Volgende week komt onze ragdoll! Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Volgende week komt onze ragdoll! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 09:59

Eigelijk wou ik er pas een kat bij als we gingen verhuizen, we wonen op een flat 3 hoog met onze twee katten.
Ik wou er altijd al een kat bij, en dan wist ik zeker dat ik een Ragdoll wou! Ik heb altijd huis/tuin en keuken katten gehad, maar als ik een foto zag op bokt van iemand met een Ragdoll werd ik weer op slag verliefd!
Op marktplaats zag ik een oproep van mensen die hun Ragdoll van 10 maand weg deden, omdat de andere katten buiten kwamen, en zij niet. Ze verveelde zich ontzettend wanneer ze alleen was dan. Én ze woonde dichtbij. Dus na een aantal keer heen en weer mailen was er eruit, ik doe het!

Dinsdag gaan we kijken, en nemen we haar als het goed is ook gelijk mee. Ik hoop dat onze katten een beetje lief voor haar zullen zijn, maar er zal uiteraard wel een beetje geblazen worden...
Zal ik haar gelijk los kunnen laten in huis? Of eerst apart houden?
Hier een foto van deze prachtige dame! (ontvangen over mail van huidige eigenaar, dus legaal :D)
Ze heet Diva, en die naam houd ze ook vind ik mooi bij haar passen.

Afbeelding

Cassidy

Re: Volgende week komt onze ragdoll! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:48

Wat een beauty, gefeliciteerd! Ik hoop dat ze een beetje kan wennen aan je andere huisgenootjes...

timokyana

Re: Volgende week komt onze ragdoll! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:50

een echte diva ;-)
Hopelijk klikt het!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:55

Wat een mooierd.
Wat het beste is, gewoon meteen loslaten en haar de kans geven om het huis en de andere katten te laten kennen. Het kan zijn dat je dr ff kwijt bent (toen onze kat kwam zat 't sukkeltje 3 dagen onder de bank := )
Veel plezier met deze Diva!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:56

Wat een mooierd zeg!
Van te voeren alle katten hun nagels knippen, ook de nieuwe poes, dan de nieuwe poes even loslaten in huis en de anderen even opsluiten. Als de nieuwe poes lekker op ontdekking uit geweest is en dus diverse verstopplekjes heeft gezien kun je de andere loslaten. Gaat dat niet dan weer even uit elkaar halen of in ieder geval als je niet thuis bent en misschien ook snachts. Hou ze onder toezicht tot je ziet dat het goed gaat.
Succes!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:58

cissy schreef:
Wat een mooierd zeg!
Van te voeren alle katten hun nagels knippen, ook de nieuwe poes, dan de nieuwe poes even loslaten in huis en de anderen even opsluiten. Als de nieuwe poes lekker op ontdekking uit geweest is en dus diverse verstopplekjes heeft gezien kun je de andere loslaten. Gaat dat niet dan weer even uit elkaar halen of in ieder geval als je niet thuis bent en misschien ook snachts. Hou ze onder toezicht tot je ziet dat het goed gaat.
Succes!

Nagels knippen doen we altijd al, als ze weer blijven haken in de dekens ofzo dus dan idd maar een keertje vaker doen. Maar ik denk niet dat ze uithalen. Hooguit keertje blazen of grommen.
Bedankt voor de tips!