Het is toch te gek voor woorden? Hondje gered..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Het is toch te gek voor woorden? Hondje gered..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 23:29

Wat wij nou meegemaakt hebben...

Vanavond fiets ik met mn zusje terug uit het centrum en komen we door een oude wijk hier. Slingerweggetjes, hoekjes en gaatjes en kleine huisjes. Mn zusje verteld net dat ze daar eens bijna is aangereden, we komen de hoek om en daar staat midden op de weg een klein wit hondje, geen eigenaar in de buurt... Als we met de auto waren geweest hadden we hem zomaar aan kunnen rijden.
Dus, beestje van de weg gelokt en maar aanbellen bij de buren. Eerst huis doet na een hoop moeite open, jaja, gevaarlijk hoor, twee meiden om half 10 's avonds. Jongen zei dat hij hem wel had gezien maar dacht dat er wel een eigenaar bij hoorde. Lijkt me logisch, maar waar is die dan?
Volgende huis, precies hetzelfde verhaal. Vrouw wist niet, maar had het hondje tien minuten geleden ook al gezien. Lekker laten lopen toch, vooral geen zorgen over aanrijdingen maken. Arm beest.
Die vrouw wees ons door naar een ander huis, waar na drie keer bellen iemand open deed die wist hoe hij heette en ongeveer waar hij vandaan kwam. Eigenaresse schijnt niet helemaal 100 % te zijn en Rakker ontsnapte wel vaker. Hij wees ons door een paar straten verderop. Hond aan de schouderband van de tas gedaan en maar die kant op gelopen.
Daar liet net een jongen een vriendin uit, dus wij meteen vragen. Nee, hij kende de hond niet en ook de beschrijving van de vrouw kon hij niets mee. Nou goed, wij weer verder.
Volgende huis ook niets, dus weer verder gelopen. Volgende huis deed na even wachten weer iemand open en die kende hem! Stuurde ons naar het huis een stukje terug.
Daar aankomen is het gewoon het huis naast de jongen die buiten stond. En die dus niet eens de hond of de buurvrouw (her)kent, apart..
Wij bellen aan, zien iemand de gang inlopen die daar nog vrolijk door blijft praten. Terwijl die arme hond braaf voor de deur zat. Na 2x bellen doet ze eindelijk open. Hond rent het huis in, dringt niet eens tot haar door en kijkt ons schaapachtig aan.
Maar even verteld dat we haar hond van de straat geplukt hebben.
'Owh ja, dat doet hij wel vaker. Mijn vriendin is er en hij zal wel naar buiten zijn gerend..'
Euhm, misschien beter opletten? Beestje had wel plat kunnen zijn. Dat scheen niet echt door te dringen dus we zijn maar vertrokken, maar dit is toch te bizar voor woorden?

Voelde me echt zo'n figuurtje uit die nieuwe reclame van Menzis ofzo.
Nouja, ook weer een goede daad verricht.

Yessy

Re: Het is toch te gek voor woorden? Hondje gered..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:32

Lekker dan... 'doet ie wel vaker' sja op een dag doet 'ie het voor de laatste keer....

Idd weer een goede daad verricht, meer kun je niet doen in dit soort gevallen denk ik :n

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:36

tsss je zou toch bijna t huis inrennen om t dier te redden van de eigenaar?
goed gedaan!!!
(ikzelf pluk ook echt alles van straat!)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:37

Super van jullie dat jullie je over dit hondje ontfermd hebben meiden! :)
Waarschijnlijk zal ze de hond niet eens missen als hij niet meer thuiskomt... Rare mensen heb je toch rondlopen he ;(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:12

Sja, dit soort dingen gebeuren helaas wel vaker vraag me dan ook echt af wat die mensen met dieren moeten als ze al niet eens de moeite nemen om ervoor te zorgen dat ze niets kan overkomen, er kwam zeker ook geen bedankje af of wel TS?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:16

Zo laten wel meer mensen hun hond uit, deur open hond naar buiten plasje doen, hond blaft voor de deur en mag weer naar binnen.
Normaalste zaak van de wereld blijkbaar.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:19

Cissy dat klopt! ik ken ook mensen die zo gemakzuchtig zijn niet normaal toch!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 14:33

SecretLIN schreef:
Sja, dit soort dingen gebeuren helaas wel vaker vraag me dan ook echt af wat die mensen met dieren moeten als ze al niet eens de moeite nemen om ervoor te zorgen dat ze niets kan overkomen, er kwam zeker ook geen bedankje af of wel TS?

