, zo ook in China. Heb daar eens een filmpje gezien van een herdershond die in een jutenzak werd gestopt, met het touwtje tot zijn nek dicht. Hond zat lekker om zich heen te kijken van: oh, wat spannend, wat gaan we doen? En toen kwam er iemand met een knuppel en die sloeg vervolgens zijn hersens in. Want er werd iets van de hond zijn vachtje gemaakt.

Dit heb ik ook... ik ga daar echt kapot aan, mijn hart breekt, ik ben ontroostbaar...
Tot overmaat van ramp achtervolgen dit soort beelden me tot in mijn slaap, ik kan er niet los van komen.
Chinezen zijn hard, hard op zichzelf, hard op hun familie, hard naar dieren... zelfs mijn Chinese vriendin zegt dat de meeste Chinezen grensoverschrijdend zijn, asociaal en bijzonder lomp naar dieren.
Toch gebeurt op veel plekken van alles dat niet door de beugel kan.
Ook veel zuideuropese landen bezoek ik niet meer omdat men daar al afgrijselijk omgaat met honden en katten, primitief volk.
Ik zou zo graag meer willen doen dan geld doneren, voor mijn eigen ex-zwerfhondje zorgen en mijn paard vertroetelen... maar moet op dit moment eerlijk toegeven dat ik mijn emoties dan niet in de hand kan houden.... ik wordt letterlijk gek van woede en verdriet.
En dan te bedenken dat bont weer mode is en dat je overal van die klotekids met bont aan hun capuchon ziet lopen... ik wordt er moedeloos van.

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:46

ik zou hier ook niet mee om kunnen gaan als ik dit in real life zou zijn , als ik de reporter was van dit filmpje ik geloof dat ik helemaal door het lint was gegaan bij het zien van die dingen...

En bont inderdaad , er bestaat iets als nepbont waarom moeten er dan nog dieren geslacht worden voor echt bont?
en het zelfde als de walvisvaarders , ook zo vreselijk...

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:54

nou zeg dat wel , eigenlijk zouden dit soor voorlichtingen ook op scholen moeten zijn met dit soort vreselijke filmpjes zodat kids al van jongs af aan geconfronteerd word met hoe je niet met dieren om moet gaan

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:04

Nou alsjeblieft niet zeg, moet er niet aan denken dat ik zulke filmpjes op basisschool zou moeten kijken. Vind zulke filmpjes ook altijd een beetje dubbel, waarom zou je er zo'n shockerend filmpje over willen zien?
Ik sla die dingen altijd over, hoef echt niet te zien hoe dieren of mensen worden mishandelt.
Je weet dat het gebeurt, je probeert je steentje bij te dragen en verder kun je toch niks doen. Liever beginnen bij iets waar je wél iets aan kunt doen, zoals de bio-industrie dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:05

China is ook laks in mensenrechten. Dat vind ik persoonlijk nog erger.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:11

Ik eet ook meer dan 2 x per week vlees. Het is lekker en gezond.
Bont komt bij mij ook niet het huis is. Walgelijk. :n

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:16

Jolliegirl schreef:
Ninx schreef:
Ik zou heel graag al die mensen die bont dragen en teveel vlees eten (2x id week in ruim voldoende) eens in de bioscoop zetten en een uur lang confronteren met dergelijke beelden. Als het ze dan nog niets interesseert is er iets vreselijk mis met deze mensen.... defecte gewetensfunctie...

Pardon????!!
Ik eet meer dan 2x in de week vlees... en ja ook paardenvlees (frikadellen)
Komop zeg! let even op wat je roept!

Ik draag geen bont, walgelijk.. echt absoluut niet...schandalig
maar vlees, oh dat gaat er meer dan 2x in de week in bij mij.

Hoezo moet ik daarop letten? Meer heb je namelijk niet nodig, en wanneer iedereen mindert qua consumptie zijn mensen gezonder, is de bio-industrie overbodig en gaat het milieu met sprongen vooruit.... Ik ben geloof ik niet degene die moet opletten wat ie zegt hier.
Er zijn niet voor niets verzekeraars die vegetariërs minder premie laten betalen... een groot consument van vlees is in de regel namelijk een stuk ongezonder.

Ik begrijp niet wat het verschil is tussen bont en vlees.... beiden zijn goed te praten wanneer ze eerlijk geproduceerd worden, en dat is bij beiden in 99% van de gevallen niet zo...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:25

Dat je biologisch vlees en eieren eet is een staande ovatie waard... er zijn nog steeds weinig mensen die dat kunnen opbrengen.
Dat mensen zich bewust zijn van de ellende die een bio-industrie dier te verduren heeft, en zich willens en wetens iedere dag volstouwen met hompen vlees... ja, bij dat soort mensen heb ik ernstige twijfels aan OF hun verstand, OF hun gewetensfunctie....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:33

een land die op zo'n vreselijke wijze met mensen omgaat : http://www.faluninfo.nl/vervolging/lichamelijk.html ,wat kan je dan verwachten hoe zij met dieren omgaan??

en er zijn meer landen die honden langzaam ophangen,katten levend koken,er zijn landen waar stieren gestoken moeten worden alvoren gedood te worden,en landen waar ze voor de fun grienden doodsteken...

en hier om de hoek gooien ze levende kreeften in het pannetje,als je er 1 besteld...of zitten er 10 kippen op 1 m2 ,tja...zo braaf zijn onze landen nu ook weer niet...

bont vind ik op zich niet fout als het beestje daarna helemaal opgegeten wordt..zonde om dan het velletje weg te gooien,maar een diertje alleen doden voor een vacht,nee daar zie ik dan het nut niet van in....

eet hem dan helemaal op....

