sinds een paar maanden wil ik weer erg graag een hond

Ik ben opgegroeid met een duitse herder,golden retriever en een husky ,het waren allemaal zeer lieve honden en natuurlijk goed opgevoed.
Nu hebben we al een jaar geen honden meer,en daarom wou ik graag weer een duitse herder .
Aangezien ik nog niet meteen mag,omdat mijn vader buiten een hondenhok enzo will zetten,en het huis nog niet helemaal af is, gaat het nu nog niet meteen.
Onze husky hadden wij geadopteerd in het asiel,in dit asiel kun ja als vrijwilliger gaan wandelen met de honden daar.
Dus dacht ik van ja,als ik nu nog geen hond heb ga ik ermee gaan wandelen in het asiel.
Dus ik naar het asiel,en in de voorlaatste kooi zat zo'n mooie duitse herder,dus toen vroeg ik of ik ermee kon wandelen.
Maar ze was die dag al buiten geweest,en aangezien ze het liefst hebben dat iedere hond buiten gaat stelde hij voor dat ik met tyson ging gaan wandelen..
Voor mij was dat goed,toen ging hij tyson gaan halen.
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van die honden,gewoon van uiterlijk enzo ook.
Het is dus een stafford,wat voor 1weet ik niet precies ( amerikaans,terrier,bull of engels ) ik ken eigenlijk niets van dat ras.

Maar eens ik ermee begon te wandelen vond ik het echt een zalige hond,hij is super lief,luisterd super goed enzo.
En ik vind hem ook heel mooi,hij heeft net zo de kleur van een tijger

Van het asiel weet ik dat hij afgestaan is,rede waarom weten ze niet.
Dat vind ik natuurlijk erg vervelend dat je de achtegrond niet weet.
ik ga nu bijna iedere dag gaan wandelen met tyson,en ben er echt verliefd op.het is echt zo een lieve hond.
Hij komt wel absoluut niet overeen met andere honden

Nu was ik even aan het googlen,op staffords en vond ik deze site : http://www.tegenpitjes.info/
ik vraag mij nu af,of all die honden werkelijk zo zijn?
Iemand in mijn famillie heeft ook een pittbull die dan zeer goed opgevoed is en nog nooit iemand of een andere hond heeft gebeten,maar toch vertrouw ik die hond nooit helemaal...
heeft iemand hier een stafford /pittbull of kruising? wat zijn jullie ervaringen?