Ervaringen Farmfood en pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Ervaringen Farmfood en pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 00:32

Ik was even benieuwd naar meer ervaringen met Farmfood. Onze hond thuis staat al jaren op farmfood, als pup RC, Eukanuba, Hills,... geprobeerd, maar keer op keer diarree. Tip gekregen FF te gaan proberen en werkelijk diarree over. Hond is ondertussen 7 jaar komend (slik :P ) en doet het nog steeds goed. Hij is verder wel nog altijd gevoelig op ander voer. qua gewicht is hij perfect, glanst als een spiegeltje en heel actief. Nu komt er volgende maand opnieuw een pup. Een duitse staande. En ik zou deze eigelijk graag vanaf het begin op FF HE zetten eventueel in combi met de versvoer variant. Maar zijn er nog mensen die dit vanaf 8-9 weken geven/gegeven hebben? Ook over de Rawhide heel tevreden, andere kauwspeeltjes krijgt hij zelfs niet meer.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:37

zelf jaren FF gevoerd, ook aan nestjes en dus pups, goede ervaring mee, ik ben nu wel overgegaan op Cavom, ik irriteerde me bij FF wat aan het gruis en heb het idee dat ze er wat meer aanslag van op de tanden kregen, maar dat maakt het voer ansich dus niet verkeerd.
ik combineer ook al jaren die brok met KVV en ben daar erg tevreden over.
dus ik raad het je aan ;)

Cemlys

Re: Ervaringen Farmfood en pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 00:44

Idd gruis is er wel, maar ik passeer even met een zeefje erdoor erna, of kieper het laatste weg :). aanslag vind ik goed meevallen, zeker in combi met rawide of die dentastix, heeft onze hond er nog niet zoveel last van, maar goed das ook wel een beetje hondgebonden.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:47

zitake schreef:
Idd gruis is er wel, maar ik passeer even met een zeefje erdoor erna, of kieper het laatste weg :). aanslag vind ik goed meevallen, zeker in combi met rawide of die dentastix, heeft onze hond er nog niet zoveel last van, maar goed das ook wel een beetje hondgebonden.

ja de aanslag was ook niet heel extreem hoor, en qua gruis, dat zeefde ik ook, alleen ik vond het zo zonde, hoewel ik dat dan wel weer verwerkte in een groente/fruit prutje ofzo. nah ja, maakt verder niet uit, FF is gewoon een nette, eerlijke brok ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:58

Cavom is volgens mij veel vetter dus dan liever FF. Heb het zelf nooit gevoerd maar vind het altijd interessant om te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:37

scheelt 1 1/2 procent dus veel vetter valt wel mee.
Mijn hondje lust liever cavom .Zelf vind ik FF wel goed voer, denk dat je het zeker probleemloos aan een pup kan voeren.
Wij krijgen met de kerst een pup en ik heb op advies van de fokker een zak carocroc junior besteld.Dit word door de fokker al gevoerd.Ze adviseert ook 1 zak te geven en dan over te schakelen op volwassen voeding omdat de pup anders te snel groeit.Dit advies word over het algemeen ook door de DA gegeven.Kijk die fout kan je bij de FF al niet maken die heeft maar 1 soort.Ik geef ook 2 vers vlees dagen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:40

Idd ik wil mss ook gaan combineren met vers vlees, maar volgens mij is dat er nog niet zo lang, onze hond krijgt het al bijna 7 jaar en lees het nu pas :). Dus dit weekend even langsgaan bij de winkel en ook eens wat vers vlees mee nemen, es kijken wat hij er van vind, verder zal ik ook een beetje vlees gaan bijdoen voor de pup. Het is op zich een ras die niet heel erg groot wordt, dus ik moet niet echt rekening houden met het feit een aangepast voer speciaal daarvoor te nemen. Al is het natuurlijk altijd slim voor de gewrichten enzo.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:42

Dat vind ik nou altijd een dom advies :+ In puppy en junior voer zit juist minder calcium, dus minder snelle groei! Ga zelf maar eens de zakken vergelijken! Vandaar ook nooit een drachtige of lacterende grote teef puppyvoer mee voeren!!