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:42

Vreselijk.... Ik word er helemaal naar van, die beelden. Arme arme dieren.... Maar ook van de links die hier nu worden geplaatst over de mensen in China, ongelofelijk dat in deze tijd nog steeds zo omgesprongen wordt met mensen en dieren........ |( Die kinderen ook, doen huilend hun oefeningen... Niet te geloven gewoon......

Word er ook zo boos om als ik bedenk dat er (direct) niets aan te doen is. Zou toch anders moeten zijn. Enige wat wij kunnen doen in westerse landen is producten uit dat soort landen niet kopen en zelf wel biologische producten kopen en bewust nadenken over wat je wel en niet doet.

Ik ga verder met Ninx mee wat betreft het vlees eten. Teveel vlees eten is slecht voor jezelf en voor het milieu, dat is gewoon bewezen. Waarom mensen dat dan toch doen? En dan vaak niet eens biologisch.... Onbegrijpelijk. :n

XxFristixX schreef:
Net zoals Jolliegirl eet ik ook wat er me gegeven wordt. Wij hebben ook heel vaak biologisch vlees maar dat eten we niet bewust.
Ik denk op het moment dat ik vlees eet, er gewoon niet aan dat deze dieren het slecht hebben.
Nu heb ik al dik een week geen vlees meer gegeten. En vis vind ik al helemaal niets.
Mijn mening is iig dat ik weet dat ze een slecht leven hebben. En niet speciaal daarom ga ik geen vlees meer eten. Dat wil niet zeggen dat ik geen verstand heb. :n

Dit laatste snap ik niet... Je zegt dat je weet dat dieren een slecht leven hebben (als het niet op de biologische manier gaat) en toch eet je zonder gewetenswroeging leuk je hamburgertje op? :?
Laatst bijgewerkt door Inge_ op 16-12-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:59

Ninx schreef:
Wanneer je in mijn berichten zoekt kun je alles van A tot Z in al zeker 10 verschillende topics terugvinden...
Ik wil met alle liefde dat zelf opzoeken en gaan copy-pasten, of alles opnieuw typen... maar een beetje weldenkend mens dat bewust in het leven staat weet wel wat er voor nodig is lijkt me...

Ik neem nl aan dat ik tegen vleesfan praat, en ik ben onderhand best wel moe geworden van het gebrek aan interesse in hetgeen mensen in hun mond stoppen. Ik ben dus niet lui, maar... wel zwaar ontmoedigd onderhand.
De kerst komt er ook weer aan, wordt er nog meer geslacht om nog meer gulzige monden vol te proppen... zucht.

Zo zo, jij hebt snel je conclusie getrokken :=
Ik ben wel degelijk geinteresseerd, vandaar ook mijn oprecht geinteresseerde vraag.

En nee, niet ieder weldenkend mens weet precies wat ervoor nodig is. Er worden naast waarheden misschien nog wel veel meer onwaarheden vertelt en de voors en tegens niet altijd op een correcte manier tegen elkaar afgewogen. En daarbij maakt het niet uit of het uit de mond van een vegetarier komt of van een echte vleesliefhebber. ;)

Dus nogmaals mijn vraag wat er dan voor nodig is om een varkenslapje op je bord te krijgen?
En dan kan ik natuurlijk al jouw berichten gaan nazoeken maar ik neem als je hier een duidelijke mening verkondigd dat je ook wel bereid bent deze te onderbouwen. Ik vind namelijk jouw stelling dat je twijfelt aan het verstand en geweten van mensen die vlees eten heel erg gewaagd.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:00

kan je standpunt over vlees wel volgens, teveel is overal
slecht voor. Maar ik vind het wel schandalig om de Nederlandse
veehouderij te vergelijken met de Chinezen. De meeste dieren
krijgen drinken en eten en worden netjes behandeld. Een aantal diergroepen zou meer ruimte moeten hebben, maar dan moeten
de boeren ook wel zoveel geld voor hun producten krijgen, dat ze weer kunnen investeren en dan niet in meer, maar dan in beter!

Zeg niet dat de consument meer moet betalen, want als ik kijk
waarvoor het vlees in de winkel ligt, dan vind ik dat verschrikkelijk. Er blijft veel teveel in de tussenhandel steken!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:02

apart om te lezen dat mensen inderdaad willens en wetens toch vlees eten , terwijl er zoveel opties zijn ...
je eet toch ook geen hond of kat op uit china en om vervolgens te zeggen , ´nou als ik er tijdens het eten maar niet over nadenk is er eigenlijk weinig aan de hand ´

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:04

chicopicaro schreef:
apart om te lezen dat mensen inderdaad willens en wetens toch vlees eten , terwijl er zoveel opties zijn ...
je eet toch ook geen hond of kat op uit china en om vervolgens te zeggen , ´nou als ik er tijdens het eten maar niet over nadenk is er eigenlijk weinig aan de hand ´

Dit is ieders eigen mening. :)
Ik ga nooit katten of honden eten.
De dieren hier en in China zijn niet echt goed te vergelijken zoals Leonora.