Ik roep al mijn hele leven dat ik een slang wil. Nu lijkt het er dan eindelijk van te gaan komen.
Ik heb al gezocht op het internet, maar het is lastig om overzichtelijke informatie te vinden, en ik weet ook niet altijd hoe up-to-date die info is.
Maar goed..ik ben dus op zoek naar een leuke slang om mee te beginnen, die een niet al te gek lastig terrarium nodig heeft. Dus niet heel groot, en ook niet hele stapels rotsen en takken en wat-al-niet-meer.
Wat betreft de slang: ik hou van opvallende kleurtjes. Maar albinoslangen vind ik ook bijzonder mooi. Geen echt kleine slangen, liefst wel minimaal 1 meter, maar zeker niet boven de 2 meter. Liefst niet giftig, i.v.m andere huisdieren (was niet van plan om ze bij elkaar te laten, maar wil ook geen risico's nemen)..en ook wel vanwege mijn ouders.

Een beweeglijke/snelle slang zou ik geen problemen mee hebben, graag zelfs (het beweeglijke iig). Heb sowieso al veel gehoord over koningspythons en korenslangen, maar ik weet niet goed welke andere soorten evt. leuk zouden zijn, en welke ondersoorten 't allemaal heeft, en wat dan de verschillen zijn in kleuren/zorg/karakter.