wat moeten we doen?? onze hond heeft een andere hond gepakt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_hetty

wat moeten we doen?? onze hond heeft een andere hond gepakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 11:31

hallo,

een paar dagen geleden ( 3 dagen terug) heeft onze hond ( langharige duitse herder reu) een andere hond gepakt. ( een waarschijnlijk kruising labrador reu) onze hond is er tussen uit gelipt in huis en heeft toe neen andere hond gepakt. naar mijn idee was er niet heel veel gebeurt. we waren er gelijk bij en hebben onde hond er vrijwel gelijk van af gehaald. maar een dag later kwam de eigenaar van de labrador bij ons aan de deur dat zijn hond helemaal open lag. het moest zo erg zijn dat die hond niet meer poepen kon. maar nu vind ik het verhaal wel wat vaag want de eigenaar heeft hier geen adres achtergelaten waar hij wwont en we hebben de hond ook niet gezien. hij wou geld zien voor het betalen van de veearts kosten. maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. want ik heb die hond nu niet gezien ik weet niet of het wel echt zo erg is wat hij zegt. en hij heeft ook geen adres achter gelaten dus ik kan er ook niet heen om te kijken hoe erg de hond er aan toe is.

wat zouden jullie doen in zo'n geval??

owja het geld kan waarschijnlijk niet uit onze verzekering gehaald worden omdat onze hond ons ontglipt was dus hij liep los. en in de bebouwdekom mag een hond niet los lopen.

_00_0

Re: wat moeten we doen?? onze hond heeft een andere hond gepakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:32

zou toch vragen om een dierenarts rekening te zien, wie de DA is eventueel die DA bellen. Je moet sowieso wat bewijs hebben voordat je betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:34

Ik zou het toch even bij de verzekering neerleggen en vragen wat er moet gebeuren. Daarnaast moet je even een (kopie) van de factuur van de behandelende DA zien zodat je weet dat deze man jullie niet in de maling neemt.

Over dat je niet zeker weet of het wel waar is: Hondenbeten zijn erg naar en vallen soms niet echt op. Wij hadden ook een hond die eens is aangevallen, in eerste instantie leek er niets aan de hand maar thuis hadden we hem grondig onderzocht en bleek hij wel degelijk bijtwondjes te hebben.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:35

Dat die eigenaar eerst eens zijn DA-kosten gaat bewijzen met een schriftelijk geschreven papier/bewijsstuk van de DA.
Ik zou niets gaan betalen zolang er geen bewijs is van DA kosten.
Kan hij dat aan jou niet leveren zou ik helemaal niets betalen. Dan kan hij er gelijk een 'zaak' van maken, maar moet hij sowieso het bewijs van de DAkosten leveren en dat zal ie allicht niet kunnen dan.

Je hebt helaas zo van die mensen die elke gelegenheid aangrijpen om er munt uit te slaan hé... Dus wacht het af!

MiSz_SaNdY

misschien dierenarts in de buurt bellen en uitleggen enz
en als hij weer kom eerst adres vragen dieren arts verklaringen en de rekeningen

Caira

heel vervelend maar idd wel jullie verantwoording. als het goed is valt je hond onder je aansprakelijkheidsverzekering dus ik zou je verzekeringspersoon bellen voor advies.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:36

Ik zou ook eerst wat bewijs willen hebben, voordat je betaald. Maar je bent er dus zelf bij geweest? Dan heb je toch wel een indruk van hoe erg het was? Ik zou dan ook zeker wel mijn twijfels hebben. Niet zomaar betalen dus.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:37

Ik zou afwachten. Als hij nog n keer langskomt met het verhaal dat hij geld wil hebben, vragen om de DA rekening. En dan eventjes de betreffende DA bellen of alles wat hij gedaan heeft echt gevolg was van de beet van jouw hond.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:38

