iemand ervaring met staffords/pittbulls/kruisingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prestige___

iemand ervaring met staffords/pittbulls/kruisingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:18

Hey,
sinds een paar maanden wil ik weer erg graag een hond :)
Ik ben opgegroeid met een duitse herder,golden retriever en een husky ,het waren allemaal zeer lieve honden en natuurlijk goed opgevoed.
Nu hebben we al een jaar geen honden meer,en daarom wou ik graag weer een duitse herder .
Aangezien ik nog niet meteen mag,omdat mijn vader buiten een hondenhok enzo will zetten,en het huis nog niet helemaal af is, gaat het nu nog niet meteen.
Onze husky hadden wij geadopteerd in het asiel,in dit asiel kun ja als vrijwilliger gaan wandelen met de honden daar.
Dus dacht ik van ja,als ik nu nog geen hond heb ga ik ermee gaan wandelen in het asiel.
Dus ik naar het asiel,en in de voorlaatste kooi zat zo'n mooie duitse herder,dus toen vroeg ik of ik ermee kon wandelen.
Maar ze was die dag al buiten geweest,en aangezien ze het liefst hebben dat iedere hond buiten gaat stelde hij voor dat ik met tyson ging gaan wandelen..
Voor mij was dat goed,toen ging hij tyson gaan halen.
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van die honden,gewoon van uiterlijk enzo ook.
Het is dus een stafford,wat voor 1weet ik niet precies ( amerikaans,terrier,bull of engels ) ik ken eigenlijk niets van dat ras. :P
Maar eens ik ermee begon te wandelen vond ik het echt een zalige hond,hij is super lief,luisterd super goed enzo.
En ik vind hem ook heel mooi,hij heeft net zo de kleur van een tijger :+
Van het asiel weet ik dat hij afgestaan is,rede waarom weten ze niet.
Dat vind ik natuurlijk erg vervelend dat je de achtegrond niet weet.
ik ga nu bijna iedere dag gaan wandelen met tyson,en ben er echt verliefd op.het is echt zo een lieve hond.
Hij komt wel absoluut niet overeen met andere honden := maar zo een groot probleem zou dat niet zijn.
Nu was ik even aan het googlen,op staffords en vond ik deze site : http://www.tegenpitjes.info/
ik vraag mij nu af,of all die honden werkelijk zo zijn?
Iemand in mijn famillie heeft ook een pittbull die dan zeer goed opgevoed is en nog nooit iemand of een andere hond heeft gebeten,maar toch vertrouw ik die hond nooit helemaal...
heeft iemand hier een stafford /pittbull of kruising? wat zijn jullie ervaringen?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:21

Hallo,

wij hebben op ons bedrijf al de 2de engelse stafford, superlieve honden alleen als ze wat ouder worden zijn ze heel dominant naar andere honden......de onze hebben nog nooit een andere hond gegrepen, maar oppassen is absoluut een vereiste, want als ze eenmaal vast hebben laten ze niet meer los!
Maar als gezins hond zijn ze super, ze noemen ze ook wel de katten onder de honden...

wel zijn onze honden raszuiver met stamboom, dit is erg belangrijk voor als je hond wel een ander aanvalt of wegloopt.

Nickeltje

Re: iemand ervaring met staffords/pittbulls/kruisingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:15