Aanrijding...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuna

Aanrijding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 15:35

Ik moet even iets kwijt wat ik zojuist heb meegemaakt,

een tweetal uur geleden is mijn hond (pup) van 6maanden aangereden door een auto, ze was het straat overgestoken doordat ze in dat bos aan het jagen waren met andere honden enzo, dit is nogal eens voorgevallen anders doet ze dit nooit.
Maar nadat ze dus wou oversteken terug is ze geraakt door een auto die veel te snel reed (normaal mag je hier 50), ze moet er een slag van gekregen hebben ofzoiets en ze lag in de goot, niemand heeft iets gezien, ik hoorde ze dan janken tot in mijn kamer en ze is nog helemaal tot ons thuis gelopen jankend, we hebben haar direct neergelegd op een deken en ze leek niets gebroken te hebben... Maar ze kon niet stilzitten en was in shock maar had het moeilijk met ademen, dan een 20 minuutjes later zijn we vertrokken naar de dierenarts. Zij vertelden ons dan dat haar lichaamstemperatuur te laag was, ze bleek zag, en ook dat ze een inwendige bloeding heeft ..... omdat ze dus ook moeilijk kan ademen. Ze gaf haar een aantal spuitjes tegen de bloeding te stoppen en tegen de pijn. Kort daarna heeft ze ook nog overgegeven met daar eten en bloed bij.... Ze legde haar in een hok met extra zuurstofbeademing enz, nu nog enkel wachten tot het bloeden is gestopt en of het een kleine of een grote bloeding zou zijn... Ze sprak ook iets van eventueel haar opereren als het indien moet maar enkel als haar temperatuur enzo hoger ligt anders zou ze in haar slaap blijven ....

Heeft er nog iemand dit meegemaakt? Heeft er iemand ervaring mee? Zou er iemand wat meer kunnen zeggen? Ik weet helemaal niks af van bloedingen ofwat de gevolgen zijn .. Ik ben er helemaal van slag van... Het enige wat ik nu kan doen is wachten tot de dierenarts iets laat weten...

bedankt alvast om dit te lezen

Drrrassic

Re: Aanrijding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:40

Wat heftig..
Ik weet er helaas niks van.
Mijn kat van nog geen jaar is wel een keer onder de auto gekomen, maar gelijk overleden. Wij hebben toen niet meer met medicatie gesjoemeld enzo.

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:42

Jeetje gedver!
Sorry ik kan je niet verder helpen, even afwachten wat de DA zegt, in ieder geval sterkte!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:42

ik heb het laatst zien gebeuren hoe een hond de straat overrende naar een andere hond en werd geraakt door een auto.
Afschuwelijk, ik heb staan gillen en huilen en het was niet eens mijn hond.
Die klap, dat janken. brrr , ik heb het nog steeds niet uit mijn hoofd.
'Gelukkig had de hond alleen een gebroken poot'.

en toen ik klein was heb ik eens gezien dat een hond was aangereden door een vrachtwagen. ik had de klap niet gezien maar wel de dode hond zelf..
Echt geen leuk gezicht.

Ik kan jou schrik echt heel erg goed begrijpen en wens jou en je hondje veel sterkte de komende tijd!
edit:ik weet helaasniets over medicijnen, kan alleen met je meeleven.

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 15:45

Drrrassic schreef:
Wat heftig..
Ik weet er helaas niks van.
Mijn kat van nog geen jaar is wel een keer onder de auto gekomen, maar gelijk overleden. Wij hebben toen niet meer met medicatie gesjoemeld enzo.

Toevallig heb ik datzelfde ook een jaar geleden voorgehad. Mijn buurman stond er bijna naast maar kon niets doen doordat ze plots het straat opliep. Het is hier wel een vrij drukke weg, maar wat ik niet kan begrijpen is waarom stoppen die mensen zelfs niet eens ??? Ik geloof echt niet dat die niks hebben beseft ze... Het spijtige is dat ze gewoon werd aangetrokken tot daar ook met die hondenfluitjes enzo...

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 15:46

Pff das indd geen leuk zicht.. Ja het gebeurde ook allemaal zo snel, maar het is toch een geluk dat ze niet onder de auto ook is terrecht gekomen, dan was ze misschien opslag dood.
Maar bedankt voor jullie begrip :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:48

Jeetje wat vreselijk.

Ik duim mee dat je hondje het gaat overleven. :(:)