trappetje, moeilijk voor konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

trappetje, moeilijk voor konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 12:50

Ik heb sinds gister een hele leuke groep gecreeërd in het konijnenhok.
4 vrouwen bij elkaar. waarvan er 2 koppeltjes elkaar al kenden. ze zijn erg lief voor elkaar alleen ik was heel erg benieuwd of het kwaad kon i.v.m. hun hok. ze hebben een boven en een beneden verdieping, alleen ze moeten een aardig steil (niet heel hoog) trappetje op.
nou zag ik ze wel eens boven en beneden zitten. maar boven in staat het eten en onderin het drinken. dus ben bang dat wanneer er eentje dorst of honger krijgt en op deze koude winterdagen het al eerder donker word dat ze bijvoorbeeld het trappetje niet opkunnen :o
hebben jullie hier ervaring mee?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:54

ik heb ook een hok en ik heb all hun eten en drinken gewoon bovenin staan en onderin hebben ze dan alle ruimte om te rennen ;)

mijne zitten dan wel het vaakst bovenin :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:55

Alle 3 mijn konijnen hebben ALTIJD trappetjes gelopen. Bij deze die ik nu heb is zelfs het trappetje weg en springt hij gewoon naar boven naar het nacht verblijf. Die van mijn nichtje deed het niet maar die was ook gewoon super verwend, die vond het zielig als hij een halfuurtje geen eten dus dan kreeg hij gewoon ipv dat hij naar onder/boven moest lopen, nou dan zou ik ook geen trappen gaan lopen :+.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 13:37

haha leuke reacties allemaal :D
nou mijn vorige konijn, (die nu dood is ;() was zeer inteligent en sprong altijd al zonder trappetje van boven naar beneden en andersom :D
maar ik denk idd wel dat ze het makkelijk kunnen :j

Yunaa

Re: trappetje, moeilijk voor konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:39

Ik heb een konijn en die kan zo in zijn hoge hok springen,, dus ik heb helemaal geen trappetje nodig voor hem! :') Hij springt er in en er weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:40

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 14:11

hihi. mijn konijnen kunnen aan het tuigje al heel hoog springen dus dan lukt dit oook wel :=
maar het water kan alleen benede staan wat bovenaan in het zeg maar afgesloten en het gedeelte wat naar beneden loopt is alleen open :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:18

Judith_M schreef:
Trappetjes moeten ze aan wennen.. Ik zette mijn konijnen gewoon op dezelfde verdieping als het voer & water..

Heb ik toen ook gedaan.
Op een gegeven moment ging die van mij ook naar buiten,beneden.
Heb hem toen nog een x voor de zekerheid "boven" gezet,omdat ik geen tijd had om langer te blijven kijken daarna ging het goed.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:21

Ik heb dan wel geen hok met verdiepingen, maar mijn konijn loopt constant los en draait er z'n poot niet voor om om op het bed of op het bureau te springen. Moest hij kunnen dan zou ik hem nog wel eens boven op de kast terugvinden.
Konijnen hebben normaalgezien geen problemen met hoogteverschillen en aan een trapje zullen ze wel snel genoeg wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:33

Wij hebben sinds kort ook een hok met een boven en benedenverdieping.
Onze konijnen hadden het trappetje meteen door, en probeerden het gelijk uit.
Wij hebben trouwens boven én beneden water en voer. Vaak zitten ze dan ook
'los van elkaar' te eten als ze voer krijgen.

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:57

Mijn konijnen hebben ook een hok met een boven- en benedenverdieping.

In het begin vonden ze het trappetje wat lastig maar gingen we wel vrij snel gewoon omhoog of weer naar beneden, alleen niet altijd even handig ;) Nu hebben we 't trappetje beide goed door en werkt t prima, ook om uit het hok te kunnen hebben ze een trappetje, het ene konijn gebruikt deze eigenlijk niet en spring ook altijd gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 03:49

Mijn konijn heeft dit ook moeten leren, dacht ook een moment dat ze dat nooit kenden maar is altijd nog goed gekomen :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 03:49

Mijn konijnen begonnen in hun nieuwe hok ook met een trappetje maar die springen inmiddels ook van boven naar beneden, ook in het donker.