Wij hebben sinds 2 jaar nieuwe stallen en sinds kort hebben de muisjes ook de stallen ontdekt

Aangezien ik dit niet zo aangenaam vind om steeds de geur van muizen te ruiken als ik de stal binnenkom
en om overal verdwaalde strontjes te vinden zou ik hier graag een oplossing voor vinden...
Ik dacht eerst aan muizenvallen,maar daar ben ik niet zo voor.
Verder had ik gehoord van ultrasoon,maar ik weet niet of dit wel effectief is .... (iemand hier toevallig
ervaring mee?)
Maar,nu dacht ik aan een stalkat,of misschien beter 2 ... Ik had enkele vraagjes:
[*] de stallen staan niet aan ons huis,we gaan er elke dag 2 of 3 maal heen om de paarden te verzorgen en te rijden
op de piste. Dus,we zijn niet constant bij de kat(ten). Maar,2 katten zijn evt ook een oplossing? Of hebben die geen gezelschap
een mekaar?
[*] Ik zou ze wel elke dag zeker eten en water geven in de stallen,ze kunnen zich daar warm en uit de wind zetten,er ligt hooi,dekens... (het zijn grote stallen,met een gang,een piste en veel weiland.
[*] Ik zou de katjes alleszins uit een asiel halen,maar welke leeftijd zou aangeraden zijn?
[*] Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in de buurt blijven? Dat ze op stal blijven (ze mogen wel buiten lopen hoor

Is dit op deze manier mogelijk om een stalkat te houden,of onverantwoord?
Zou ik dan 1 of 2 stalkatten adopteren?
Hoe moeten ze wennen aan de omgeving?
Ik hoop hierop een antwoord te krijgen.
Groetjes,
Elout.