Weet niet of het een grote hond is/ wordt? Let op he, dierenartsen hebben geen voedingsstudie gedaan hoor!

Edit: is reactie op silvana!

Mijn ervaring is gewoon dat honden op Cavom sneller vet worden, hou je er rekening mee kan het prima.

Denk dat je het goed gaat doen ts :))

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:58

@annepanne: ik ben zelf dierenarts en geloof me ik heb cursussen voeding en boeken liggen die samen toch wel een metertje hoog komen, dus zou niet zo heel snel zeggen dat er geen voedingsstudie gedaan is ;). Vroeger mss veel minder, maar tegenwoordig heb je toch een paar pittige cursussen waar je even door moet bijten.
In puppy en junior voeding gaat het niet om het calcium enzo, er zit gewoon heel veel energie in (nodig voor de groei), maar bij grote rassen moet je gewoon oppassen dat ze niet te snel groeien, ivm spieromvang enzo die te belastend kan zijn voor jonge botten en gewrichten. Maar goed puppyvoer, minder snelle groei is dus niet waar. daarom dat een lacterende/drachtige teef bijgevoerd wordt met puppyvoer, gewoon omdat het zo hoog in energie ligt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:59

Is verder een duitse staande, niet echt een ras moet grote problemen ivm groei, maar goed kwestie toch van zo gezond mogelijk opgroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:26

annepan,aangezien dit niet mijn eerste pup is ,mij da mijn vriendin is en ook de fokker wat een duitse is het zelfde adviseren .Houd ik me daar aan.We hebben een oost duistse herder gekocht daar is ook een heel forum van en die mensen voeren hun pups allemaal zo.
Er zijn er die volledig vlees voeren.Maar aangezien mijn honden mee gaan op vakantie en als we weg gaan zijn ze er ook altijd bij is het voeren van een zo schoon mogelijke brok voor mij toch wel handig.

Ik heb op de hondeschool veel groeistoornissen gezien bij grote honden en een deel door te lang puppiebrok te voeren.
Van Cavom worden ze niet dik,je moet er gewoon minder van voeren.Hoeveel je moet voeren is bij ieder voer anders je moet het energie gehalte lezen en dan kan je uitrekenen hoeveel je hond nodig heeft.
Ik heb een zeer actief hondje van 10 ,dus dat word nietrap dik.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:52

Prima prima :D Toch even nog een keer mijn post doorlezen, zou fijn zijn! Heel even op de vingertjes zitten!

Wat ik zeg is puur op ervaring en ik ben niet te beroerd toe te geven als iets veranderd is! Mijn voedingsidee is idd gebaseerd op oudere da's!

Ik vind het allemaal prima ga niet reageren op iets wat ik zeg en wat daarna aanvallend terug komt met hetzelfde als wat ik zeg, geen zin in! Succes allemaal, de mazzel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:36

Mijn Keeshond heb ik als pup Farmfood gegeven. Hij vond het echt niet lekker! En poepte er waanzinnig veel op.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:28

Wij gaven onze duitser ook farmfood als pup, maar zij deed het er gewoon barslecht op.Ze was steeds aan de diarree.
Wij zijn toen overgestapt op royal canin, toen ging het ineens een stuk beter en groeide ze ook een stuk beter.
Voorheen had ik echt nooit klachten over farmfood, maar die pup kon er gewoon niet tegen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:01

Ik heb mijn honden jarenlang FF gevoerd van pup af aan icm kompleet versvlees van Carnibest en Bibi, prima brok alleen voer je er snel teveel van bij veel honden wat diaree enz als gevolg kan hebben, ook zomaar overschakelen is niet altijd makkelijk bij alle honden is mijn ervaring dan he ;)
Toen ze ouder waren konden ze de FF niet meer zo makkelijk hebben en ben ik helemaal op Versvlees overgestapt.
Mijn huidige hond krijgt versvlees en FF of Cavom ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:24