Al een paar maanden heb ik 2 konijntjes in mijn bezit. Deze zitten buiten in een ruim hok en lopen de hele dag overdag(als iemand thuis is) buiten in de tuin.
Nu heb ik ook een hond die niet zo aardig is tegen de konijnen. Ze was in het begin heel jaloers. Ik heb haar er toen ook zoveel mogelijk bij betrokken om de jaloezie niet nog erger te maken. Tog is ze niet betrouwbaar met de konijnen.
Heb haar wel eens laten snuffelen dan trok ze haar lip op en ging over op de aanval (kon haar opnieuw weg halen) Als de konijnen nu in de tuin zitten reageerd mijn hond er al bijna niet meer op maar als ze de kans krijgt in de tuin te komen zal ze deze zeker grijpen.
Nu zit ik er over te denken om de tuin konijn proef te maken en de konijnen overdag de hele dag in de tuin te laten lopen. Voor nu de winter is dit geen probleem met de hond.
Maar zodra er weer mooi weer is en de tuindeur staat open word het kiezen als ze niet samen kunnen. Dus of konijnen hele dag in het hok of hond binnen houden (wat lastig is met de deur open)
Nu vroeg ik mij af of er een manier is waardoor mijn hond de konijnen gaat accepteren. Graag tips