Nou, ze zei wel dankjewel, maar of het echt gemeend was...

Ik ben blij dat jullie het met mij eens zijn. Ik vond het zo apart. Nog vreemder dat ze hem niet miste...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:35

cissy schreef:
Zo laten wel meer mensen hun hond uit, deur open hond naar buiten plasje doen, hond blaft voor de deur en mag weer naar binnen.
Normaalste zaak van de wereld blijkbaar.

Mijn buren zijn nóg gemakzuchtiger... die laten de hond gewoon even in de achtertuin zijn 'ding' doen.

:roll:

Waar heb je dan een hond voor vraag ik me af.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:13

jezus lekker is dat zeg! Ik zou helemaal in paniek zijn....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:17

nou ,volgens mij doen duizenden katten bezitters niet anders als deze mensen met dit hondje doen,deur open en laat ze het maar uitzoeken,met alle gevaren die de dieren lopen,tis voor mij om het even ,hond of kat....

en mijn honden komen ook niet verder als de achtertuin...en toch hebben die een beter leven als menig hond die 3x per dag aan een riem van een meter een half uurtje worden uitgelaten...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:20

nou weinig kattenbezitters zullen hun kat loslaten aan een weg waar die overreden kan worden. Wij wonen in een doodlopende straat dus wij hebben gelukkig niets te vrezen. Als wij aan een redelijk drukke weg zouden wonen... nee dan worden het tuin of binnen katten

Liezel1

Tja, zo heb ik een aantal jaar geleden een Jack Russel gevonden, waarvan de eigenaar pas 24 uur nádat ik het beestje had gevonden, doorhad dat hij een hond miste...

saarie

Zo heb ik vorige week een 35-jarige, bijna blind en dove shetlander van de straat geplukt. Rijden best veel auto's daar, diertje stond midden op de weg, slecht weer, slecht zicht, levensgevaarlijk! Na een paar huizen aan te bellen kwam ik bij de eigenaar: Oooh ja, dat doet Flipje wel vaker.... :( :( :(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:33

lifaya schreef:
nou weinig kattenbezitters zullen hun kat loslaten aan een weg waar die overreden kan worden. Wij wonen in een doodlopende straat dus wij hebben gelukkig niets te vrezen. Als wij aan een redelijk drukke weg zouden wonen... nee dan worden het tuin of binnen katten

? nou,er lopen echt zat katten los aan drukke wegen hoor,weet eigenlijk niet beter,die 2 die ik voor mijn auto kreeg ,liepen toch ook aan een drukke weg...

en je wil toch niet zeggen dat er geen katten dood gereden worden??

naar mijn inziens worden er jaarlijks meer katten als honden dood gereden... en ja,dan zeg ik toch,wat die mensen met dat hondje doen,dat doen elke dag tig kattenhouders...het is echt niet anders of je nu je hond of kat buiten de deur gooit voor mij..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:42

Er worden ook veel te veel katten doodgereden, om die reden heb ik een grote ren voor mijn katten. Het is 'normaler' om je kat buiten los te laten lopen dan je hond, wat mij betreft vind ik dat je als je dieren neemt er ook goed voor moet zorgen en ze niet buiten aan hun lot moet overlaten, zeker niet als je in een drukke buurt woont. Een ander hoeft geen last van mijn dieren te hebben die loslopen.
Deze discussie vind je regelmatig terug op bokt en er zijn ook zat topics over te vinden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:44

kimmie261 schreef:
lifaya schreef:

? nou,er lopen echt zat katten los aan drukke wegen hoor,weet eigenlijk niet beter,die 2 die ik voor mijn auto kreeg ,liepen toch ook aan een drukke weg...

en je wil toch niet zeggen dat er geen katten dood gereden worden??

naar mijn inziens worden er jaarlijks meer katten als honden dood gereden... en ja,dan zeg ik toch,wat die mensen met dat hondje doen,dat doen elke dag tig kattenhouders...het is echt niet anders of je nu je hond of kat buiten de deur gooit voor mij..

helemaal mee eens!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:47

@cissy:ik weet het,ben ook een groot voorstander dat katten aan huis gehouden worden,maar zou wat zijn als iedereen een topic zou openen omdat ze een loslopende kat op de openbare weg gevonden hebben,en hoe schandalig die eigenaren wel niet zijn..

snap de ophef eigenlijk niet zo,wat is het verschil dan tussen een hond en een kat..horen beide niet zonder eigenaar op een openbare weg te lopen,lijkt mij... :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:48

Ik ben dan ook een gemakzuchtig mens schijnbaar. S'ochtends zet ik namelijk de voordeur open en hij komt vanzelf wel weer binnen. (ik woon in Amsterdam, maar echt druk is het hier niet en een park is om de hoek)

Ditzelfde doe ik ook s'avonds.

