Mijn Jack Russell teef is nu 2 jaar oud en haar loopsheid is bijna voorbij. We willen geen nest hebben aangezien er al teveel pups aangeboden worden, dus willen we haar zo snel mogelijk laten sterilliseren. Ik vroeg me af wat de ervaringen van bokkers zijn met het sterilliseren van een teef. Is er een grote risico op complicaties? Kan het gedrag anders worden en zo ja op welke manier? Zijn er dingen waar we op moeten letten als onze hond gesterilliseerd is?
Nee hoor....laatste bericht dateert van 11-11-2009 dat is nog geen 2 weken geleden........Staat heel veel info in
Jeddah
Geplaatst: 07-12-09 18:53
Mijn 3 dames zijn gesterilliseerd. Ondanks dat ik door de fokker van de Rottweiler gewaarschuwd werdt het vooral niet te doen, dat het karakter zo erg zou kunnen veranderen, ze dominanter zou kunnen worden en vooral ook incontinent. Ik ben eerst op internet gaan zoeken, zoals jij nu ook en toen heb ik een gesprek met mijn Dierenarts erover gehad voordat ik een beslissing nam. Dat gesprek, en het feit dat mijn 3, inmiddels overleden honden alle 3 op hoge leeftijd een baarmoederontsteking gehad hebben. Er is niks ergers en enger als een oudere, zieke hond te laten opereren. Vreselijk gewoon. Gelukkig zijn alle 3 die de baarmoederontsteking hadden wel goed door de operatie gekomen, maar met mijn huidige honden heb ik wel juist om die reden ervoor gekozen ze wel te laten doen. Liever een jonge, gezonde hond opereren, minder risico's op borstkanker en baarmoederontsteking.
Alle 3 de sterillisaties zijn prima verlopen De dames hadden 1 dag waarop ze even piepen met springen. De 3e dag waren ze weer als vanouds!
Sorry C_arola, Omdat er een topic bestaat van dit onderwerp, en we besloten hebben het op BB overzichtelijker is om topics samen te voegen als het om zelfde onderwerpen gaat, gaat dit topic op slot.