Informatie/ervaringen/tips gevraagd over de Bordeauxdog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Informatie/ervaringen/tips gevraagd over de Bordeauxdog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:13

Hele lijsten met hondenrassen hebben we afgewerkt om uiteindelijk op dit ras uit te komen.

Het lijkt precies de hond te zijn die we zoeken. We willen over ongeveer een half jaartje een 2e hond er bij. Op dit moment hebben we een Franse Bulldog van een jaar oud en we zouden graag een maatje voor haar er bij willen hebben, die het voor andere rassen soms onbegrijpbare gedrag van de Franse Bull kan begrijpen en die om kan gaan met haar hyperactieve gedrag. Niet alle honden zijn hier van gediend, hebben we al gemerkt namelijk.

Alleen zie je een bordeauxdog niet vaak en daarom ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen! Misschien hebben jullie zelfs wel tips mbt de aanschaf/verzorging...?

Thirty

Re: Informatie/ervaringen/tips gevraagd over de Bordeauxdog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:07

Ga eens bij goede fokkers kijken en daar je vragen stellen. Komt denk ik een beter antwoord uit :)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 17:08

Uiteraard zit dat ook in de planning.
Maar hoe meer info, hoe beter toch?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:50

Wij hebben een tijdje eentje in huis gehad (herplaatser). Hoewel hij niet gecastreerd was en serieus aan de maat, was het een rustige hond die rustig een hele dag in z'n mand kon liggen snurken (liever op je schoot eigenlijk, konden hem moeilijk overtuigen dat hij daar niet op pastte).
Hij was heel sociaal naar mensen en begroette iedereen met een kwispel, wat een hele verademing was in vergelijking met onze andere hond die bij elk bezoek hysterisch staat te keffen. Toch had hij iets van waakinstinct, als hij onraad vermoedde kwam er 1 diepe blaf uit en dan wachtte hij onze reactie af.
Naar andere honden was hij dominant, onze teef kon hij goed verdragen maar buiten op wandeling dulde hij geen tegenspraak van andere honden. Nu was hij imposant en zelfzeker genoeg om elke hond met 1 blik duidelijk te maken wie de baas was. Die zeldzame keer dat hij overgegaan is tot grommen en najagen, bleef hij toch nog onder appel en kwam terug als we hem riepen.
Aan katten hebben we hem moeten laten wennen, maar ook dat ging uiteindelijk goed.
Hoe meer aandacht hij kreeg hoe beter hij het vond, kinderen, drukte, honderd mensen om hem heen, alles was goed zolang hij maar aandacht kreeg.
Enige minpunt was dat hij nogal eigenzinnig kon zijn. Hij was altijd braaf maar volgde commando's enkel in z'n eigen tempo op, boos maken of stem verheffen had geen enkel (of zelfs averechts) effect. Kon je ook zo fantastisch schaapachtig aankijken terwijl hij pertinent weigerde om opzij te gaan of te zitten. Schijnt wel iets typisch dogachtig te zijn.

Helaas hebben we hem maar 6 maanden bij ons mogen hebben. Hij is overleden aan een maagtorsie, een aandoening waar bd's gevoelig aan zijn.

Anoniem

Re: Informatie/ervaringen/tips gevraagd over de Bordeauxdog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 00:36

Hier lopen ze vrij veel en ze zijn behoorlijk groot, dus ruimte lijkt me een vereiste.
Er is een bordeaux dog club met een website, misschien daar eens kijken? Volgens mij is daar ook een forum. Wij wilden ook altijd een bordeaux dog, maar ik vond ze vrij lomp (hoewel ik ook uitzonderingen heb gezien), we zijn uiteindelijk uitgekomen op een boxer.