Maargoed als ik mijn ontbijt binnen heb en de krant heb gelezen kleed ik me om en ga ik ruim een half uur met m hardlopen. En ook smiddags rond 4 uur mag meneer weer een uur naar buiten. Dus ik denk dat hij niks te klagen heeft.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:41

kimmie261 schreef:
@cissy:ik weet het,ben ook een groot voorstander dat katten aan huis gehouden worden,maar zou wat zijn als iedereen een topic zou openen omdat ze een loslopende kat op de openbare weg gevonden hebben,en hoe schandalig die eigenaren wel niet zijn..

snap de ophef eigenlijk niet zo,wat is het verschil dan tussen een hond en een kat..horen beide niet zonder eigenaar op een openbare weg te lopen,lijkt mij... :)

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Maar kimmie261 zoiets mag je niet zeggen he! dat katten loslopen wordt al heel normaal beschouwd want ze binnen houden of buiten in een ren of in je eigen tuin da's pas zielig volgens de meeste kattenbezitters..

Gelukkig heb ik onze 4 zwerfkatten (ook van de weggeplukt) lekker binnen leven

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:51

Zo plukte ik laatst een Heilige Birmaan van de drukke straat..
Leek me niet echt een buitenkat (was keurig geborsteld en die beesten zijn toch nog behoorlijk duur).
Meegenomen naar huis en toen maar in de buurt gaan vragen.
Kwam uiteindelijk uit bij een huis aan het eind van de straat waar ze ook een hond hebben die regelmatig op de straat loopt. Hun bleken de eigenaar te zijn.. Dochterlief had haar naar buiten gelaten omdat ze het zo zielig vond om haar binnen te houden. Daarom mocht ze 'savonds naar buiten.
Nee, tis vooral niet zielig als zo'n beest onder de auto komt.
Het stikte trouwens in de buurt van de krolse katten die overal om haar heen zaten te bleren.
Dus hopelijk is ze gesteriliseerd, want het beestje was nog geen half jaar oud..

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:59

Om nou te zeggen dat katten binnen horen vind ik weer te kort door de bocht!
Mijn kat wordt gek als hij binnen moet zitten. Katten horen buiten te spelen, te klimmen en te jagen.
Dan van mij maar kort door de bocht gezegd: Liever mn kat lekker buiten en erg gelukkig, met een kans dat hij ooit eens aangereden kan worden, dan een kat dat hier 15 jaar wat binnen zit te janken en door het raam naar de vogeltjes kan kijken, arm beest.

Wij wonen wel aan een grote dorpsweg, maar erg veel verkeer is er niet. Zou ik midden in een drukke stad aan een drukke weg wonen, dan zou ik gewoonweg geen kat nemen.

En mijn vorige kat is ook aangereden, ja tuurlijk is dat sneu, vind het ook heel erg, maar in mijn ogen HOORT een kat buiten te spelen.

En ja raskatten vind ik dan weer een ander verhaal.. Voor mij geldt dit echt wel voor een huis-TUIN-en keuken kat.

Het alternatief van een GROOT buitenren (geen grootte van een kippenhok) met voldoende boom en klimgelegenheden, vind ik dan nog wel acceptabel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:01

Grappig dat een topic over een loslopende hond en vooral over de laksheid van de buren en de eigenaar uitloopt op een discussie over kat vs. hond buiten laten :P

@Moon, misten ze de kat ook en werd je wel bedankt?

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:04

RianneH schreef:
Grappig dat een topic over een loslopende hond en vooral over de laksheid van de buren en de eigenaar uitloopt op een discussie over kat vs. hond buiten laten :P

Oja gelijk heb je :=

Zou hetzelfde gedaan hebben TS! Toch vervelend dat er zulke mensen zijn, en gewoon sneu voor de beesten. Geen wonder dat ze er af en toe vandoor gaan ;)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:30

RianneH schreef:

Ze hadden hem zelf naar buiten gelaten, maar dachten niet dat ze op de straat zou komen.

Ik werd wel bedankt (het was de aardige dochter & niet de arrogante die open deed). Maar het beest zat laatst weer op een auto vlak bij de zelfde weg.