Ziek musje, wat doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabulous

Ziek musje, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:09

Ja, mijn vader kwam dus net het huis binnen met een ziek musje. Hij lag in de schuur, we hebben daar een kalfje onder een warmtelamp en daar zat 'ie bij.
Ik heb niet echt verstand van vogels, hier in de keuken is het 24 graden en ik heb hem hier op een handdoek gezet. Zijn veren staan niet echt mooi en hij ademt snel. Hij probeerde net te vliegen maar dat lukte niet echt, nu heeft ie z'n oogjes dicht...
Wat kan ik het beste voor hem doen?

Lilliputter

Re: Ziek musje, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:10

Ik denk niet veel behalve afwachten, voer & water klaarzetten en wat rust. Hopelijk overleeft het musje het :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:10

Fabulous schreef:
Ja, mijn vader kwam dus net het huis binnen met een ziek musje. Hij lag in de schuur, we hebben daar een kalfje onder een warmtelamp en daar zat 'ie bij.
Ik heb niet echt verstand van vogels, hier in de keuken is het 24 graden en ik heb hem hier op een handdoek gezet. Zijn veren staan niet echt mooi en hij ademt snel. Hij probeerde net te vliegen maar dat lukte niet echt, nu heeft ie z'n oogjes dicht...
Wat kan ik het beste voor hem doen?

Naar de vogelopvang brengen, dat is z'n enige kans.... maar grote kans dat ie daarvoor al wegglijdt in een shock...
Zelf niet mee klooien, dat wordt sowieso niks.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:11

Laten sterven dat beestje haalt het niet meer en anders naar de DA of een beetje (zacht gemaakte) kattenbrokjes geven dat deden wij toch met de vogeltjes die wij vaak vonden sommige kwamen erdoor maar mij is vertelt door de dierenarts dat als een vogeltje laat zien dat die ziek is dat het meestal te laat is.

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:16

De vogelopvang is best ver bij ons vandaan, is het wel goed om het beestje zo'n reis aan te doen?
Ik heb nu wat water en voer voor hem gepakt, vrees ook dat ie doodgaat. Hij ligt zo raar met z'n kopje vet raar :(:) ..

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:24

Aaahw.. hij is dood. :(:)
Toch bedankt voor de hulp & tips mensen!