DA of toch maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilco

DA of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 23:57

Hoi...

Ik zit met een dillema. Dinsdag ben ik met mijn kat naar de DA geweest om dat hij zich niet lekker voelde. We konden niet bedenken wat hij had. De DA zij dat hij waarschijnlijk een nierbekkenontsteking heeft. Hij reageerde heel erg toen hij bij zijn rechternier kwam. Hij heeft van de DA een coctail gehad van antibiotica en een pijnstiller. Hij moest de in de loop van de volgende dag weer opknappen. Als dat niet zo was moesten we vandaag weer terug komen. Heel langzaam zagen we dat het weer beter met hem ging. We besloten om vandaag maar niet te gaan. Maar nu het probleem dus. Hij eet amper en drinkt bijna niet. Ik heb getest en hij gaat richting uitdroging. Maarja...omdat hij zich verder weer redelijk goed voelt. Ik heb zoiets van, ik wil wel met hem naar de DA maar omdat hij zich verder goed voelt wil ik het hem niet aan doen om weer naar de DA te gaan. Mijn moeder weet ook niet wat ze er mee aan moet.
Wat zouden jullie doen? Morgen naar de DA of even bellen en vragen wat het slimste is?
B.V.D

Ilco

mysecrets

Re: DA of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:58

Als je kat tegen het uitdrogen aan zit, lijkt mij de beslissing niet zo moeilijk eerlijk gezegd....

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:00

Ik zou ook even bellen en overleggen. Als de dierenarts zegt kom morgen maar kan jij rustiger slapen.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:01

Laurabyoux schreef:
Als je kat tegen het uitdrogen aan zit, lijkt mij de beslissing niet zo moeilijk eerlijk gezegd....

tja mij lijkt het antwoord ook niet moeilijk

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:01

nou lijkt me niet zo moeilijk he :(

Gewoon bellen!!!

Waarom vragen mensen het toch altijd op bokt. Bellen naar de DA kost niets hoor...

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:02

Sluit me aan bij bovenstaand.
Baad het niet, schaad het niet!
Kan altijd beter even bellen voor de zekerheid.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:04

_janet_ schreef:

Gewoon bellen!!!

Waarom vragen mensen het toch altijd op bokt. Bellen naar de DA kost niets hoor...

Mensen vragen om advies...Meer niet. Ik bedoel er verder niets mee. Je bent niet verplicht om te reageren. Ik wwet het gewoon even niet meer. En ik zal niet de enige zijn die een topic opent omdat ze het echt niet weten.

De rest...bedankt...Ik ga morgen even bellen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:05

Bel je morgenvroeg toch naar je DA. :j

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:06

stomme vraag tuurlijk bel je de DA.
dat ga je toch niet op bokt vragen.

sorry hoor kan me hier af en toe zo boos over maken..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:10

Morgen vroeg, als hij nu aan het uitdrogen is..... zucht... slaap lekker....

In de tussentijd misschien een optie, dat je je kat met een spuitje water in zijn bek doet????
Krijgt 'ie allicht nog wat vocht binnen.... kun je de schade misschien nog iets beperken.....

En ik kom ook maar niet meer kijken in dit topic, slecht voor mijn humeur..

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:12

Sjolvir schreef:
Morgen vroeg, als hij nu aan het uitdrogen is..... zucht... slaap lekker....

In de tussentijd misschien een optie, dat je je kat met een spuitje water in zijn bek doet????
Krijgt 'ie allicht nog wat vocht binnen.... kun je de schade misschien nog iets beperken.....

Echte uitgedroogt is hij nog niet. Het hangt er tegen aan. Maarja...ik weet niet wat hij snachts uit spookt. Wat hij dan doet. Hij plast namelijk nog wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:21

Als hij plast zal het nog niet zo heel erg zijn, toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:43

Mijn hemel, ga er mee naar een da. Ik had sowieso laten checken vandaag. Uitdroging is niet niets hoor. Wat wil je dan, wachten tot ie echt is uitgedroogd? Tja dan heb je de poppen aan het dansen.
Ik snap mensen soms echt niet hoor.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:49

Als je een spuitje schoon in huis hebt, zal ik hem anders vanavond nog dwangmatig laten drinken. Uitdroging is heel gevaarlijk voor vele organen en moet niet onderschat worden. Geef hem als je hebt daarbij een beetje kattenmelk, geen gewone melk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:51

Hij is OF goed OF aan het uitdrogen. Als ie echt uitgedroogd IS heb je een dooie kat. Simpel. Uitdroging "hangt er niet tegenaan". Als de turgor verminderd is, is ie aan het uitdrogen en dat is per definitie fout. Zeker als ie een nierbekken ontsteking heeft: Drinken moet ie, zodat de nieren doorspoelen. OF vannacht nog een DA bezoeken voor een flinke dosis onderhuids vocht OF nu met spuitje elk half uur wat water in zijn bek doen en morgenochtend als eerste de DA bellen.

