Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
izzy1985 schreef:Euh, ten eerste, FIP kan je niet testen
Felv en Fiv wel. Je kan je kat laten testen voor erfelijke aandoeningen zoals HCM en PKD.
Stamboom achterhalen kan natuurlijk alleen als de ouderdieren bekend zijn en ook een stamboom hebben. (edit:lees dat de ouderdieren bekend zijn, gek dat je dan geen stamboom bij aankoop hebt gehad???!!) Anders heeft het niet zoveel zin denk ik. Dus je kan je afvragen wat voor meerwaarde dat heeft behalve dat het meer geld kost en dat de kittens dan duurder worden.
Informeer ook eerst even of er vraag is naar kittens, de asiels zitten al overvol...
Verder heel veel succes met je keuze!
zonnebloem18 schreef:Maar als haar ouders wel een stamboom hadden waarom heeft die van jou er dan geen??
Want om de kosten gaat het echt niet dus daarover hebben ze gelogen sorry dat ik het zeg.
Achteraf aanvragen kan niet voor zover ik weet dat kan alleen de fokker doen en dan tot een aantal weken na de geboorte geloof ik.
Als je gaat fokken test dan goed FIV,FeLV, HCM, PKD en zorgt dat de dekkater ook goed getest is.
Volgens bij moest je bij ragdolls ook nog op iets adners testen maar dat weet ik niet zeker.
Mocht je op 1 of andere manier toch een stamboom zien te krijgen schrijf je dan in bij een vereniging en vraag een catterynaam aan en doe het dan goed.
Citaat:Prijzen kittens
Ragdolls:
De Ragdoll kittens kosten ongeacht kleur of geslacht €600,00.
Onze kittens worden dan 2x geënt, 3x ontwormd (stronghold). De kittens hebben een stamboom, komen van geteste ouders en mogen met 13 weken de moeder verlaten