Een tijdje geleden stond ik met mijn paard op een manege waar 2 katten rondliepen. Iedere pensionklant zorgde voor de katten. Er stonden eetbakjes, mandjes en we gingen ieder jaar netjes naar de DA voor de controle en voor de entingen. Iedereen doneerde een X bedrag, en de kosten werden daarmee betaald.
5 jaar geleden heeft iemand anders de manege overgenomen. Hierdoor zijn heel veel pensionklanten weggegaan van de oude garde. Ik ben toen nog 2 jaar met mijn paard daar blijven staan, en heb toen ook de verzorging van de katten op mij genomen. Mijn paard staat er inmiddels ook al 3 jaar niet meer, maar ik zorg iedere dag nog voor de katten en ga jaarlijks nog altijd met ze naar de DA.
Helaas wordt het leven van de katten (naar mijn idee) behoorlijk onmogelijk gemaakt. Ze leven alleen nog maar op zolder, of op de zadelkastjes omdat sommige "vriendelijk" pensionklanten hun honden erop af sturen. Er mogen nergens meer voerbakjes staan, want dat zou de ratten aantrekken. De voerzakjes mogen niet meer in de prullebak gegooid worden, want dan liggen ze over de hele manege verspreidt. (De loslopende honden trekken alle voerzakjes uit de prullebakken) dus ik neem alle voerzakjes mee naar huis om ze daar weg te gooien.
Ik heb de vriendelijke, knuffelige en vrolijke katten zien veranderen in schuwe, bangen katten die constant om hun heen kijken. Als ze een hond horen blaffen, of als ze een stem horen van wie ze weleens een schop hebben gekregen kruipen ze bang weg........

Als er weer eens muizen gezien worden in de zadelkamer doen de katten hun werk niet goed, en krijgen volgens sommige ze te veel te eten......

Ik hoorde van iemand van stal dat er eentje van de week ontzettend zal te "huilen" in zijn mandje.
Dit gaat me dus ontzettend aan mijn hart. De katten zijn niet jong meer 12 & 14 jaar, en dus ook niet meer altijd even snel. Ik ben bang dat ze binnenkort eens gegrepen worden door een hond..............

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden.......