Pelryo schreef:toch wil ik er bij blijven... dan al niet perse in dezelfde ruimte, maar ik wil er al zeker zijn. Ik wil er zeker van zijn dat zijn 1e ervaring leuk is en ik vertrouw niet zomaar iemand op zijn woord. En een muilkorf lijkt mij niks maar goed en zo'n pilletje lijkt mij het uiterste.
bedankt voor de tip van de ABHB
Bij ons in de trimsalon als het dus echt niet gaat en de hond dus ook bijt etc maar verder gewoon "rustig" blijft, krijgt gewoon even een snoetje om... de hond geeft er verder niks om is gewoon voor ons eigen veiligheid. Je heb sommige honden die al willen bijten als je hun poot optrekt of hun staart borsteld.. onnodig happen dus en echt dominantie gedrag.
Wij zullen een hond echt geen pijn doen, tuurlijk heb je soms wat gevoelige plekjes maar een hond met goed karakter zal je dan niet naar je zien bijten, de bijters hebben dan ook echt een pure dominatie gedrag.
Mocht een hond nou echt helemaal over de zeik gaan en het gaat gewoon echt niet ( dit gebeurd trouwens zelde tot nooit!!)
Dan bellen wij de eignaar op vragen die om te komen, leggen de situatie uit en proberen het e.v.t nog even met eigenaar en anders moet er eerst een pilletje gehaald worden.
de hond gaat nou eenmaal voorop en we willen idd niet dan de eerste ervaring een hel is.
Hoe goed je ook je best doet, geen 1 hond vind de trimsalon leuk ( uitzonderingen zijn er altijd zo als die van
, koningspoedels!)
Je haalt ze namelijk uit hun omgeving, stopt ze in bad, droogt ze met een fohn en tja zeker met een grote hond ben je gauw 3 uur aan het plukken en trutten aan de hond... Die dan 3 uur lang op tafel staat..
Dus nee 'leuk' wordt het nooit, wel doen wij ons best het voor de hond zo goed mogelijk te doen bijv als ze veel klitten hebben scheren wij de hond, dit doet de hond geen zeer! Sommige eigenaren zijn dan wel eens teleurgesteld omdat hun hondje in ene kort is ( uiteraard geven we het van te voren wel even aan!) maar begrijpen het ook dat we niet met mega klitten met een kam er door heen kunnen en dit de hond gewoon veel zeer gaat doen.
Ik denk dat je toch een beetje vertrouwen in een trimsalon moet hebben, ze komen dagelijks verschillende honden tegen van vervelend, goed en angst! Als het echt niet met je hondje gaat zullen ze je altijd opbellen