Als het echt zo is zoals de meneer zegt dan heeft hij vast ook wel een factuur van de dierenartskosten en het telefoonnummer van de dierenarts zodat je zelf ook op de hoogte gesteld kan worden...
Ik heb helaas al genoeg mensen gezien die dachten een slaatje uit een soortgelijk geval te slaan maar als puntje bij paaltje kwam was er bijna niets aan de hand...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:39

Ik zal ook om de desbetreffende dierenarts vragen, en die vervolgens opbellen om verhaal te halen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:39

Wanneer deze man jullie de dierenartsrekening kan overleggen, is het niet meer dan redelijk dan dat jullie die betalen. Maar zonder rekening lijkt me dat niet.
Het is overigens wel zo dat honden heel gemene bijtwonden kunnen maken die je later pas goed ziet, klein gaatje aan de buitenkant en flink diep en groot aan de binnenkant.

Als deze meneer geen adres heeft achtergelaten zal hij dus nog een keer aan de deur moeten komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:41

Barvrouwke schreef:
Ik zal ook om de desbetreffende dierenarts vragen, en die vervolgens opbellen om verhaal te halen.

Waarom zou je verhaal moeten halen, zo erg is het toch niet? De beste man heeft tot tegendeel bewezen in elk geval recht op het voordeel van de twijfel.
Als dit verhaal omgekeerd op bokt staat wordt er ook gelijk geroepen dat de persoon van de aanvallende hond moet betalen.
Gewoon rustig wachten tot de man terugkomt, da rekening vragen en naam adres en verzekering van de man en laat de verzekering het dan maar uitzoeken.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:45

Caira schreef:
Barvrouwke schreef:

Waarom zou je verhaal moeten halen, zo erg is het toch niet? De beste man heeft tot tegendeel bewezen in elk geval recht op het voordeel van de twijfel.
Als dit verhaal omgekeerd op bokt staat wordt er ook gelijk geroepen dat de persoon van de aanvallende hond moet betalen.
Gewoon rustig wachten tot de man terugkomt, da rekening vragen en naam adres en verzekering van de man en laat de verzekering het dan maar uitzoeken.

Het lijkt mij niet meer dan logisch om van een onafhankelijke partij te horen hoe er de schade is, als deze er al is. De DA krijgt zijn geld toch wel, het zal hem een worst wezen wie gaat betalen.
Verhaal halen, hoef je niet als een negatief iets te lezen. Wat betreft, het omgekeerde verhaal, dan vind ik het ook netjes dat je bewijs toont!

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 11:45

sifra01 schreef:
Ik zou ook eerst wat bewijs willen hebben, voordat je betaald. Maar je bent er dus zelf bij geweest? Dan heb je toch wel een indruk van hoe erg het was? Ik zou dan ook zeker wel mijn twijfels hebben. Niet zomaar betalen dus.

ja ik was er bij naar mijn toen de hond het huis uit vloog ben ik er gelijk achter aan gegaan. naar mijn idee is er niet heel veel gebeurt. nu weet ik dat reu tegen reu heel hard er ana toe kan gaan. het was eigenlijk meer blaffen en grommen. onze hond heeft hem 1 x aangevallen en dat was wel rug achterhand. maar had eigenlijk niet door dat het zo erg kon zijn. zo erg zag het er niet uit.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:47

Bijtwonden vallen vaak pas op als ze gaan ontsteken enz. Vaak bloeden deze wonden net en gaan ze heel gauw dicht en gaan dan onsteken. Bij ons in de praktijk komen vak mensen die pas na dagen in de gaten hadden dat er toch iets mis was of een aantal uren later als het gaat ontsteken.

Mijn Dh heeft een paar weken terug met een andere DH die hier logeren was gevochten. Mijn hond hadt zichtbare verwondingen en bij de andere was niks te vinden. Maar deze liep en dag later wel kerupel met een dikke onstoken poot dus als nog behandelen.

Ik zou naar een uitgebreide rekening met beschrijving vragen van de dierenarts. Dat is heel normaal en heb je ook nodig voor de verzekering. Willen ze dit niet, dan niet verder op in gaan

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:50

Heel vervelend!