Oja natvoer (dus vlees uit blik) pureren met extra water en wat warm maken wil ook wel helpen om ze aan het eten te krijgen. Dan krijgt ie meteen ook vocht binnen. Dat laatste is echt van levensbelang!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:59

Waarom hier moeite doen om een antwoord van leken te krijgen als je met 1 telefoontje naar de spoeddienst het antwoord kunt krijgen ?.

(dit vraag ik me elke keer af bij dit soort vragen op Bokt).

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:35

lodo schreef:
Waarom hier moeite doen om een antwoord van leken te krijgen als je met 1 telefoontje naar de spoeddienst het antwoord kunt krijgen ?.

Dat bedoelde ik dus ook met mijn reactie.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:48

Uitdroging gaat zeer snel en als jij nu al zegt dat je kat uitdroogt, dan is het straks echt te laat.. Het luistert zo nauw bij een kat (elk dier trouwens), zou als ik jou was nu bij de da zitten..

Snap eerlijk gezegd niet dat je het er op aan laat komen, straks is het diertje verder van huis..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:59

Een dier kan zich niet lekker voelen als hij aan het uitdrogen is.. gelijk even mee naar de dierenarts!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:29

Ilco schreef:
_janet_ schreef:

Gewoon bellen!!!

Mensen vragen om advies...Meer niet. Ik bedoel er verder niets mee. Je bent niet verplicht om te reageren. Ik wwet het gewoon even niet meer. En ik zal niet de enige zijn die een topic opent omdat ze het echt niet weten.

De rest...bedankt...Ik ga morgen even bellen.

Als je het niet meer weet, dan kan ik maar1 ding adviseren en dat is DA. Tenminste dat is wat ik doe als ik het niet meer weet ;)

Uitdrogins is trouwens een nood/spoedgeval. :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:35

lodo schreef:

Ten eerste zijn hier niet altijd leken op bokt.

En wat ik me altijd afvraag op zulke reacties op bokt zoals die van jou, waar ik echt moe van kan worden, dan plaats je toch geen antwoord. Ik denk dat menig TS die hier zoiets vraagt of mensen ervaring hebben dat hun kat ook die verschijnselen zou hebben en wat ze toen hebben gedaan. De bokkers vinden zichzelf hier altijd een DA... Daar word ik nu moe van! Zo, dat is eruit. :)

TS, ik ben benieuwd hoe het met je kat gaat! :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:49

hoi
ik zou toch maar langs gaan ik loop stage bij een dierenarts en die raad het de mensen altijd aan om minstens even te bellen en dan uit te leggen
de da kan dan bepalen wat het beste is
ik zelf kreeg in zo'n geval aan de telefoon vlak voordat ik naar huis ging en die heeft de da ook laten langs komen hellaas niet er bij geweest maar denk dat het verstandiger is langs te gaan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:49

en? DA nog gebeld of ben je al langsgegaan?
Uitdroging is per defenitie slecht dus bij twijfel niet afwachten maar gelijk gaan!

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 23:46

We hebben vanmorgen gekeken hoe het ging. Hij voelde zich al beter en heeft volgens ons al weer wat meer gedronken. Zijn huidje ging al sneller terug dan gisteren. We hebben nu zoiets van als het echt niet goed gaat door een terug val ofzo gaan we van het weekend alsnog naar de DA. Ben zo blij dat hij zich weer beter voelt. En wat het nou was...geen idee.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 23:50

Raveltje schreef:
Uitdroging gaat zeer snel en als jij nu al zegt dat je kat uitdroogt, dan is het straks echt te laat.. Het luistert zo nauw bij een kat (elk dier trouwens), zou als ik jou was nu bij de da zitten..

Snap eerlijk gezegd niet dat je het er op aan laat komen, straks is het diertje verder van huis..

Uitdroging merk je niet zo snel. ALs de DA een dag ervoor heeft gezegt dat hij nog niet uitgedroogt is mag je er vanuit gaan dat hij met 1 dag zonder drinken meteen dood gaat. Uitdroging bij jezelf merk je ook niet zo snel. Iniedergeval ik niet :P.
Ik heb ook niet gezegt dat hij uitgedroogt is. Alleen maar daar naartoe gaat.