konijnen water bevroren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

konijnen water bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 23:59

jaja.. de vrieskoude dagen komen er weer aan en het water van mijn nijnenbeestjes vormen zich weer tot een ijsklont.
Nu heb ik 8 konijnen, en dus waterbakjes wat makkelijker bij te vullen is! maar wat een gedoe in de koudere maanden zeg :oo
regelmatig ijs eruit halen, uitkoken, en lauw water erin doen is een dagelijks feit waar ik me mee bezig houd. wel baart het mij enige zorg gezien er 4 konijnen bij mij in één groot hok zitten en ik merk dat de laatste tijd het water al bevroren is snachts voor ze allemaal echt goed kunnen drinken.. wortels krijgen ze trouwens regelmatig!
maar nu las ik hier op bokt iets over dat de tongetjes aan de bakjes kunnen blijven kleven en je er dus waterbakjes met iets suiker ín moet zetten..
dat lijkt me eigenlijk niks, die beestjes van mij weten volgens mij niet eens hoe het werkt en stoten het zo om/gaan erin staan wat nog meer vrieskou veroorzaakt :+ iemand ervaring mee/ dé gouden tip ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:00

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Re: konijnen water bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 00:01

:oo
ik dacht echt dat ik goed gekeken had, sorry !

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:01

Geloof dat het met de tongetjes redelijk mee valt.
Doodirritant, mijn hele waterflesje was ook bevroren, had gister wel een bakje water neergezet, die was leeg maarja die kunnen ze netzo makkelijk leeg hebben geschopt oid. Dus heb er nu weer 2 bakjes staan, morgenvroeg de ik direct weer het waterflesje eraan hopend dat het overdag niet zo hard vriest.
Fruit zoals wortel en appel kan je idd, geven, zit ook vocht in(appel meer dan wortel).

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: konijnen water bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:05