loslopende onbekende hond op erf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koss_Binky

loslopende onbekende hond op erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:52

Vanmiddag rond een uur of drie kwam er op ons erf een hond aangesprint.
Helaas herkende ik hem niet en had ik op dat moment les, dus maar rond laten lopen. Mn pa probeerde hem tevergeefs van het erf af te jagen.
Ik na de les hem probeerde te vangen, dit lukte ook niet en mn pa redelijk pissed omdat ik hem probeerde te lokken, terwijl hij hem probeerde weg te jagen.
In eerste instantie dachten we dat ie van jagers was, maar deze konden we in de omgeving ook niet zien.
Inmiddels ik en met mn pa zn vriendin besloten om de dierenambulance te bellen en die komen hem nu dus ophalen.
Ik heb hem nu ook te pakken gekregen, niet een hele vriendelijk hond, dus nu staat hij buiten vast en is mn pa boos en chagerijnig dat ik de dierenambulance gebeld heb.
Wat ik en zijn vriendin belachelijk vinden, want dalijk is iemand hem daadwerkelijk kwijt of is hij gedumpt.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Zoals mn pa en proberen hem weg te jagen of net zoals mij de dierenambulance bellen?

*edit: mn pa komt zojuist boos binnen wandelen: dadelijk is hij van de buren en ben je de buurt door gegaan om het te vragen, voordat je zomaar de dierenambulance ging bellen, maar niemand van onze familie herkent de hond en zoveel lopen er hier niet.
Laatst bijgewerkt door Koss_Binky op 05-12-09 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Re: loslopende onbekende hond op erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:56

Dierenambulance bellen :j
Lijkt me toch ook het meest logische..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:58

dierenambulance bellen, straks is iemand zijn hond kwijt en is die persoon jouw heel dankbaar daarom,
en als ie niet van iemand is, kijken ze of ie in een pleeggezin kan komen, zodat ie met mensen leert omgaan, en alsnog geadopteerd kan worden

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 18:13

Inmiddels heeft de dierenambulance hem opgehaald en helaas was hij niet gechipt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:18

Zou ook gebeld hebben, ga je nog bellen hoe het met de hond afloopt? Hopelijk wordt hij gemist en snel opgehaald.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:20

Als je de hond verder niet kent, zou ik ook gewoon de dierenambulance bellen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:20

Ik zou ook gebeld hebben!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 18:21

CIV schreef:
ga je nog bellen hoe het met de hond afloopt? Hopelijk wordt hij gemist en snel opgehaald.

Ik hoop voor hem ook dat hij snel opgehaald wordt en denk dat ik eind van de week even bel om te vragen hoe het afgelopen is. Ben daar altijd wel nieuwsgierig naar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:25

Zeker de Dierenambulance bellen!!

Geen twijfel mogelijk.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:32

LZP -> BB