Halsband met meerdere ringen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nexthorse

Halsband met meerdere ringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:41

Voor mijn lieve hond ben ik op zoek naar een halsband met 4 ringen:
Het liefst 2 aan de anderkant en 2 aan de bovenkant.

Ik heb een halsband nodig met meerdere ringen omdat ze geen druk op haar keel verdraagt en ik haar uitlaat met een soort anti-trek-tuigje.
De halsband die ze nu omheeft, heeft ook 4 van die ringen die nodig zijn voor dit systeem.
Maar die is wat versleten en vind hem niet zo mooi.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe :)

Weet iemand waar ik zo'n halsband met meerdere ringen kan kopen?

_Ananas_

Re: Halsband met meerdere ringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:28

Niet :+ Alleen in combinatie met het anti trektuig! Maar als je het anti trektuig van Mikki neemt (van de firma 'De Boon') dan ben je niet zoveel geld kwijt. Weet niet welke maat je nodisg hebt maar geloof dat de L rond de 12 euro zit :))

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:30

kun je ook niet ergens een halsband laten ontwerpen/maken, waar ik er extra ringen in kan laten zetten?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:40

Bij Masja van luckyleather.nl

Al is een anti-trektuig een stuk goedkoper en praktischer. Lijkt me ook minder gedoe voor je hond.

Of anders zorgen dat er geen druk hoeft te ontstaan op de halsband?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:46

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 18:55

wimmus schreef:
Bij Masja van luckyleather.nl

Al is een anti-trektuig een stuk goedkoper en praktischer. Lijkt me ook minder gedoe voor je hond.

Of anders zorgen dat er geen druk hoeft te ontstaan op de halsband?

Antitrektuigje wil ik ook blijven gebruiken. Daar is een speciale halsband voor en die is een beetje versleten. Nou vind ik het sowieso een lelijk ding (gewoon simpel zwart nylon), en ik dacht dat als ik toch een nieuwe halsband aan moet schaffen ik meteen graag een iets mooiere wil :)
Hoe zou ik er trouwens voor kunnen zorgen dat er geen druk/trek op de halsband komt te staan? Want het is al bij heel minimaal, zeg maar contact.
Is daar nog een andere oplossing voor dan zo'n antitrektuigje of harnasje?

Iig bedankt alvast voor de reacties, ik zal die sites eens bekijken!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:50

Waar ben je een anti trektuigje voor nodig dan? die dingen zorgen alleen maar voor onnodige knellingen en trekken moet je neit als met paardrijden niet oplossen met hulpmiddellen. Een normaal tuigje zou dus eigelijk al voldoende moeten zijn. Je hebt tegenwoordig tuigjes met een ring aan de voorkant, zeker met een wat sterkeren hond is dat heel handig je hebt dan wat meer te zeggen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 09:54

Benfan, het gaat hier niet om het wel of niet gebruiken van een antitrektuigje :)
Ik heb niet het idee dat mijn hond dit tuigje als onprettig ervaart, juist het tegenovergestelde. Het wandelen gaat veel prettiger voor zowel ons als de hond. Er zijn geen schuurplekken oid te zien, dus ik geloof niet dat het onprettig zit.
Het gaat hier om dit tuigje: Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:03

Mag ik vragen wat voor soort hond je hebt. Ik heb een duiste herder teef van 5 jaar met een verleden. Heb al veel moeilijke honden gehad, waaronder ook "trekkers" en heb het ze allemaal af kunnen leren binnen een aantal weken, maar met deze krijg ik het niet voor elkaar. Een band met pinnen vind ik te ver gaan, dus ben eigenlijk wel nieuwschierig of zo'n tuig echt werkt ook bij een grote sterke hond?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 10:26

Ik heb een middelgrote hond, kruising tussen herder/border collie en nog iets. Onze hond trok altijd verschrikkelijk, bij meerdere trainers geweest en het viel niet af te leren. Nu gebruiken we op advies van een van deze trainers al een aantal jaren dit tuigje, en dat werkt prima. Ze vindt het nog net zo leuk om mee te gaan wandelen, en is dan ook nog net zo enthousiast. Wij vinden het in elk geval een fijn systeem!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:03

Dank je wel voor je antwoord. Ik denk dat ik er maar eens een ga aanschaffen. Niet geschoten altijd mis..toch?
En Thimba hoeft alleen aan de riem als ik ze s'avonds nog uit moet laten, en s'morgens als we naar de auto toe moeten lopen.verder loopt ze de hele dag los op stal of in het park, maar ik heb een soort reuma in mijn onder rug, dus het trekken kan ik nu even niet aan, vandaar.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:20

Jammer hoor dat je zo'n antitrektuig gebruikt, je ziet heel vaak opengeschuurde oksels en borst door die rotdingen.
Je kan er natuurlijk ook een gewoon tuig omheen doen, geen druk op de keel en met training gaan werken om het trekken af te leren

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:55

@aerdenhout, die van ons loopt ook veel los, alleen het eerste drukke stukje of in het dorp loopt ze aan de riem. En dan gebruiken we dit systeem. Gaat heel goed :)

@rockwitch: zoals ik hierboven al aangeef, mijn hond heeft schuurplekken van dit systeem, en is hel vrolijk met uitlaten. Wij vinden dus dat dit goed werkt. Gewoon tuigje kan inderdaad ook, maar daar hebben wij minder positieve ervaringen mee :)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:56

Iedereen bedankt voor de reacties!