Mijn hond heeft geen interesse in apporteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Mijn hond heeft geen interesse in apporteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 00:17

Ik heb een Jack Russel achtig ding en dat zijn normaal leuke pittige hondjes die toch een aardig jacht instinct hebben. We hebben nog 2 jack-collega's en een labrador en die zijn alledrie knetter gek op apporteren. Echt uren en uren kunnen die dieren spelen. Alleen mijn hond apporteert absoluut niet... We hebben al veel geprobeerd, normaal gooien we met tennisballen maar we dachten dat die misschien te groot waren voor haar dus kochten we zo van die kleine tennis balletjes, iets groter dan zo'n pingpong balletje maar ook dat mocht niet baten. Verder heeft ze allerhande soorten touwknookjes waar we het mee geprobeerd hebben, van die flosj dingetjes maar het interesseert haar niet, je kan haar echt knetter gek maken van dat ding, dat ze echt super enthousiast is, maar als je dat ding dan weg rolt/gooit dan kijkt ze zo naar dat knookje en vervolgens kijkt ze terug naar ons alla :o? :?

Ook als we haar met de andere honden laten meespelen doet ze niets, ze loopt wel mee maar ze toont geen interesse in het balletje/knookje... :\ Is er een manier om haar wél te laten apporteren?

hyppolyte

Re: Mijn hond heeft geen interesse in apporteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:20

waarom wil je per se dat ze apporteert? Als ze het gewoon niet wil dan ga je haar toch niet dwingen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 00:26

Ik zeg toch niet dat ik haar ga dwingen? Ik zou het enkel fijn vinden als ze wel zou apporteren en ik vraag me af of er misschien bokkers zijn die tips hebben waar ik misschien nog niet aan gedacht heb. Als ik één ding niet doe met mijn honden dan is het wel dwingen, maar ja, ik baal er wel eens van dat ik haar niet gewoon lekker kan laten spelen met een balletje. Vind het altijd heerlijk om lekker met de andere honden te apporteren maar zij loopt dan een paar keer mee en zit dan altijd een beetje jaloers te kijken want ze wil niet mee doen...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:55

Nou ja, je vraagt om een manier om haar dan wel te laten apporteren, als ze het niet vrijwillig doet, dan houdt het toch gewoon op. Je kunt hooguit eens koekjes gooien ofzo. Sommige honden apporteren gewoon niet graag, die van mij was er ook nooit zo wild van (die rende er hooguit wel eens achteraan, maar terugbrengen deed ze al helemaal niet), heb nu een kat die het doet, is ook nog een optie :D.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 00:58

Een koekje gaat ze wel achter aan maar je kan je wel voorstellen dat ze dat niet terug brengt he :')

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:06

Grin probeer het met een appel :+ Mijn Friese Stabij wilde ook nooit apporteren tot ik het met appels probeerde, nu doet hij het ook met balletjes.
maar ja die gek doet alles voor appels, daarmee leer ik hem nu alle trucjes. Oja wortels willen ook :D

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:07

Ha mijn hond kijkt me ook altijd aan van, Joh, die kan je echt zelf gaan halen hoor !! Of komt ze heel blij met een balletje aanzetten, die je dan vervolgens voor haar weg gooit en dan naast je gaat liggen in afwachting van hoe leuk jij die bal wel gaat halen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:16

Ik heb mijn Jack op oudere leeftijd gekregen.
( en heb nu 2 honden erbij, ook op oudere leeftijd gekregen)
En mijn ervaring is dat als ze het nooit als jonge hond hebben geleerd (bv door met ze te spelen) ze dit later heel moeilijk (vaak ook niet meer) aanleren.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:18

mijn hond interesseerd zich er ook niet voor!, binnen wel! als hij zin heeft! maar buiten kan ik het vergeten.
maar ja ik verzin dan wel een ander spelletje om te doen met hem ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:20

Zelfs als je het wel van jongs af aan doet, sommige honden doen het gewoon niet :n.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:21

Is misschien heel maf wat ik zeg maar ik kreeg mijn hond met 8 maanden en het enige wat hij deed was suf kijken! :D
Ik ging zelf met een hoge stem en helemaal enthousiast met die bal aan de gang. Eerst zat hij droog te kijken en op een gegeven moment dacht hij denk ik toch dat het wel leuk zou zijn, baasje deed immers zo dom. :+
Zo is het echt gelukt!!!

Ik ben inmiddels wel verhuisd! :D Buren hebben het namelijk ook gezien! :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:22

hyppolyte schreef:
Zelfs als je het wel van jongs af aan doet, sommige honden doen het gewoon niet :n.

Klopt de mijne wou als pup al niet apporteren, hij is nu bijna 2 en doet het nu alleen in huis. :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:23

MamboBeach schreef:
Is misschien heel maf wat ik zeg maar ik kreeg mijn hond met 8 maanden en het enige wat hij deed was suf kijken! :D
Ik ging zelf met een hoge stem en helemaal enthousiast met die bal aan de gang. Eerst zat hij droog te kijken en op een gegeven moment dacht hij denk ik toch dat het wel leuk zou zijn, baasje deed immers zo dom. :+
Zo is het echt gelukt!!!

