Vraag over furminator

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag over furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:05

Is dit een goede kam, en maakt hij zijn belofte waar (Dus minder haren)

Nu heb ik een pers en een kortharige hond (Groot) en wil de kam voor beiden gebruiken
is het aan te raden voor een pers die nogal hysterisch reageerd op kammen? Wat is jullie erbaring en welke maat kan ik het beste kiezen?

HubbaBubba

Re: Vraag over furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:06

Ik vind hem bij langharige honden niet werken, dus dit zal bij katten ook het geval wel zijn.
Bij mijn labrador werkt ie super in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:10

Ok, ik wil hem voor mijn pers meer gebruiken voor klitten (Want die heeft ze meestal in januari wanneer de vacht wisseld) of is deze kam daar niet geschikt voor?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:13

Voor klitten issie niet echt geschikt, aangezien de 'pennetjes' erg dicht op elkaar staan.
Wij gebruiken hem voor onze duitse herder(stokhaar), werkt erg goed! Komt van 1 zachte haal ongeveer 5 tot 10 keer meer af dan met een gewoon herdersharkje. En hij haalt alleen onderwol en wat los dekhaar mee. En je hoeft er ook maar heel zacht overheen te gaan.
Met een herdersharkje kregen wij trouwens ook niet veel haren uit de staart en flanken, met de furminator wel :j

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:27

Ik zou hem niet gebruiken voor je pers,ik heb hem bij mijn main coon gebruikt en dat kost heel erg veel vacht helaas.
Je kan voor de klitten dan beter een snijkam gebruiken en eventueel een schaar als het heel erg is.
Bij mijn duitse herder werkt hij wel perfect.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:05

Ik ken alleen de coatbuster (iets goedkoper dan de furminator en gelijkaardig principe). Heel tevreden over moet ik zeggen, gebruik hem op kat, hond, paard. bij lange haren zit er bij de coatbuster een finishing kammetje om er klitten enzo uit te halen. Weet niet of dit bij de furminator ook zo is?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:07

Bij katten werkt die goed bij mij en bij honden en paarden absoluut niet. Heel andere structuur haar en dat pakt die niet lekker mee. Bij mijn katten [kort en half lang harig] wel erg goed!!