DAP verdamper/halsband tegen vuurwerk angst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IndianHorse

DAP verdamper/halsband tegen vuurwerk angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 18:16

Hoi,

aangezien mijn bull nogal hevig op vuurwerk reageert (en andere hevige knallen) was ik eens aan het kijken naar een homeopatische oplossing. Echte pillen van de DA leggen meer het spiersysteem lam dan de gedachten van een hond. Hij vind dus nog de knallen eng maar zijn lichaam wil door de slapheid b.v. niet meer meekomen. Dit moet ook frustrerend voor zo'n hond zijn!

Aangezien ik heel afgelegen woon maar wel bij vrienden Oud&Nieuw ga vieren, heb ik besloten hem alleen thuis te laten met eventueel een muziekje op.
Dit lijkt mij voor de hond het relaxt (blijf toch niet hele avond weg) en vertrouwds.

Na wat googlen vond ik de producten van DAP. Graag zou ik jullie ervaring hiermee horen en of ik beter de verdamper of halsband kan gebruiken. En of het uberhaupt wel enige werking heeft?
Aangezien je al geruime tijd voor Oud&Nieuw moet starten moet ik dus van de week zeker de spullen bestellen!! Iemand ook tips waar dit het makkelijkst kan?

Alvast bedankt voor de info :)

Leandra

Re: DAP verdamper/halsband tegen vuurwerk angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:23

De DAP verdamper en halsband werken erg goed. Het maakt ze wat relaxter. Het is idd wel zo dat je zo snel mogelijk er mee moet beginnen en na oud en nieuw je ook nog even door moet gaan.

Ze zijn verkrijgbaar bij de dierenarts en in de betere dierenspeciaalzaken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:28

Iedere DA zal je aanraden je hond NIET alleen te laten met Oud en Nieuw. Bedenk, jij bent zijn roedelleider, en jij bent er niet. Hoe bang en verlaten moet jouw hond zich dan niet voelen?

Dus: of hond mee naar je vrienden, of met hond thuis Oud en Nieuw vieren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:15

ik sluit me aan bij ibbel; neem je hondje vooral mee! lukt dat niet, nodig dan je vrienden bij jou thuis uit.
de DAP werkt erg goed. hier 1 panische hond en zodra we half november al beginnen met de DAP reageert hij erg goed. heel fijn, want dan kan hij tenminste nu ook nog relaxed een plas doen buiten ipv constant bang te zijn voor een knal 3 dorpen verderop...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:23

Ik ga ook mee met Ibbel. Ik vind het echt niet kunnen je hond alleen te laten op oudjaarsavond. Ongeacht of de hond wel of niet bang is van vuurwerk!
Een hond die je normaal niet ziet reageren op knallen zou dat juist wel kunnen doen als zijn roedelleider er niet is. Voor een reeds bange hond is het natuurlijk verschrikkelijk als hij dat alleen moet doorstaan, ook al zou het slechts één knal betreffen :n

Met DAP heb ik geen ervaring, mijn huidige honden geven niets om vuurwerk, maar zijn zeker niet alleen op oudjaarsavond!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:28

een bange hond laat je niet alleen |(

dus meenemen of zelf thuisblijven--doe ik altijd

en ook geen halsband om bij een hond die alleen thuis is
hij zou ergens achter kunnen haken en zichzelf ophangen

ik heb net de dapverdamper in huis ben benieuwd of dat werkt, heb hem nu een week aanstaan

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:58

Uiteraard laat ik hem niet helemaal alleen, mijn ouders zijn er ook ;) die zouden op hem letten. Maar inderdaad, ik ben zijn baas en dus ziet hij mij als leider, daarom neem ik hem gewoon mee!!!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:39

IndianHorse schreef:
Uiteraard laat ik hem niet helemaal alleen, mijn ouders zijn er ook ;) die zouden op hem letten. Maar inderdaad, ik ben zijn baas en dus ziet hij mij als leider, daarom neem ik hem gewoon mee!!!

in dat geval kan hij misschien toch beter in zijn vertrouwde omgeving blijven

jullie wonen erg afgelegen schrijf je dus ik weet niet waar je vrienden wonen en waar meer vuurwerk te horen is
maar dan zou ik hem lekker thuis laten :o

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:23

Ik had vorig jaar ook die dap verdamper, had niet de indruk dat het werkte helaas...

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:01

De DAP verdamper moet je een paar weken van te voren al mee beginnen.
De DAP halsband werkt binnen enkele dagen en is 4 weken werkzaam.

Hoor erg goeie verhalen over beide, de halsband is vrij nieuw in de praktijk en die verhalen zijn erg positief.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:04

Ik ben vorig jaar zo rond deze tijd met de dap verdamper begonnen en het heeft helaas niks geholpen....

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:10

Mooiste is om de verdamper 4 weken van te voren te gebruiken. 1 verdamper is voor een bepaald oppervlak (grootte) en werkt ook 4 weken.

Ook erg goeie halsband, zijn de anti-stresshalsbanden van Beaphar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:31

Even ge c/pt uit een ander topic. :)

Iris82 schreef:
Nieuws van het front:

Beaphar heeft ook een feromonenhalshand.
Kost € 14,95!! Is dus de helft goedkoper dan de DAP.

Geeft overigens 6% feromonen af ipv 2% (DAP).

Ik heb m gelijk gekocht natuurlijk. ;) Was net veel vuurwerk op tv (SBS) en ze gaf geen krimp. *\o/*