Ik ben inmiddels wel verhuisd! :D Buren hebben het namelijk ook gezien! :D

en zelfs op die manier hoeft het niet altijd te lukken ;) ik heb het zelfde geprobeerd namelijk :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 01:33

Dat heel idioot doen heb ik ook al geprobeerd en mijn broer ook :j En als er iemand idioot en enthousiast kan doen met de honden dan is het mijn broer wel :') Maar dan zit ze naast me en kijkt ze zo naar boven van "baas kijk die idioot nou..." :')

Als jonge hond deed ze het trouwens ook niet, als pup hebben we vaak met balletjes geprobeerd en dat snapte ze niet, dus dan de rustigste van het stel er bij genomen zodat ze misschien het gedrag van die zou gaan kopiëren (in de hoop dat het door drong) maar alsnog snapte ze het niet... :=

De herder had het er eerst ook moeilijk mee om het te begrijpen en die begon pas goed te apporteren toen ze al 2 jaar oud was... Die deed eerst hetzelfde als mijn jack... Alleen mijn jack is inmiddels al twee geworden en ze blijft verbaast kijken :=

Verder leert ze dus wel alles snel, zitten, liggen, braaf langs je lopen zonder lijn enz kende ze allemaal in een mum van tijd...

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:46

Heeft ze geen speeltje waar ze vaak mee speelt? Mijn Jack is ook niet echt van de balletjes.. maar als ik met zijn speeltjes gooi vind hij het wel leuk. Ik maak overal een spelletje van, dan leert hij het snelst. Soms moet hij blijven liggen voor hij hetgeen ik gegooit heb mag pakken, etc.. En inderdaad overdreven enthousiast HIIIIIIIIIIEEEEHIIEER roepen.. dan komt hij altijd als een lijpo aanracen :D

Misschien een keer proberen met een Kong waar wat lekkers in zit? En misschien eerst niet zover gooien, en dan een steeds een stukje verder?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:47

Heb een kruising herder en mevrouw vindt veel leuk, maar balletjes? Not her thing. Apporteren? Ze rent liever achter haar eigen staart aan.
Jammer hoor, ik vind het ook altijd geweldig hoe anderen balletjes de zee in mikken en waarbij honden dan helemaal blij het water in springen en helemaal gelukkig zijn dat ze dat balletje mogen brengen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:52

sommige honden houden daar gewoon niet van..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 01:56

Inderdaad delerium, zit dan stiekem altijd jaloers te kijken :')

Ze heeft ook niet echt een favoriet speeltje... Eigenlijk is het helemaal niet zo'n speelse hond, ze ligt veel liever op de schoot of op de zetel te maffen := Zou het kunnen dat Donya gewoon een heel rustig temperament heeft en simpelweg niet speels is? Want ik vraag me altijd af of ik het dan gewoon heel erg fout doe als ze al die dingen niet doet... Vrijwel alle jacks die ik ken zijn welliswaar wel braaf en lief en knuffelig maar die spelen ook allemaal graag... Donya niet. :=

Kong speelt ze wel mee maar gaat ze ook niet achteraan.. Piepspeeltjes is ze niet gek van :') Ze irriteert zich aan dat gepiep denk ik. :')

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:12

Onze hond doet het ook niet! Ik kan best iets weg gooien, en dan eg ik ja pak het chiraa! en dan rent ze, en dan dnek ik jes!! maar dan komt ze erbij in de buurt en dan snuffelt ze er onder het rennen een keer eraan en dan rent ze het kei hard voorbij:P enkele keer pakt ze het wel op, maar 3 meter verder laat ze het maar weer vallen...

wat ze wel erg leuk vind ik al ze iets heeft gejat:P laatst liep ze met een knuffel die niet van haar was naar beneden, had ze stiekem uit bed gejat!!! hahaha, ja dat vind ze dan wel prachtig om te doen! de sneeky-erd :P

nee chiraa is meer van het stoeien met mijn broertje, vriend en vooral mijn moeder daagt ze altijd uit!! hahaha, dan is het echt een beest!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:13

Dus de hond wilt niet apporteren.... ja dus? Jammer dan toch?

Die van ons is gek op balletjes en vind het geweldig om erachteraan te gaan, maar terug brengen? Dat kan je wel vergeten.
Ik heb dus 2 ballen bij me, ik gooi de ene bal, als hij die dan heeft, dan gooi ik de andere bal en dan laat hij de 1ste wel los.

Maar er zijn ook gewoon honden die niet van apporteren houden hoor, ook al is het een jack achtig iets.Als je met haar wilt spelen, zoek dan iets wat jullie allebei leuk vinden i.p.v. wat jij alleen leuk vind.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:26

onze deed het nooit op de hondenschool, mijn vader is toen gestopt :P
Hij rook altijd andere honden , dus hij wist nietmeer wat hij moest doen :D

Ik heb er echt op moeten trainen. Nu doet hij het in de tuin wel.
maarja duitse herder leert makkelijker dan jack russel.

Dus kan me wel inbeelden hoe je je voelt.
onze jack russel heeft het ook nooit gedaan. Te koppig denk ik :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 02:36

josewoos: wat minder kan ook wel :\

NessaX: zou het ook koppigheid zijn ja? :')

First: ja ze stoeit ook vnl met mijn vriend, ik heb het idee dat ze mij meer als knuffelvrouwtje ziet oid want als ze rust wil dan komt ze naar mij :')

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:43

Moehaha je weet hoe ze zijn hé :')

Op de hondenschool in de buurt zag je ook maar 2 jack russels en die deden meer een soort agility.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 02:45

Wat ze ook wel eens doet is dat ze dan wel gaat, dan pakt ze het balletje en als je dan heel enthousiast doet van "Flinke meid goezzo!! Braaff!" dan laat ze het vallen en komt ze vrolijk doen :') Maar tot apporteren komt het nooit. Dat is het verste dat ik haar ooit met een boel enthousiasme gekregen heb :')

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:20

denk ook dat het koppigheid is hoor. Mijn hond deed het ook nooit, die keek erna als je gooide en liep dan gewoon de andere kant op _O-

Als ik dan naar de bal liep om hem te halen, dan rende ze mee en stond maar te springen. Als ik er dan was, pakte ze snel de bal en rende dan er heel hard mee weg zo van "zo jij hebt je loopje gehad en ik heb een loopje met jou genomen :P "