Ik en een hond? Waar ervaring opdoen? Oppassysteem??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Ik en een hond? Waar ervaring opdoen? Oppassysteem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 17:31

Hallo allemaal,

Ik twijfelde of ik hiervoor een apart topic moest openen (ik hou niet zo van topic openen voor elk wissewasje) maar ik vond dat het eigenlijk nergens onder paste. Als het wel zo is: prima :).

Ik wil al erg lang een hond. Het was echter nooit mogelijk. Mijn ouders hadden er geen zin in, ik zat op school en had dus geen tijd voor de hond. Bovendien hadden we een kat. Daarna woonde ik op kamers en studeerde ik. Ook geen mogelijkheid dus. Ik wilde alleen maar een hond als ik hem genoeg aandacht zou kunnen geven.
Nu lijkt dat moment steeds dichterbij te komen, en dus wilde ik me eens voorzichtig gaan oriënteren :). Een hond is niet een aanschaf voor eventjes. Dat doe je absoluut niet zomaar.

Ik vroeg me af of er nog manieren zijn om ervaring met honden op te doen. is er bijvoorbeeld één of ander oppassysteem, waarbij je op de hond van andere mensen past om te kijken hoe het zit met een hond en jouw leven?
Ik heb al wel vaker op een hond gepast, maar dat was niet in mijn eigen huis. Dat was in het huis van vrienden, en dat is dus heel anders.

Bestaat zoiets? Of weet iemand andere manieren om ervaring op te doen met honden? Uitlaten heb ik regelmatig gedaan. Nu wonen er helaas geen honden in de buurt.

Nickeltje

Re: Ik en een hond? Waar ervaring opdoen? Oppassysteem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:33

Of er een oppas systeem bestaat weet ik niet.

Als je in de stad woont kun je je wel aanmelden bij een asiel om honden uit te laten. Op die manier doe je (vind ik in elk geval) al heel veel ervaring op maar dat is natuurlijk alleen met uitlaten en in het asiel.
Verder zou je aan de buren kunnen vragen , als die een hond hebben, of je daar af en toe op zou kunnen passen als zij een dagje weg gaan ofzo...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 17:38

Bij het asiel heb ik al aangeklopt, ze zouden het me laten weten als ze nog vrijwilligers nodig hadden :). Dat was waarschijnlijk binnenkort wel zo. Het is wel een uurtje fietsen, dat is best ver.

Mijn buren hebben geen hond. Ik ken werkelijk niemand in de buurt met een hond.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:44

nou ik heb momenteel van mijzelf 2 honden in huis :) maarrrr...
een van de honden heb ik een contract mee met de 'officiele' eigenaar er moeten namelijk nog 2 nestjes uit en die zijn dan voor hun
voor het fok gedeelte is alles voor hun rekening
maar de rest betaal ik zelf zoals in je ook gewoon bij een hond zou doen
maar mocht het nu niet meer gaan gaat hij terug naar de 'officiele' eigenaren..
maar na de 2 nestjes is ze wel van mij...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:48

:D ik heb wel een hond voor je te leen hoor ...

ik denk dat je je evt wel als oppas adres kan opgeven,zijn zat mensen die graag particilier een hond onder willen brengen als ze zelf op vakantie gaan :)

gewoon bij supermarkten ,dierenwinkels of evt marktplaats/lokale kranten dat kenbaar maken dat je je daarvoor beschikbaar stelt..

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:10

Ik ben ook oppas voor een (aantal) hond(en).
Eentje komt nu al 2 jaar in de herfstvakantie logeren. De ander is van mijn ouders en komt ook vaak logeren. Een nacht of een paar dagen.
Er staat er nu nog 1 op de planning voor de voorjaarsvakantie, een Berner Sennen hond van mijn collega.

Ik werk zelf full time en met momenten tob ik met de gedachte om een hond te nemen. Mijn ma heeft al aangeboden -als ik geen groot ras neem- dat hij overdag bij mijn ouders kan zitten. Mijn moeder is vrijwel altijd thuis.
Maar daarvoor wil ik geen hond nemen.
Ik wil zo'n dier net als jou, goed kunnen onderhouden tot "de dood".. (lijkt wel zo'n huwelijksvoorwaarde :D ) ...

Dus idd, misschien kun je wat advertenties plaatsen? Of anders mond op mond reclame.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:27

Goh,lijkt me geweldig om zo iemand als jij in de buurt te hebben,lijkt me heerlijk als ik af en toe mijn hond(en) eens bij een ander door de deur kan schuiven zodat ik zelf eens een dagje weg kan :+
En met mij vele anderen denk ik.
Dus je zou idd zoals al eerder gezegd een advertentie kunnen plaatsen,briefjes op kunnen hangen e.d.
Op die manier snijdt het mes aan twee kanten ;)
En op deze manier kan je ook gelijk zien wat voor soort hond goed bij jou past.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:20

Als je op marktplaats kijkt staan er al heel veel mensen die hun hond overdag kwijt willen omdat ze gaan werken.
Het liefst willen ze de hond bij jou droppen, en komen hem na werk weer ophalen.
Afhangende van je ervaring met honden zijn er natuurlijk meerdere opties.

Moet dus makkelijk te vinden zijn^^

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:57

Mijn hond mag je ook best lenen hoor. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 23:19

Mensen uit Tilburg en andere verre landen: ik woon in Groningen! :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:22

Hehe, plaats gewoon een berichtje op marktplaats dat je tussen X en X de mogelijkheid hebt om een hond te huisvesten, wees alleen wel subtiel met wat je erin zet natuurlijk.

Ben zo mijn uitlaatservice gestart (natuurlijk wel ervaring in verleden).

Je kan ook bij een grote uitlaatservice een kijkje nemen, eentje die ook honden voor langere periodes huisvest (moet je natuurliujk niet bij een kennel wezen) Deze mensen hebben vaak hondjes te logé en zoeken ook vaak een huisje waar een hond kan verblijven als dat niet op hun eigen adres kan.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:23

Plus: er zijn genoeg gekken die zo hun hond *weggeven* heb ooit eens een ja... buitenlander aan de telefoon gehad 'ik ga vanavond op vakantie en ik moet nu van mijn hond af, kan jij er even op passen? -ehh 0_o-

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:07

Er loopt hier ook een topic van iemand die haar hond niet de hele dag alleen wil laten als ze werkt.
Ik weet niet hoever ze uit je buurt woont, maar misschien kun je daar af en toe heen gaan en iets met die hond gaan doen.

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:11

Je mag mijn hond gerust een dagje lenen. Vind hij hartstikke leuk al die aandacht.
Vroeger gebruikte ik hem tijdens mijn lessen dierverzorging (ging ie elke dag mee naar de stad)

maar.... ik geef hem natuurlijk niet zo maar mee en verwacht dan wel eerst dat je een keer langs komt om kennis te maken