Ik twijfelde of ik hiervoor een apart topic moest openen (ik hou niet zo van topic openen voor elk wissewasje) maar ik vond dat het eigenlijk nergens onder paste. Als het wel zo is: prima

Ik wil al erg lang een hond. Het was echter nooit mogelijk. Mijn ouders hadden er geen zin in, ik zat op school en had dus geen tijd voor de hond. Bovendien hadden we een kat. Daarna woonde ik op kamers en studeerde ik. Ook geen mogelijkheid dus. Ik wilde alleen maar een hond als ik hem genoeg aandacht zou kunnen geven.
Nu lijkt dat moment steeds dichterbij te komen, en dus wilde ik me eens voorzichtig gaan oriënteren

Ik vroeg me af of er nog manieren zijn om ervaring met honden op te doen. is er bijvoorbeeld één of ander oppassysteem, waarbij je op de hond van andere mensen past om te kijken hoe het zit met een hond en jouw leven?
Ik heb al wel vaker op een hond gepast, maar dat was niet in mijn eigen huis. Dat was in het huis van vrienden, en dat is dus heel anders.
Bestaat zoiets? Of weet iemand andere manieren om ervaring op te doen met honden? Uitlaten heb ik regelmatig gedaan. Nu wonen er helaas geen honden in de buurt.