hmm. wij hebben ook zo'n konijn, nu doet ie het trouwens niet meer, geen idee waarom niet . maar volgens mij omdat je handen 'zout'(?) smaken, dat vinden ze lekker ofzo.
Thats_Me
Geplaatst: 03-12-09 19:53
Heb je één konijn? Dan kan het zijn dat hij jou ziet als soortgenoot en jouw "vacht" wil wassen. Hij ziet jouw dus als een lief soortgenootje.
Ja ik heb 1 konijn, maar in het weekend logeert er wel een konijn bij hem, dus dan is ie samen .
R0oszs
Geplaatst: 03-12-09 19:55
mijne deed en doet het nu nog steeds, eerst zat ze alleen maar nu zit ze gezellig met z'n tweetjes maar ze likt nog steeds aan me vingers, die andere doet dat niet
zodiacje
Geplaatst: 03-12-09 19:55
kan 2 dingen betekenen:
1) hij heeft behoefte aan zout, hang een liksteen op.
2) hij vind je errug lief! Konijnen houden absoluut niet van knuffelen maar als ze elkaar erg lief vinden en bij hun babytjes geven ze elkaar likjes over hun koppie. Daarom, als je een konijn wilt aaien, is het voor hem het fijnst als je zachte aaitjes geeft over zijn koppie
ik zou zeggen, hang zo'n steente op en wees ondertussen erg blij dat ie je zo lief vind
StalNollie
Geplaatst: 03-12-09 19:56
mijn oude konijntje deed dit ook maar die zat met nog 1 konijn in het hok dus denk niet dat het daarmee te maken heeft. maar eerder inderdaad met het zout op de handen, er zijn namelijk ook speciale zoutblokjes voor konijnen te koop
Destino
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-09 19:57
Hij heeft een steen haha, maar daar likt hij verder vrij weinig aan Maar ik ben blij dat hij me lief vindt! Dat andere konijntje waar hij bij is in het weekend likt hij trouwens ook af en dan sabbelt hij op dr oren..
R0oszs
Geplaatst: 03-12-09 19:58
maar die zoutstenen waren toch niet goed voor ze? zoiets had ik namelijk ergens gelezen
Thats_Me
Geplaatst: 03-12-09 19:58
Likstenen zijn zeer slecht voor knagers en konijnen. Dat is echt heel erge troep dus niet geven.
Het likken betekend niet een te kort aan zout maar echt dat het konijn je lief vind.
Nee dat is waar haha, hij kijkt er ook totaal niet naar om
Manou
Geplaatst: 03-12-09 20:18
Hoe het ook heet, liksteen, knaagsteen, mineralenblok, het is allemaal slecht voor een konijn. Door zo'n steen kunnen ze te veel calcium binnen krijgen waar ze blaasgruis van kunnen krijgen. En verder heeft het geen enkel nut, dus als je er zo een hebt hangen kan je die beter meteen weggooien.
zodiacje
Geplaatst: 03-12-09 20:19
Nou, dan is het optie 2. Dat is toch wel heel erg schattig!
Ja zeker! Het is ook wel een heel lief beest, komt bij me liggen en loopt achter me aan enzo .
Erpel
Geplaatst: 03-12-09 20:20
Normaal likken konijnen elkaar. Ik zou dus als ik jou was er een maatje bijzoeken. Verder zal ik inderdaad ook de liksteen eruit halen in verband met problemen die kunnen ontstaan
Omdat ik van mijn ouders geen 2 konijnen mag, koppel ik hem in het weekend aan het konijn van mijn vriend, dat gaat erg goed. 2 van de 7 dagen zit hij dus met een maatje en als we straks samenwonen zitten ze bij elkaar
Konynen houden volgens mij ook wel van zout. wat wij op onze handen enzo hebben.
_Ananas_
Geplaatst: 04-12-09 01:39
Ha ha herkenbaar, mijn konijntje doet dat ook! Eerst likt ze mijn hand en dan moet ik haar aaien (gelukkig niet terug likken ) Ze heeft een vriendje en is daar stapelgek op maar ze wil ook graag alle aandacht van ons hebben