Aanschaf Britse korthaar....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Aanschaf Britse korthaar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:02

Hoi Allemaal.

Mijn vriend en ik gaan in 2010 samenwonen en we willen heel graag 2 britse korthaar kittens.
Dit ras vinden we beide erg mooi en vinden ook dat deze goed bij ons passen.

Ik wil graag 2 kittens omdat de katjes 3,5 dag per week alleen zijn de hele dag is van 08:30 tot 16:00 en de halve dag van 08:30 tot 13:00.

wie heeft er nog goede tips voor ons waar moeten we allemaal aan denken en wat is het beste

2 katers
2 poezen
1 kater en 1 poes ???

Alvast heel erg bedankt

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:08

Wat leuk! Ik zou bij verschillende cattery's gaan kijken( niet op dezelfde dag, I.v.m. infectie's)en dan gaan kijken waar jezelf het beste gevoel bij hebt! Dit heb ik ook gedaan bij mijn maine coon.

Verder zal ik(als je geen verdere fokplannen hebt) voor 2 katers gaan.

Veel plezier met de voorpret :D

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:11

Ik heb geen fokplannen en we wilde graag zelf het liefst 2 katers.
Laatst bijgewerkt door superrizzo op 14-12-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Re: Aanschaf Britse korthaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:12

2 poezen :j

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:17

Ik vind persoonlijk katers een leuke karakter hebben. Laat ze wel op tijd castreren.

Ga je eens wat meer verdiepen in het ras en zorg ervoor dat de cattery waarbij je de kittens koopt alleen fokt met ouderdieren die getest zijn op erfelijke afwijkingen die bij het ras voor kunnen komen. Zoals HCM en PKD.

Ga idd eens bij meerdere cattery's langs. Kijk goed hoe ze de dieren houden. Hoeveel nesten hebben ze per jaar etc etc.

Succes met je zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:17

waarom voor 2 katers?
Ik heb van alles dooréén lopen en merk er geen verschil in.
De gene die het meest aan mij hangt is toevallig een poes.
Wij hebben ook 2 kittens gekocht ,toevallig een broer en een zus maar puur uitgezocht op welke poes we het leukst vonden.
Ik vond het bleupoint poesje het leukst mijn man een seal katertje.
zelf heb ik 3 ragdols en 1 brit en een straat kat. 2 katers(ex) en 3 poezen.
Het enige nadeel van 1poes en 1 kater nemen is dat je op tijd moet castreren wil je geen ongelukje hebben.Nu isdat met de ragdols niet o'n probleem die ijn iets later geslachts rijp.Maar britten ijn sneller vrucht baar.Wel is het zo dat een brits kater wel erg mooi is.
Mijn vriendin fokt Britskorthaar bij intresse wil ik je haar website wel geven.Hoewel er momenteel geen kat zwanger is.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:25

silvana schreef:
waarom voor 2 katers?
Ik heb van alles dooréén lopen en merk er geen verschil in.
De gene die het meest aan mij hangt is toevallig een poes.
Wij hebben ook 2 kittens gekocht ,toevallig een broer en een zus maar puur uitgezocht op welke poes we het leukst vonden.
Ik vond het bleupoint poesje het leukst mijn man een seal katertje.
zelf heb ik 3 ragdols en 1 brit en een straat kat. 2 katers(ex) en 3 poezen.
Het enige nadeel van 1poes en 1 kater nemen is dat je op tijd moet castreren wil je geen ongelukje hebben.Nu isdat met de ragdols niet o'n probleem die ijn iets later geslachts rijp.Maar britten ijn sneller vrucht baar.Wel is het zo dat een brits kater wel erg mooi is.
Mijn vriendin fokt Britskorthaar bij intresse wil ik je haar website wel geven.Hoewel er momenteel geen kat zwanger is.

Het verschil loopt niet zo heel erg uiteen. Maar toch heb ik het idee dat katers soms toch net iets aanhankelijker kunnen zijn en poezen soms een humeurtje kunnen hebben. Hier heb ik ook een poes lopen wat echt super aanhankelijk is dus het kan zeker wel.

En idd een poes en kater bij elkaar kan natuurlijk ook, maar let er idd wel op dat je ze op tijd laat castreren om ongelukjes te voorkomen.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:20

weet iemand nog goede cattery's ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:31

http://www.catteryhocus-pokus.be/

De foto van mijn avater is door Mixta gemaakt trouwens ik weet niet of ze het nog weet?Maar die kent mijn katten ze maakt supermooie foto's.

Ik wil aan mijn vriendin wel eens vragen of ze cattery's kent in jou buurt?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:20

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 21:39

ik heb ook al gekeken op britsekorthaar startpagina..
Daar staan een aantal ''volgen mij'' goede cattery's bij

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:49

We hebben zelf bewust voor een kater gekozen, omdat we gehoord hadden dat poezen toch wat humeuriger kunnen zijn. We hebben 'm wel op tijd laten castreren. Hij is nu 4 en nog steeds net zo speels en lief als toen hij een kitten was. Helaas wel een beetje klein gebleven voor een kater. Hij lijkt meer een poes :D .

Let goed op dat je een kat koopt waarvan de voorouders getest zijn op HCM en PKD. We hebben met de vorige kat de fout gemaakt hier niet naar te kijken en 'm toevallig uit een stam gekocht met ook nog eens veel inteelt. Hij mocht helaas maar 5 jaar worden i.v.m. ernstige hartproblemen.
Onze huidige kat (zie profiel, shaded silver) komt van een cattery die hier gelukkig wel goed op test.
Hij komt van :http://www.vanduinterpen.com/, maar er zijn ongetwijfeld meer goede cattery's.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:12

Heb je al eens op kittenbemiddeling.com gekeken? Daar worden allerlei rassen aangeboden, en ook de Brit.

Ik heb zelf een blauwe Brit. Superlief en heeft nog nooit gebeten of gekrabt. Echt een goede keuze!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:19

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:08

Abeltje77 schreef:
Ik ben hier terecht gekomen voor mijn snoesje, in helmond.
http://www.britintkort.nl/brits-korthaa ... attery=281

De broer van de dame van Op Dierdonk heeft deze cattery in eindhoven en hij verwees me door naar helmond:
http://www.catteryopacht.nl/

Oh, en op het gevaar af zeikerig over te komen... het is Brits Korthaar, en niet Britse Korthaar.
sorry... is nou eenmaal dingetje van me :o

Sorry een Brits korthaar :o

Ik ga het even bekijken