Kattenluik met infrarood sleutel. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Kattenluik met infrarood sleutel. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 13:52

Ik ben op zoek naar bokkers die ervaring hebben met een kattenluik die met een zendertje werkt.
Ik zit namelijk met nog wat vragen en hoop op deze manier ze beantwoord te krijgen.
Mijn voornaamste onrust zit zich in het feit of zo´n kattenluik de katten zonder zender echt binnen/buiten houdt?
Hoe zit het als de ene kat naar buiten/binnen gaat en een andere kat er direct achteraan rent?
Kan deze gewoon door het luikje komen.
Is zo´n kattenluik stevig genoeg om katten zonder zender binnen/buiten te houden die toch perse naar binnen/buiten zouden willen of is het één keer duwen en ze zijn er doorheen...

Brainless

Re: Kattenluik met infrarood sleutel. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:54

Het klopt dat als je eigen kat in de buurt van het luikje zit de andere zonder zender gewoon naar binnen kan.

Het nadeel:
Onze kat rende altijd naar binnen als er wat was en dan werkte de zender te traag. Helaas stond hij dan met luikje en al binnen (kapot dus).

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 14:01

Kijk, daar heb ik wat aan! Thanks.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:01

Ik heb er destijds ook naar gekeken, maar uit ervaringen die ik gehoord heb waren er toch wat problemen: batterijen die leeg raakten terwijl de kat buiten was (waardoor hij dus niet meer naar binnen kan), andere katten in de buurt die toch dezelfde code hadden (en dus binnen konden komen), halsbandjes die afgingen doordat het ding toch wel vrij groot is, etc. Dat ze kapot gingen door er tegenaan te duwen ben ik nog niet tegen gekomen, maar al met al voor mij genoeg reden om voor iets anders te gaan.
Magneet was ook geen oplossing, ongeveer om bovenstaande redenen.

Sinds een tijdje zijn er luikjes op de markt die werken dmv het chipnummer. Je moet je luikje programmeren welke kat er in mag door je kat te scannen, en vanaf dat moment mag die kat dan naar binnen. Ook kan je instellen dat de kat bijvoorbeeld niet naar buiten mag, of wel naar buiten maar niet weer naar binnen, of wel naar binnen maar niet meer naar buiten. Ze zijn ook bezig een systeempje erop te maken dat je per kat kan zeggen wat wel en niet mag.
Van het luikje zelf hebben mijn katten nog geen gebruik mogen maken, aangezien ik net verhuisd ben en ze nog niet naar buiten mogen, maar ik kan wel zeggen dat hij in elk geval stevig is. Mijn monster die rustig een kattenvervoermand kapot duwt zodat hij eruit kan krijgt hem niet open. De andere, slimmere kat krijgt hem ook niet open door met zijn poot eraan te klauwen.
Tot nu toe dus tevreden!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 14:05

Halsbandjes verliezen e.d zou ik ook erg bang voor zijn.

Lalidan schreef:
Sinds een tijdje zijn er luikjes op de markt die werken dmv het chipnummer. Je moet je luikje programmeren welke kat er in mag door je kat te scannen, en vanaf dat moment mag die kat dan naar binnen. Ook kan je instellen dat de kat bijvoorbeeld niet naar buiten mag, of wel naar buiten maar niet weer naar binnen, of wel naar binnen maar niet meer naar buiten. Ze zijn ook bezig een systeempje erop te maken dat je per kat kan zeggen wat wel en niet mag.
Van het luikje zelf hebben mijn katten nog geen gebruik mogen maken, aangezien ik net verhuisd ben en ze nog niet naar buiten mogen, maar ik kan wel zeggen dat hij in elk geval stevig is. Mijn monster die rustig een kattenvervoermand kapot duwt zodat hij eruit kan krijgt hem niet open. De andere, slimmere kat krijgt hem ook niet open door met zijn poot eraan te klauwen.
Tot nu toe dus tevreden!

Kijk, hier ga ik eens op googelen!

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:14

Ik had er een met magneetsluitingen en dat werkte super! geen batterijen en alleen de eigen kat kan binnen. of de chiplezer zoals hierboven beschreven staat.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:15

http://www.petporte.nl/

Dit is de site van de producent, neem aan dat je hier alle info kan vinden!

Edit: meteen mezelf geholpen, kan hier een nederlandse gebruiksaanwijzing downloaden, heb zelf alleen een engelse, dus dank je wel ;) :+

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:27

Ik heb zo'n kattenluik van Petporte nu zo'n bijna 3mnd. Ik heb momenteel 6 katten en die hebben een kattenren buiten van 1000m2 :D Is dus in mijn geval niet om vreemde katten buiten te houden, maar om mijn eigen katten gecontroleerd buiten te kunnen laten.

Zo heb ik mijn nwe schuwe aidskat nog niet geregistreerd in het kattenluik omdat hij nog niet buiten mag. Fantastisch is dat er een schemerstand op zit waardoor ze bij schemer alleen nog naar binnen kunnen en niet meer naar buiten. Ik ben er heel tevreden over.

De doorlooptijd kun je zelf instellen, geloof tot maximaal 20 seconden (is erg veel!)