Ik heb vroeger ook zoiets gehad met mijn Bullmastiffreu. Ik had hem nog maar net en wist niet precies hoe hij op andere honden reageerde en was daarom al heel voorzichtig.

Ik passeerde een mevrouw met een Airdale teef, die teef greep mijn kleine kruisinkje, ook een teefje en mijn reu bedacht zich geen moment en dook op de Airdale. Die mevrouw en ik hadden trouwens beide de honden aan de riem.

Ik ben met haar meegegaan naar de dierenarts, en hoewel het van buiten mee leek te vallen, bleken de wonden toch erg diep te zijn. Heeft me een flinke gekost en ik ben daarna nog voorzichtiger geworden met andere honden.

Gelukkig waren die mevrouw en ik het eens, dat het een ongeluk was. Samenloop van omstandigheden.

Als ik jou was zou ik even netjes om een factuur vragen. Je wil geen problemen en je wilt dit netjes oplossen. Je had er voor moeten zorgen dat je hond niet kon ontsnappen. Nou ja, dit is nou eenmaal gebeurd en nu is het zaak om het samen zo netjes als mogelijk op te lossen.

Ik zou zelf even rondkijken of ik deze meneer nog eens tegen kwam en zeggen dat je best wil betalen maar even een rekening wil zien, of een telefoonnummer van de betreffende dierenarts wilt hebben. Vaak moet de hond voor een nabehandeling op consult komen, bijtwonden zijn gemeen , vooral als het hard is gegaan. Daar ben je met 1 behandeling niet af. Biedt aan om even mee te gaan. Dan laat je jezelf van je goede kant zien, stukje interesse en dat is voor de eigenaar vand e andere hond ook erg fijn.

Jullie komen er vast wel uit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:57

Hoi,

jeej vervelend dat het gebeurt is. Ik zou sowieso NIET zomaar contant betalen hoor! Ik zou wachten tot de man belt of terug komt. Pas na dat hij een officiele rekening van de DA kan overleggen zou ik betalen, maar dan wel overmaken en NIET CONTANT. Zo kun je altijd bewijzen via een bankafschrift dat je hem betaald hebt. En maak een kopie van de DArekening voor jezelf!!!

Misschien wordt het vergoed via de verzekering en die willen dan sowieso ook een duidelijke DA rekening zien van die meneer. Maar als de rekening meevalt is het denk ik beter om zelf te betalen (eigen risico, stijgende premiekosten). Maar daar moet je even voor bellen als je eenmaal weet over wat voor een bedrag het gaat. Heeft de man een duidelijk bedrag genoemt en gezegd dat hij bij de DA is geweest?????

Dus nu is het wachten tot de man zich weer meldt en pas dan kun je verder stappen ondernemen. Maar laat je niet overhalen iets te betalen zonder dat je een duidelijke rekening hebt (let daarbij op de datum en of het wel de juiste hond betreft!!!!). Bij twijfel DA bellen voor duidelijkheid. En nooit contant betalen hé.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 03-12-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Re: wat moeten we doen?? onze hond heeft een andere hond gepakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:59

Niets betalen of toegeven. Laat hem eerst maar met een rekening van de DA komen, daarna kan jij je verzekering bellen. Hond valt onder je WA verzekering, ongeacht of hij los mocht lopen of niet :)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:01

bedankt voor alle (snelle) reacties hier kan ik wat mee.

er zitten goede tips bij.

maar is het niet raar dat die eigenaar niet gelijk zijn adres heeft achtergelaten voor evt de verzekering of dergelijke?
dat zou ik persoonlijk wel doen. ook omdat ik zelf ( uit belangstelling en controle) de hond wel even wil zien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:04

nicole_hetty schreef:

maar is het niet raar dat die eigenaar niet gelijk zijn adres heeft achtergelaten voor evt de verzekering of dergelijke?
dat zou ik persoonlijk wel doen. ook omdat ik zelf ( uit belangstelling en controle) de hond wel even wil zien.

