Hond Trucjes leren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

Hond Trucjes leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 01:29

Hallo,

ik wil graag mn hond meer trucjes leren, hij kan all gewoon de normale dingen zoals, poot,zit,lig en naast
maar ik wil meer dingen met m doen, zoals luid (blaffen), buigen, en nogmeer leuke dingen die je een hond kan aanleren
we hebben een hele grote achtertuin met gras dus genoeg ruimte en zachte grond om het op te oefenen voor van alles
hij is heel braaf en blaft niet zomaar ofzo, heel lief en leert best snel, hij is nog best jong (6), en wil graag tips en meer informatie
ik heb all vanalles gekeken, gelezen, maar ik denk eigen ervaring van de bokkers hier misschien ook helpt?,
het is trouwens een Canadese witte herder.

ik hoop op reactie en ervaring en misschien leuk om te weten wat jou hond allemaal kan? :D

x

me_myself_i

Re: Hond Trucjes leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:49

Hee, ik heb een kruising hondje (tibetaanse terrier x staffordachtige) wat ook snel leert en die kent de volgende commando's : zit, aan de voet, af, blijf, op je plaats, rol om, high five, zoek (ik verstop brokjes laat haar afliggen en pas op het commando zoek mag ze gaan zoeken) en kom hier.
Misschien hem leren omrollen? Je laat je hond afliggen pakt een brokje en lokt hem over zijn schouder op zijn rug, je duwt hem zachtjes om en laat hem door rollen, je geeft het commando : rol om (of handgebaar) en geeft hem het brokje, na een paar keer proberen had die van mij het door :D
High five is misschien ook leuk. Je laat je hond zitten en houdt een brokje in je gesloten hand voor hem, als het goed is gaat hij snuffelen en likken aan je hand om bij het brokje te komen, als hij met zijn poot tegen je gesloten hand tikt geef je snel met je andere hand een brokje en roept enthousiast high five! :D
Hem leren blaffen op commando doe je door hem uit te dagen (bijvoorbeeld met spelen of misschien is hij heel waaks en blaft als de deurbel gaat) als hij blaft beloon je dat meteen met een brokje en zegt: Luid of Blaf of een ander commando wat je maar wilt, na een paar keer zal de hond de connectie leggen dat als die blaft hij een brokje krijgt en kan het dan ook op commando.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 14:50

thanks! voor de uitleg, ik ga het proberen :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:14

Ik leerde high five door zijn poot tegen mijn hand te plaatsen en
high five te zeggen en vervolgens een koekje te geven, had hij
snel genoeg door. :)