floorsil schreef:ik weet idd dat ze rond de 20 jaar konden worden.
ket de zooi die ze zouden maken heb ik nog geen rekening mee gehouden. dus dat is nog wel een puntje.
kortwieken was ik dus ook niet van plan omdat ik vind dat vogels horen te vliegen.
hoe groot moet de kooi ongeveer zijn voor 2 vogels?
Voor mijn mannetje zou een kleine kooi al voldoen, is een vrij rustig diertje, maar mijn vrouwtje zou eigenlijk een grote voliere nodig hebben.
Ik zou het je niet kunnen zeggen. Ik ben wel van mening dat ze zeker af en toe s los moeten kunnen vliegen en dan niet in een kleine ruimte als de wc. Ze moeten lekker hun haar los kunnen gooien.
Denk dat het heeeeeeeel erg belangrijk is om te zorgen dat er genoeg in de kooi is om ze bezig te houden. Je kan wat kranten aan stukken scheuren en die samen binden met een vuilnisbak bindertje (doe ik) en in de kooi hangen, dan hebben ze wat te mollen.
De mijne hebben altijd minimaal 4 van die vruchten knabbelstokjes in hun kooi hangen ( maar zo overdreven hoeft het ook weer niet) hebben apennootjes, 4 verschillende soorten voer en heeeel erg veel zonnepitten en gierstrossen. Wat speeltjes en zo een schelpending.
Op die manier hebben ze veel afwisselingen en afleiding. en zijn den kik vrij tevreden (lees, verwend). Het eten vliegt wel altijd door de kamer en het is ALTIJD een troep op de vloer onder de kooi.
Van de zomer wil ik ze graag buiten in een grote voilaire hebben, maar de winter vind ik het tekoud.
Je kan bij je DA eens vragen hoe groot, ik kan je geen zinnig antwoord geven op afmetingen (voor de kooi).