Vind ik wel ja! Heeft de man een duidelijk bedrag genoemt? En heeft hij gezegd dat hij bij de DA is geweest? Als hij langs komt en hij doet moeilijk zeg je desnoods dat je een duidelijk gespecificeerde DA rekening nodig hebt voor je verzekering!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:05

Een paar maanden terug gebeurde dit ons ook, maar onze hond was de gene die aangevallen werd. De mensen zeiden meteen als er schade is dan betalen wij de dierenarts. In eerste instantie leek er niets aan de hand, wat gekneusd, maar een paar dagen later bleek hij een onderhuidse ontsteking te hebben door een bijtwond (hond heeft zeer dikke vacht hierdoor hadden we dit niet gezien) Ik heb contact opgenomen, het was zaterdag, dat ik naar de dierenarts wou, geen probleem. Hond moest een drain en veel antibiotica, dit is allemaal heel erg netjes afgehandeld. Alle rekeningen zijn betaald en ze kwam ook nog met een bosje bloemen en chocolaatjes omdat ze het zo erg vond. Als de gene waar de hond van is weer komt, laat hem dan de dierenartsrekening mee nemen, neem eventueel zelf contact op met die dierenarts om te vragen of dit door bijtwonden komt. Ik heb alles met deze mensen overlegd en elke dierenartsrekening laten zien.
Succes er mee!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:06

Jouw verzekering zal het geld rechtstreeks overmaken aan de eigenaar van de "gebeten" hond, maar zal wel vragen om de rekening op te sturen......
over het algemeen neemt de verzekeraar hierover zelf contact op met het slachtoffer.
Dus als die meneer weer bij jou aan de deur komt dan vraag je hem vriendelijk om zijn gegevens zodat jij die door kunt geven aan jouw verzekering.
Weigert deze meneer, nou dan heeft ie pech.
gewoon je poot stijf houden en zeggen dat een eventuele vergoeding alleen via de verzekering komt!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:06

Als het zo erg was had hij vast wel naam en adres achtergelaten en de rekening van de DA meegenomen.

Ik gok dat hij er op hoopte dat jullie van schrik ter plekke hem geld zouden geven ;) Hoop mensen zouden dat echt wel doen onder het mom van goh wat erg, en natuurlijk het was onze hond dus wat zijn de kosten.... }:0

Ik zou graag de hond zien, de rekening en de DA spreken als ik jou was......

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:07

Delphi schreef:
nicole_hetty schreef:

Vind ik wel ja! Heeft de man een duidelijk bedrag genoemt? En heeft hij gezegd dat hij bij de DA is geweest? Als hij langs komt en hij doet moeilijk zeg je desnoods dat je een duidelijk gespecificeerde DA rekening nodig hebt voor je verzekering!

nee hij kwam vroeg hoe we het moesten doen want de DA was al geweest bij hem. hij heeft geen bedrag genoemt. hij heeft eigenlijk alleen gezegt wat er met de hond aan de hand was en dat hij geld wou zien. omdat ik best wel overdonderd was dat hij aan de deur kwam ( omdat ik niet verwacht had dat het zo erg was als dat hij zei) heb ik er ook niet aan gedacht een adres of dergelijke te vragen. eigenlijk ook wel dom van mij.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:12

Waarschijnlijk is hij net zo erg geschrokken.

We kunnen er wel allemaal vanuit gaan dat die man probeert jullie een poot uit te trekken, maar hij kan net zo goed zelf van streek zijn.
Dus als je weet waar hij in de buurt woont zou ik toch even gaan zoeken. Misschien heeft hij een naam achter gelaten en kan je in het telefoonboek iets opzoeken.
Het is voor jullie beide heel vervelend. Maar zoiets kan gebeuren, dat heb je met ongelukjes. Dikke vette pech.