K10 Workingdogs, ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

K10 Workingdogs, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:00

Onze hond (duitse staander x hollandse herder) staat te koop op marktplaats, er heeft iemand gereageerd van K10 Workingdogs. Hier worden honden opgeleid tot speurhond en ingezet bij bijvoorbeeld de politie. Hebben jullie hier ervaringen mee en hoe wordt er dan met de honden om gegaan?

Anoniem

Re: K10 Workingdogs, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:04

Als je je hond graag als speurhond wil aanbieden kun je dat beter rechtstreeks bij de KLPD doen...
Ze willen hem dan een week of 2 op proef hebben en kijken dan of hij geschikt is voor de opleiding.
Hij moet dan een echt goede zoek en buitdrift hebben.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:07

Lia_: Bedankt voor je reactie! We zijn eigenlijk helemaal niet van plan om het als speurhond aan te bieden, maar ik kreeg een mailtje van iemand die werkt bij workingdogs met de vraag of onze hond hier wellicht geschikt voor is. Ik ben gewoon benieuwd hoe ze bijvoorbeeld omgaan met de honden etc. want er zijn natuurlijk ook wel mensen die hem gewoon in huis willen houden en dan moet ik een keuze maken waar we hem naartoe doen maar we willen natuurlijk wel het beste voor de hond zelf.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:09

nena123 schreef:
Lia_: Bedankt voor je reactie! We zijn eigenlijk helemaal niet van plan om het als speurhond aan te bieden, maar ik kreeg een mailtje van iemand die werkt bij workingdogs met de vraag of onze hond hier wellicht geschikt voor is. Ik ben gewoon benieuwd hoe ze bijvoorbeeld omgaan met de honden etc. want er zijn natuurlijk ook wel mensen die hem gewoon in huis willen houden en dan moet ik een keuze maken waar we hem naartoe doen.

Volgens mij worden die honden gewoon in huis gehouden.
Ze gaan alleen mee naar het werk met de baas. De honden hebben volgens mij toch altijd een vaste begeleider?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:11

Als je je hond naar handelaar doet (want dat is het) komt hij gewoon in een kennel en wordt hij getest of hij geschikt is als speurhond.
Is hij dat wordt hij voor veel geld doorverkocht (lees > 2000,=) en bij zijn geleider komt hij ook gewoon in de kennel.
Ik heb momenteel zelf ook een hond in opleiding die hiervoor gewoon "huishond" is geweest en er best moeite mee heeft om nu in de kennel te zitten.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:16

Ik heb geen ervaring met k10 working dogs. maar ik ken wel een soortgelijk bedrijf waar klasgenoten stage hebben gelopen. Wat ik ervan weet word daar echt wel respectvol met een hond omgegaan. Zo'n hond word toch een belangrijke partner...
Ik vraag me af wat je precies wilt weten? Ben je bang dat ze je hond lomp zullen behandelen of dat het wel leuk is voor zo'n hond? Ik kan je wel vertellen dat die honden hun werk geweldig vinden. Ik heb dat welleens bezig gezien en die honden zijn echt fanatiek!

Moonfish13: Honden in opleiding bij het bedrijf dat ik ken blijven ter plaatse in een kennel. Volgens mij heb jij het meer over politiehonden? maar geloof dat dat niet helemaal is wat ts bedoeld. Die honden op het bedrijf dat ik ken worden bijv. naar Amerika verkocht om daar als speurhond aan het werk te gaan.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:19

In de mail staat dat de honden eerst in opleiding gaan en als ze die opleiding niet halen dan mag de eigenaar zelf beslissen wat er mee gebeurd, of zij verkopen hem of we nemen hem zelf terug. Na de opleiding worden ze geplaatst bij overheid instellingen. Mijn vraag is idd of ze met respect met de honden omgaan en of ze het werk ook echt leuk vinden.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:21

Misschien is het anders wel mogelijk een training bij te wonen? Dan kun je zelf zien hoe het er aan toe gaat en misschien een betere beslissing maken?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:22

Ik denk dat ik zo maar even een mailtje terug stuur dat ze van harte welkom zijn om te komen kijken of hij geschikt is, in de mail staat ook dat we daar heen mogen komen om te kijken waar hij dan terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:26

De training van een speurhond is altijd "respectvol" en zonder dwang, je kunt een hond namelijk niet dwingen om te zoeken....
Vandaar dat de hond dus eerst getest wordt op zoek en buitdrift, hij moet echt willen zoeken.
Persoonlijk zou ik de hond zelf op proef aanbieden bij het KLPD omdat een goede hond nu eenmaal veel geld opbrengt.
Doe je hem op proef naar een handelaar doe je jezelf wat dat betreft behoorlijk te kort.

Kijk eerst thuis eens of hij echt wil zoeken, maak hem helemaal gek van een speeltje en verstop dit op een plek die hij kan zien.
Daarna ga je dit langzaam uitbreiden naar verstoppen terwijl hij het niet kan zien en kijk je hoeveel drift hij heeft om het speeltje te vinden.
Hij moet hier echt helemaal dol op zijn.
Daarnaast moet je hem veel meenemen naar echt drukke/rare plaatsen en hier moet hij helemaal "vrij" blijven, dus geen enkele angst vertonen.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:29

Apporteren vindt hij geweldig, ik kan helaas nu niet verder trainen met hem aangezien hij bij vrienden van ons is op het moment. We wonen namelijk op een boerderij en hij is hier zeker niet geschikt voor dus moesten we snel een oplossing vinden, maar bij onze vrienden moet hij helaas ook weg, ze hebben al 2 drukke honden en kunnen er niet nog zo'n één bij. Hij toont helemaal geen angst, hij springt hoog tegen mensen op die helemaal vreemd voor hem zijn, ook voor huisdieren is hij zeker niet bang.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 18:30

De man van K10 Workingdogs is vanmorgen langs geweest om te kijken of onze hond geschikt is, dit was hij helaas niet :n :n Hij vond het wel een zeer leuk hond en we gaan gewoon verder met het zoek naar een leuk baasje! Bedankt voor jullie reacties :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:58

Ben wel benieuwd wat er precies niet goed aan was.. en heb je ook een foto van je hond? (interessante krusing)

Jammer dat ie niet geschikt was maar je vind vast een ander fijn baasje voor hem!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:20

Hij vond hem niet actief genoeg als hij bijvoorbeeld een bal gooide, de ene keer kwam hij wel terug met de bal en de andere keer werd hij weer afgeleid door iets ;)

Maar hij heeft een leuk tehuis gevonden in Deventer, ik hoop dat hij het hier goed naar zijn zin heeft!

Afbeelding

Voor meer foto´s moet je even op deze link klikken :D

[BB-ITP] Duitse staander x hollandse herder in herfstsferen